Boce od drva i papira

Veliki igrači misle zeleno: Pivo, vino i poznati brend kečapa uskoro dolaze u papirnatoj ambalaži

Nisu samo potrošači postali svjesniji, i velike ribe počele su razmišljati o okolišu i njihovu utjecaju na planetu, ali i o manjim troškovima proizvodnje

Divovi industrije pića isprobali su inovativne, biorazgradive materijale za pakiranje svojih proizvoda. U lipnju je tako Carlsberg najavio da će testirati boce izrađene od drvenih vlakana koje se u potpunosti mogu reciklirati. Poznata kao "boca od vlakana", ima dodatnu prednost izolacijskih svojstava koja mogu pomoći da pivo duže ostane hladnije u usporedbi s limenkama ili staklenim bocama. Materijal od kojeg je boca napravljena je također "vrlo učinkovita barijera" između piva i vanjske ljuske od vlakana, izvijestili su iz Carlsberga naglasivši kako to štiti okus i gaziranost piva bolje nego uobičajene PET plastične obloge.

image

Pivo u papirnatoj ambalaži

Thomas Rockall Muus Press

Jedini dio boce koji nije biorazgradiv je metalni čep, ali on se može reciklirati. U budućnosti, Carlsberg ima za cilj uz novu ambalažu postići do 80 posto manje emisija ugljika.

No, nije Carlsberg jedini. U svibnju ove godine, brend vina When in Rome predstavio je boce napravljene od 94 posto recikliranog papira s plastičnom podlogom. U novoj ambalaži boce su težile samo 83 grama, u usporedbi s 400 do 500 grama za konvencionalno staklo, što ih je činilo lakšim i jeftinijim za transport.

image

Vino u papirnatoj ambalaži

When In Rome
image

Vino u papirnatoj ambalaži

When In Rome
image

Vino u papirnatoj ambalaži

When In Rome

Istraživanje tvrtke za osiguranje kvalitete i sigurnosti Intertek pokazalo je da je ugljični otisak papirnatih boca 84 posto manji od staklene zbog manje potrošnje energije uključene u njihovu proizvodnju i transport. Treba dodati i kako je njihov vodeni otisak također je najmanje četiri puta manji od stakla.

image

Heinz kečap u papirnatoj ambalaži

Heinz Press

Konačno, i tvrtka Kratft Heinz, poznata po crvenoj boji, odlučila se "prebaciti na zeleno". Najavili su početak ekološke ambalaže njihovog najpoznatijeg proizvoda - kečapa. Heinz izvješćuje da se udružuje s tvrtkom za pakiranje Pulpex kako bi svoju legendarnu bocu učinili obnovljivom i recikliranom koristeći 100% održivu pulpu drveta.

Također, postavili su nekoliko ciljeva, uključujući mogućnost recikliranja, ponovnog korištenja ili kompostiranja cjelokupne ambalaže do 2025. godine. Najambiciozniji im je cilj postići nultu neto emisiju stakleničkih plinova do 2050. godine. Ali proći će neko vrijeme prije nego što vidimo Heinzovu papirnatu bocu kečapa. Tvrtka je izvijestila da razvija prototip koji mora biti testiran među potrošačima. Nekoliko tjedana kasnije ponovno su se oglasili iz tvrtke objavivši kako su isprobali papirnate boce za čuvanje svog poznatog kečapa od rajčice. Iako su testovi trebali otkriti hoće li papirnata verzija boce moći izdržati uobičajeno "lupkanje" dnom boce po stolu, to nisu otkrili.

Iako bi ovako upakirani proizvodi trebali vrlo brzo doći na police trgovina širem svijeta, to ne isključuje da će neki proizvođači još uvijek ostati na klasičnoj ambalaži. No, nadajmo se da će se i to u skoroj budućnosti promijeniti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 00:17