ISTOCK
Pet trikova

Za blagdane lake kao pero: Nutricionistica savjetuje kako uživati, a ipak ne pretjerati za stolom

Stručnjakinja Angelina Paić poručuje da smo svi mi gospodari svoga tijela te da si možemo olakšati narednih nekoliko dana, da nam blagdani ne postanu izazovno vrijeme u kojima ćemo nakupiti višak kilograma.

Blagdanski dani pred nama tradicionalno su bogati obilnim obrocima, poslasticama i delicijama. Kretanje je smanjeno, od hladnoće se skrivamo unutar kuća, sada u još manjem krugu ljudi i s manjim kretanjem - lako utjehu možemo potražiti u hrani. Stručnjaci smatraju da blagdani mogu biti svojevrsno "izazovno vrijeme" u kojem je lako nakupiti višak kilograma, baš zato je nutricionistica Angelina Paić podijelila nekoliko ključnih savjeta uz koje će se svima biti mnogo lakše kontrolirati. Ova stručnjakinja poručuje da smo svi mi gospodari svoga tijela te da si možemo olakšati narednih nekoliko dana. Savjete koje je podijelila na svom Instagram profilu, prenosimo u potpunosti.

1. Redovito jedite

Ne preskačite obroke da biste uštedjeli za gozbu! Teže ćete upravljati šećerom u krvi, jer kad si gladan nisi svoj. Kada preskočite obrok ili dugo ne jedete, vaše tijelo prelazi u način preživljavanja - survival mode. Tijelo počinje povećavati proizvodnju kortizola, ostavljajući nas pod stresom i gladnim. To uzrokuje da vaše stanice i tijelo žude za hranom zbog čega kada počnete jesti teže ćete imati kontrolu. Preskakanje obroka može uzrokovati i usporavanje metabolizma, što vodi ka debljanju ili otežava gubitak kilograma.

2. Osvijestite unos hrane

"Uz više svijesti sve možeš jesti!" savjetuje psihologinja Anđela Jelić s kojom se slažem. Kad se suočite sa svim ponuđenim delicijama, ukusne blagdanske hrane, olakšajte si izbor: uzmite mali tanjur s hranom koja vam se najviše sviđa. (Bilo bi dobro da povrće zauzima pola vašeg tanjura!) Zatim jedite polako i svjesno. Žvačite svaki zalogaj bar 20 puta. Potrebno je najmanje 20 minuta da vaš mozak shvati da ste siti. Uživajte u hrani!

3. Oprez s tekućim kalorijama

Nemojte dodatno piti kalorije. Hidracija je jako bitna i zimi. Naše tijelo treba vodu, no ono što ne treba je dodatna količina šećera u sokićima i gaziranim napitcima. Izbjegavajte ili ograničite alkohol. Ako popijete alkoholno piće, uzmite ga uz hranu.

4. Kretanje, kretanje, kretanje

Krećite se i šetajte, hladnoća ima pozitivan utjecaj na naš metabolizam. Pročitajte moj post o zimskim šetnjama.

5. Ovo je lako - spavajte!

Spavajte. Gubitak sna može otežati upravljanje šećerom u krvi, a kad ne budete spavali, nastojat ćete jesti više i više žudjeti za hranom s visokim udjelom masti i šećerom. Ciljajte sedam do osam sati na noć kako biste se zaštitili od prejedanja.

I bonus: Sjetimo se što je bit blagdana

Ne zaboravite bit blagdana je slavljenje i povezivanju s ljudima do kojih vam je stalo. Kad se više usredotočite na zabavu, lakše se manje fokusirate na hranu. A moj najdraži influencer čiji rođendan slavimo je rekao: "Ljubi bližnjega svojeg kao samoga sebe!". Pokažite prvo sebi ljubav za stolom -zdravim odnosom prema hrani i nastavite tu ljubav i poštovanje širiti dalje.

Linker
29. lipanj 2022 17:38