More sunsets less Netflix, cute but anxious, not your therapist, boss bitch, drama queen, shit happens... natpisi na šalicama riječkog brenda Annika. mnogima će raširiti usne u osmijeh. Iza brenda stoje dvije sestrične iz Rijeke - prvostupnica ekonomije Ana Agneza Širić i studentica pedagogije Nika Maršić.
- Iako smo se s glinom susrele kao djeca na radionicama prije 15-ak godina, ozbiljnije smo se time počele baviti 2021., kada smo pokrenule Anniku. Naime, Ana je nakon korone krenula na tečaj izrade keramike i naučila osnove, a ja sam uskočila na jedan termin pa smo se obje zaljubile u taj posao. Kupile smo glinu, počele vježbati i usavršavati zanat - priča Nika.
Prvu kolekciju šalica su napravile iz zabave i objavile fotografije na njihovom instagram profilu @annika.ceramics, a njihovi pratitelji su bili oduševljeni. Shvatile su da za njihovom keramikom ima potražnje i nastavile raditi.
- Najbolje idu šalice s motivom srca, ali širimo asortiman na vaze, podloške za žlice, zdjele i drugo. Naša posebnost je u tome da nudimo i personalizirane proizvode pa tako na svoju šalicu možete napisati imena ili neku vama dragu izreku, zahvaljujući čemu postaje odličan poklon za rođendane, vjenčanja i slično. Izrađujemo tri veličine šalica: mini za espresso ili mali macchiato, midi za malo dužu kavu ili čaj i maksi za one koji vole duže pauze za kavu. Želimo da naš proizvod svakodnevno razveseli ljude i uljepša im jutarnju kavicu ili popodnevni čaj, a poruka izmami osmijeh na lice - kaže Ana.
Inspiraciju nalaze u svakodnevnom životu i situacijama, pogotovo za određene natpise. Trenutačno su najpopularnije šalice sa srcima, a kako obje vole cvijeće često izrađuju i one s floralnim motivima.
Dvije sestrične podijelile su posao: Ana brine o administrativnom dijelu i računima dok je Ana više ležerna kreativka.
- Nas dvije se nadopunjavamo kao ying i yang. Kod nas je uvijek veselo, a oko nas kreativni nered. Uvijek smo u nekim novim projektima i zamislima. Zahvaljujemo roditeljima koji još uvijek imaju živaca trpjeti naše eksperimente po kući. Mislimo da ne bismo bile tu gdje jesmo jedna bez druge i ne možemo zamisliti drugačiji scenarij. Jako je lijepo kad imaš s nekim dijeliti uspjehe, a i kada smo si podrška u stvarima koje ne idu po planu. Nadopunjavamo se međusobno kreativnim idejama, a kada se na prvu ne složimo oko nečega, brzo nađemo kompromis - otkriva Nika.
U izradi keramičkih proizvoda postoje razne tehnike. Cure su u početku radile tzv. pinching metodom te svaku šalicu ručno oblikovale, a danas su više fokusirane na rad s lijevanom glinom koja se koristi gipsanim kalupima.
- Proces izrade keramike je složen i dugotrajan, zato radimo kolekcije. Teško je odrediti koliko vremena treba za jedan proizvod jer u jednom danu možemo napraviti do 40 šalica, koje se zatim trebaju sušiti, zagladiti, oslikati, peći prvi put, glazirati i peći drugi put. cijeli proces može trajati i do tri tjedna. Izrada keramike zahtijeva puno strpljenja! Bezbroj puta nam se dogodilo da nešto na čemu smo radile i po mjesec dana propadne na zadnjem koraku zbog neke sitnice koja nije dobro prošla. Keramika iziskuje konstantno učenje i ne odustajanje nakon padova. S druge strane, rad s glinom na nas djeluje umirujuće i meditativno i ne smeta nam što smo prekrivene blatom i prašinom po cijele dane - priznaje Ana.
Njihovi kupci su u 99% slučajeva žene, a 1% muškarci koji ženama kupuju poklon. Imaju svoju web trgovinu te koriste društvene mreže Instagram, Facebook i TikTok. Cijene im se vrte od 20 eura po proizvodu, ali ističu da često često imaju posebne pogodnosti za kupce, pogotovo na društvenim mrežama.
- U budućnosti planiramo otvoriti Annika kreativni centar u kojem bismo spojile proizvodnju i kreativne radionice. U kreativnom centru se ljudi mogu doći opustiti uz izradu keramike, popiti kavu iz najslađih šalica i upoznati nas. Planiramo ostvariti suradnju s ostalim lokalnim proizvođačima, proširiti naš asortiman te se ujediniti s još suvenirnica i trgovina. Nadamo se da ćete naše proizvode moći pronaći diljem Hrvatske ali i šire - kaže Nika Maršić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....