Da je gastronomija u Hrvatskoj vrhunska svi već dobro znamo, ali jednako smo svjesni i kako su posljednji mjeseci bili zaista izazovni za sve koji se njome bave. Ugostiteljstvo se suočilo s najvećim problemima dosad, a zabrana rada restoranima ostavila je velik trag cijeli ekosustav dobrog kuhanja. Ovdje ne pričamo samo o kuharima i njihovim jelima, već i o domaćim proizvođačima, dobavljačima i cijeloj uigranoj organizaciji restoranskih poslovanja koja su, nažalost, posljednjih mjeseci u nezavidnoj situaciji. To su nam potvrdili i chefovi Teo Fernetich iz San Rocca u Brtonigli i Marko Turković iz Boškinca u Novalji s kojima smo popričali o tome kako su provodili vrijeme kada restorani nisu radili, ali i o njihovom velikom povratku na gastronomsku scenu.
- Sve je malo čudno u ovoj godini, ali dobro, nekako se prilagođavamo. Sezona nam je prošla dobro, čak i iznad naših očekivanja dok smo bili otvoreni, ali od 11. mjeseca... Ma sve vam je jasno. Tužno je to sve skupa, ali moramo gledati pozitivno prema naprijed – započinje Fernetich te nastavlja kako su neželjeni višak slobodnog vremena odlučili posvetiti upravo poslu. Situaciju nije iskoristio za očajavanje i negativne misli već se posvetio kreiranju novih menija i isprobavanju novih stvari, ali i na kreiranje menija koji će se naći na „Passion Weeku“.
San Rocco se, naime, diči titulom prvih hrvatskih boutique hotela te raspolaže SPA oazom, vrhunskim vinskim podrumom te proizvodi vlastita maslinova ulja, dok je u samoj gastronomiji prepoznatljiv po tartufima. Tako će jedno od jela na trodijelnom meniju za „Passion Week“ biti signature dish restorana San Rocco, krumpir sa žumanjkom i crnim tartufom.
- Vjerujem kako smo s te strane napravili izvrstan posao i da će gosti biti zadovoljni. Imamo puno stvari, nekoliko dana sam se dvoumio koja jela finalno da stavim u meni i zaista sam zadovoljan te se radujem kako će sve izgledati. Želim ljudima vratiti onaj osjećaj za kojim svi žudimo. Mislim da se u ovoj situaciji pokazalo koliko je bitan društveni moment koji restorani pružaju. Možda prije nismo bili ni svjesni toga jer uzimamo stvari zdravo za gotovo, a sada znamo koliko je to bitno i imam osjećaj da ljudima to jako nedostaje. Ipak, osjećam i jednu nadu te vjerujem da će „Passion Week“ biti prvi korak za vraćanje u normalu i uvertira za sve ono što nam tek slijedi u najpozitivnijem smislu- zaključio je Fernetich.
S njim se slaže i chef Marko Turković koji je nedavno preuzeo kuhinju Boškinca te će gostima pružati uživanje u „Zimi na otoku“. Baš kao i Fernetich, naglašava kako je vrijeme zatvorenih restorana njemu bilo vrijeme ispunjeno poslom i radom. Prvenstveno jer je kuhanje način života, ali i zato što je pred njim velik izazov predstavljanja svojih gastro delicija u Boškincu kojeg krasi Michelinova zvjezdica.
- Nije bilo vremena za odmor, radimo bez prestanka i potpuno sam posvećen Boškincu. Pratimo koncept koji je postavio Boris Šuljić, kuhamo otočki, spajamo dosta hrabre kombinacije i ne dijelimo tanjure na morske i „nemorske“ – započinje Turković te nam otkriva kako su on i kolega Kruhonja slobodno vrijeme u potpunosti iskoristili za stvaranje menija. U realizaciji nisu imali nikakvih problema te je sve teklo glatko.
- Imali smo sreće i jednostavno nam je sve kliknulo kako smo zamislili tako da nije bilo puno komplikacija. Od iznimno velike pomoći mi je bio Matija Kruhonja koji je sa mnom sudjelovao u kreiranju menija. Matija i ja radimo zajedno i funkcioniramo jako dobro tako da se najbolje ideje zapravo stvaraju u našoj konverzaciji i kasnije ih samo realiziramo – pojašnjava Turković.
Što se tiče trenutne situacije, Turković smatra kako su druženja i uživanje u gastronomiji jedna od većih životnih radosti, ali kao i kod svih stvari u životu, postanemo toga svjesni tek kada ostanemo bez istoga.
- S prestankom rada gastronomije nismo patili samo mi kuhari i vlasnici objekata, već je tu jako velik broj proizvođača koji su vitalni za bilo kakav bolji uspjeh – zaključuje Turković s nadom da se ipak polagano vraćamo u način života gdje su druženja svakodnevna pojava.
Vjerujemo kako se svi možemo složiti s riječima poznatih chefova, a najbolji način da okrenemo novi list je posjetiti „Passion Week“. JRE i ove godine predstavlja u suradnji s Mastercardom Hrvatska projekt koji, kao što mu ime govori, kombinira strast s talentom, ali i onu za dobrom hranom i samo najboljom ponudom sezonskih jela i lokalnih namirnica. Sama ideja „Passion Weeka“ je približiti kulturu fine dininga onima koji je još nisu iskušali te onima koji žele doživjeti cijelo iskustvo uživanja u hrani, ambijentu te vrhunskim vinima. Projekt se provodi u 16 restorana na način da svaki objekt tijekom dva odabrana tjedna nudi poseban menu od tri slijeda bez pića po demokratskoj cijeni od 700 kn za dvije osobe. Program „Passion Weeka“ imaju čast otvoriti upravo restorani San Rocco i Boškinac te će njihova ponuda vrijediti od 20. veljače do 8. ožujka. Oba restorana nude i hotelski smještaj, a radi se o boutique hotelima s luksuznim sobama i elegantnim uređenjem za potpunu atmosferu. Nakon njih, svoju ponudu će pokazati restoran Navis u periodu od 8. do 22. ožujka te Zigante od 15. ožujka do 1. travnja.
Ako želite iskoristiti ovu posebnu priliku, potrebno je rezervirati stol izravno u restoranu uz napomenu za rezervaciju mjesta za Passion week. Istovremeno, plaćanje Mastercard karticom je obavezno, a na vama je samo da se prepustite i uživate u najboljem od domaće ponude.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....