Jedan od najvećih svjetskih matematičara Rene Descartes na čijem životnom radu se temelji dobar dio današnje napredne poslovne matematike, vodio se početnom premisom "Cogito, ergo sum" - "Mislim, dakle postojim". Osnovna premisa kojom se trebate voditi da dođete do srži kojima se vodio potpisnih ovih redova je - UFC-ove vlasnike ne zanimaju potencijalni okršaji, primjerice, Jonesa i Aspinalla, nego što veće brojke pored znaka "+" na kraju svakog kvartala.
UFC se nalazi na prekretnici koja bi mogla redefinirati povijest promocije i načine na koje publika konzumira borilačke sportove. S obzirom na najavljeni novi ugovor za prava prijenosa u 2025., TKO Group Holdings – matična kompanija UFC-a i WWE-a – promišlja svaki mogući smjer u kojem bi se mogao razviti poslovni model promocije. Ulog je velik: budućnost UFC-ovih glavnih događaja i pitanje hoće li "pay-per-view" ostati dominantan model ili će se, poput WWE-a, prijeći na dostupnije "premium live" događaje putem pretplatničkih platformi.
PPV model, koji je ranih 1990-ih postao financijski temelj UFC-a i omogućio mu razvoj u globalnu borilačku silu, još uvijek je aktualan. Prvi PPV prijenosi u borilačkom sportu imali su pionirski status u boksu i brzo su postali "glavni događaj" s ogromnim financijskim potencijalom. PPV je bio most između tradicionalnih kanala i generacija koje su gladne spektakla i dinamike. Borci su osvajali titule, a kompanije su bilježile masovne prihode, koji su iz godine u godinu rješavali ključne financijske izazove. No, vremena se mijenjaju – danas se gledateljske navike prilagođavaju novim platformama, od streaming servisa do "fast" kanala, što vodi borilački sport u novu eru.
Predsjednik TKO-a, Mark Shapiro, svjestan je važnosti nadolazećeg ugovora. Kako je izjavio: "Na kraju dana sve ovisi o tome što tržište može podnijeti. Trenutno smo ‘velika stvar‘ na tržištu, a naša publika je nevjerojatno raznolika." TKO posebno ističe podatke koji pokazuju da je 50% UFC-ove publike u dobi između 18 i 34 godine – upravo onaj segment koji većina brendova i platformi nastoji pridobiti. "Imamo sjajnu raznolikost gledatelja i jaku hispanoameričku publiku, a privlačni smo za oba spola," dodaje Shapiro, ističući snažan utjecaj UFC-a među različitim demografskim skupinama.
Iako je PPV model financijski unosan i bio ključan za izgradnju ESPN+ platforme, Shapiro je svjestan da bi se, u slučaju pravog partnera, taj model mogao evoluirati. Netflix je, primjerice, nedavno najavio prijenos borbe Jakea Paula i Mikea Tysona bez dodatne naknade za svojih 282 milijuna pretplatnika, a WWE je već transformirao svoje PPV događaje u "premium live" spektakle putem Peacocka, bez dodatnih troškova osim pretplate.
Međutim, Shapiro priznaje da prilagodba takvog modela nije sigurna za UFC. "Sve se mijenja – modeli, obrasci gledanja. Tradicionalna televizija ponovno je u igri, kabelska prolazi kroz izazove, dok streaming kanali cvjetaju," objašnjava Shapiro. U slučaju UFC-a, ESPN trenutno ima ekskluzivno pravo prvih pregovora, ali nije tajna da je cilj organizacije maksimizirati vrijednost svojih prava i privući nove partnere.
Kada se UFC 2018. godine vezao uz ESPN, taj petogodišnji sporazum produljen je na sedam godina, s ESPN+ kao ekskluzivnom platformom za sve velike događaje. S novim ugovorom, UFC bi mogao krenuti prema novim digitalnim rješenjima koja otvaraju vrata brojnim potencijalnim partnerima. Kako kaže Shapiro: "Naš cilj je maksimalizirati vrijednost, bez obzira na model."
UFC je danas "mainstream", svjestan svoje pozicije među globalnim sportskim igračima i spreman je odgovoriti na sve izazove. "Ako netko želi platiti, mi ćemo ga saslušati," zaključuje Shapiro, signalizirajući fleksibilnost i otvorenost za sve oblike suradnje koji će pridonijeti njihovoj budućoj vrijednosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....