Svake sekunde u svijetu se popiju 63 šalice Julius Meinl kave, oko dvije milijarde šalica godišnje, a ova poznata tvrtka na godišnjoj razini prži 21 milijardu zrna kave, koja bi nanizana mogla okružiti zemaljsku kuglu čak pet i pol puta. U Julius Meinl kavi i čaju možete uživati u više od 70 zemalja svijeta, vodeći su brend u HoReCa sektoru na tržištima poput Austrije, Rusije, Adria regije, Središnje Europe, Rumunjske i Dubaija. Christina Meinl, voditeljica inovacija i predsjednica SCA – The Speciality Coffee Association otkriva tajnu uspjeha Julius Meinl brenda, što se sve promijenilo na tržištu kave od lockdowna i u kojem smjeru vidi njegov oporavak.
Julius Meinl 2019. zabilježio je svoju najbolju godinu u povijesti tvrtke s rastom prodaje od 4,5 posto i rastom profitabilnosti od oko 15 posto. Otkrijte nam vašu strategiju?
Kao član pete generacije u Julius Meinl obitelji vrlo sam ponosna što deseti put za redom mogu izvijestiti o najuspješnijoj godini u povijesti naše tvrtke. Uz naš jedinstveni brend, ključni elementi ovog uspjeha su sustavno globalno širenje, fokus na inovacijama i vrhunska usluga. Štoviše, slijedimo vrlo jasnu strategiju: pozicionirali smo se kao broj jedan premium brend kave u HoReCa kanalu.
Krovna organizacija za promicanje kvalitete kave – SCA kojoj ste na čelu provela je istraživanje o tržištu kave u vrijeme pandemije. Kako se lockdown odrazio na prodaju kave i kakve su prognoze za budućnost?
Lockdown i zatvaranje kafića u svijetu uzrokovali su pad potrošnje kave, no to je također dovelo do promjena navika i povećanja konzumacije kave kod kuće. COVID-19 odrazio se i na porast troškova posebno kad je riječ o sirovinama, radnoj snazi i higijenskim mjerama. Istraživanje je pokazalo promjene potrošačkih navika poput značajnog porasta (5,38 posto) u internetskoj kupnji i povećanog kartičnog plaćanja pa je 26 posto kafića do kraja travnja uvelo bezgotovinsko plaćanje. Ljudi su oprezniji sa svojim novcem, a tehnološki viškovi i stope nezaposlenosti neprestano rastu. Kratkoročno, industrija će osjetiti ove učinke, no dugoročno gledano potražnja za kavom vrhunske kvalitete kao pristupačnim luksuznim artiklom potaknut će potrošnju u ovom sektoru.
Koji se koraci poduzimaju za oporavak globalnog tržišta kave i prema procjenama koliko bi taj oporavak mogao trajati?
Sektor je morao brzo reagirati proširujući ponudu kako bismo se prilagodili novom normalnom u društvu suočenom s lockdownom. Mnogi ugostiteljski objekti počeli su se
fokusirati isključivo na prodaju za van i nove strategije isporuke. Komunikacija s kupcima, dobavljačima i širom poslovnom mrežom bili su ključni za brzu prilagodbu sektora. Bez obzira na okolnosti u jedno možemo biti sigurni – industrija kave izići će iz ove krize kao i mnogo puta prije. Kava se suočila s mnogim krizama u povijesti i ostala je stabilna industrija svih ovih godina.
Osjećaju li se velike posljedice krize kad je u pitanju sirovina?
Nažalost, osjećamo utjecaj na svakoj razini lanca, od plantaža koje se bore pronaći radnike za berbu, preko brodova koji ne mogu pristati u glavnim lukama, do kafića koji još uvijek osjećaju posljedice lockdowna, a mnogi su još uvijek zatvoreni zbog prevencijskih mjera.
