KREATIVNI KUTAK

Šalice s porukama koje će svakom izmamiti osmijeh

Ana i Nika nadopunjuju se, kažu, kao ying i yang

 PRIVATNA ARHIVA
Dvije sestrične iz Rijeke, Ana Agneza Širić i Nika Maršić, osvajaju kupce keramičkim proizvodima s motivima srca i cvjetića, a dodatni su im adut kratke šaljive rečenice

More sunsets less Netflix, cute but anxious, not your therapist, boss bitch, drama queen, shit happens... natpisi na šalicama riječkog brenda Annika. mnogima će raširiti usne u osmijeh. Iza brenda stoje dvije sestrične iz Rijeke - prvostupnica ekonomije Ana Agneza Širić i studentica pedagogije Nika Maršić.

image

Sestrične Ana Agneza Širić i Nika Maršić

PRIVATNA ARHIVA

- Iako smo se s glinom susrele kao djeca na radionicama prije 15-ak godina, ozbiljnije smo se time počele baviti 2021., kada smo pokrenule Anniku. Naime, Ana je nakon korone krenula na tečaj izrade keramike i naučila osnove, a ja sam uskočila na jedan termin pa smo se obje zaljubile u taj posao. Kupile smo glinu, počele vježbati i usavršavati zanat - priča Nika.

Prvu kolekciju šalica su napravile iz zabave i objavile fotografije na njihovom instagram profilu @annika.ceramics, a njihovi pratitelji su bili oduševljeni. Shvatile su da za njihovom keramikom ima potražnje i nastavile raditi.

image

Šalica za ured

PRIVATNA ARHIVA

- Najbolje idu šalice s motivom srca, ali širimo asortiman na vaze, podloške za žlice, zdjele i drugo. Naša posebnost je u tome da nudimo i personalizirane proizvode pa tako na svoju šalicu možete napisati imena ili neku vama dragu izreku, zahvaljujući čemu postaje odličan poklon za rođendane, vjenčanja i slično. Izrađujemo tri veličine šalica: mini za espresso ili mali macchiato, midi za malo dužu kavu ili čaj i maksi za one koji vole duže pauze za kavu. Želimo da naš proizvod svakodnevno razveseli ljude i uljepša im jutarnju kavicu ili popodnevni čaj, a poruka izmami osmijeh na lice - kaže Ana.

image

Savršen dar za anksiozne slatkice

PRIVATNA ARHIVA

Inspiraciju nalaze u svakodnevnom životu i situacijama, pogotovo za određene natpise. Trenutačno su najpopularnije šalice sa srcima, a kako obje vole cvijeće često izrađuju i one s floralnim motivima.

Dvije sestrične podijelile su posao: Ana brine o administrativnom dijelu i računima dok je Ana više ležerna kreativka.

image

Kad ne možete riječima, recite to šalicom

PRIVATNA ARHIVA

- Nas dvije se nadopunjavamo kao ying i yang. Kod nas je uvijek veselo, a oko nas kreativni nered. Uvijek smo u nekim novim projektima i zamislima. Zahvaljujemo roditeljima koji još uvijek imaju živaca trpjeti naše eksperimente po kući. Mislimo da ne bismo bile tu gdje jesmo jedna bez druge i ne možemo zamisliti drugačiji scenarij. Jako je lijepo kad imaš s nekim dijeliti uspjehe, a i kada smo si podrška u stvarima koje ne idu po planu. Nadopunjavamo se međusobno kreativnim idejama, a kada se na prvu ne složimo oko nečega, brzo nađemo kompromis - otkriva Nika.

image

Srca su im omiljeni motiv

PRIVATNA ARHIVA

U izradi keramičkih proizvoda postoje razne tehnike. Cure su u početku radile tzv. pinching metodom te svaku šalicu ručno oblikovale, a danas su više fokusirane na rad s lijevanom glinom koja se koristi gipsanim kalupima.

- Proces izrade keramike je složen i dugotrajan, zato radimo kolekcije. Teško je odrediti koliko vremena treba za jedan proizvod jer u jednom danu možemo napraviti do 40 šalica, koje se zatim trebaju sušiti, zagladiti, oslikati, peći prvi put, glazirati i peći drugi put. cijeli proces može trajati i do tri tjedna. Izrada keramike zahtijeva puno strpljenja! Bezbroj puta nam se dogodilo da nešto na čemu smo radile i po mjesec dana propadne na zadnjem koraku zbog neke sitnice koja nije dobro prošla. Keramika iziskuje konstantno učenje i ne odustajanje nakon padova. S druge strane, rad s glinom na nas djeluje umirujuće i meditativno i ne smeta nam što smo prekrivene blatom i prašinom po cijele dane - priznaje Ana.

image

Sve se šalice mogu personalizirati

PRIVATNA ARHIVA

Njihovi kupci su u 99% slučajeva žene, a 1% muškarci koji ženama kupuju poklon. Imaju svoju web trgovinu te koriste društvene mreže Instagram, Facebook i TikTok. Cijene im se vrte od 20 eura po proizvodu, ali ističu da često često imaju posebne pogodnosti za kupce, pogotovo na društvenim mrežama.

image

Ana i Nika nadopunjuju se, kažu, kao ying i yang

PRIVATNA ARHIVA

- U budućnosti planiramo otvoriti Annika kreativni centar u kojem bismo spojile proizvodnju i kreativne radionice. U kreativnom centru se ljudi mogu doći opustiti uz izradu keramike, popiti kavu iz najslađih šalica i upoznati nas. Planiramo ostvariti suradnju s ostalim lokalnim proizvođačima, proširiti naš asortiman te se ujediniti s još suvenirnica i trgovina. Nadamo se da ćete naše proizvode moći pronaći diljem Hrvatske ali i šire - kaže Nika Maršić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. studeni 2024 21:15