Julius Meinl tvrtka je poznata po inovativnim rješenjima pa je u vrijeme pandemije osmislila i provodi projekt Safer Coffee. O čemu je riječ, u koliko se zemalja provodi?
Iskoristili smo razdoblje lockdowna za razvijanje novih koncepata za naše kupce kako bismo im prijelaz na novo normalno učinili što bezbolnijim. Sve je započelo uvođenjem Safer Coffee Preparation programa s certifikatom ASIC-a (Austrijskog društva za kontrolu infekcija) koji odgovara na nove higijenske zahtjeve i provodi se u 14 zemalja. Do sada je oko tisuću ugostiteljskih objekata prošlo ovaj program i dobilo certifikat Safer Coffee, od toga njih više od 500 je u Hrvatskoj. Iz tjedna u tjedan imamo sve više kupaca koji se žele priključiti Safer Coffee Preparation programu i dobiti certifikat.
Safer Coffee nije jedini koncept koji ste ponudili vašim kupcima u vrijeme pandemijie.
Razvili smo i novi koncept Coffee 2 Go proizvoda s biorazgradivim čašama, kako bismo potaknuli rastući trend konzumacije proizvoda za van u skladu s našom strategijom održivog poslovanja. U ovo izazovno vrijeme pružali smo podršku partnerima tijekom lockdowna kroz stalnu komunikaciju putem naših društvenih mreža – od pružanja korisnih savjeta kako održavati aparate za kavu do zdravih i sigurnih mjera za zaposlenike.
Prošle ste godine pokrenuli Columbian Heritage Project. Koji je njegov cilj i s čime ćete nas još iznenaditi kada je u pitanju odgovorno i zeleno poslovanje?
Naš obiteljski posao ima tradiciju dugu gotovo 160 godina i održivo razmišljanje sastavni je dio naše tvrtke. Klimatske promjene i nestabilne cijene kave utječu na njezin uzgoj i berbu na kolumbijskim plantažama kave. Columbian Heritage Project dio je našeg korporativnog društveno odgovornog programa u okviru kojeg podržavamo 50 plantaža u kolumbijskoj regiji Tolima. Potičemo povećanje produktivnosti, provodimo programe obuke, financiramo ekološki prihvatljive tehnologije sušenja kave i pomažemo im u dobivanju UTZ certifikata. U okviru strategije održivog poslovanja ove smo godine napravili veliki iskorak lansiranjem naših biorazgradivih Inspresso kapsula. Riječ je o Nespresso kompatibilnom asortimanu 100 posto razgradivih kapsula bez aluminija i plastike. Cilj nam je transformirati naše pojedinačne aktivnosti u strukturirani pristup upravljanja održivim poslovanjem koji će dodatno ojačati našu tvrtku i Julius Meinl brend.
Koliko zaposlenika imate u Hrvatskoj i kako biste opisali hrvatsko tržište kave? Koje su njegove specifičnosti?
U Hrvatskoj imamo 90 zaposlenika i 50 vanjskih suradnika, a hrvatski potrošači dobro znaju prepoznati kvalitetan proizvod. Izuzetno cijene ritual ispijanja kave, osviješteni su i informirani, piju puno kave, zapravo je riječ o zahtjevnom tržištu, a to je za Julius Meinl uvijek izazov. Prepoznali smo potrebe ovog tržišta i ulažemo dodatni trud i znanje kako bismo ga zadovoljili. Nastavit ćemo učiti i prilagođavati se te biti na usluzi našim partnerima u Hrvatskoj, ali i na globalnoj razini i u skladu s najvišim standardima pružati fleksibilna, inovativna i održiva rješenja, ulagati u digitalizaciju i formirati nove distribucijske kanale uz poštivanje najviših sigurnosnih standarda. Ostajući vjerni svojim temeljnim vrijednostima i kvaliteti naših proizvoda, zajedno s partnerima i kupcima diljem svijeta, iz ove krize izići ćemo jači nego ikada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....