U sve življoj Trakošćanskoj ulici na zagrebačkoj Trešnjevci sredinom veljače otvorena je trgovina Kao nekad. U pitanju je posve drugačije mjesto na kojem ćete pronaći baš sve što vam treba za stvarno dobar ručak, a zavučete li se među redove polica ispunjenih proizvodima šarenih ambalaža, odmah će vam postati jasno kako su vlasnici prilikom realizacije ovog projekta na umu imali baš svakog kupca.
"To 'kao nekad' u biti je krenulo kao inspiracija. Puno smo razmišljali što nedostaje na tržištu i zaključili da je to upravo ta neka toplina doma, kako se nekad jelo i kako se nekad kupovalo. Asocijacija nam je bila bakina špajza s domaćim namirnicama. Shvatili smo da na tržištu nedostaje kvaliteta i usmjerenost na naše domaće resurse, a onda je 2020. samo stavila točku na i te smo se svi nekako osvijestili koliko je važno ulagati u domaće i kvalitetnije. Upravo smo u tom trenutku shvatili da je upravo ovo ono što želimo ponuditi našim kupcima", ispričala nam je Maria Paluh vodeći nas kroz Kao nekad.
Na policama ove neobične trgovine, čije genijalno uređenje potpisuje Sanja Lukačić i koja na jednom mjestu okuplja poznate i manje poznate domaće proizvođače, možete pronaći baš sve što vam padne na pamet - od kruha preko mliječnih i mesnih proizvoda, kave i čajeva, džemova i orašastih plodova, tjestenine i najrazličitijih vrsta brašna pa sve do čokolade, vina i piva. Najzanimljivije od svega, svim je pobrojanim proizvodima zajednička jedna važna stvar.
"Svaki proizvod koji imamo počinje barkodom 385, što znači da dolazi od hrvatskog proizvođača, i to je ono što želimo istaknuti. Na ovaj način ulažemo u ono što je naše. U trgovini imamo oko 80 posto proizvoda koji dolaze od malih i 20 posto koji dolaze od velikih domaćih proizvođača. Upravo je ta alternativa ono što smo htjeli dobiti. Na primjer, ako netko želi prirodni, domaći maslac, može ga pronaći ovdje, a istodobno može kupiti i nešto već poznato i provjereno, primjerice smrznuto voće velikog domaćeg proizvođača", objasnila nam je Maria.
Dodala je kako se od sličnih trgovina ovog tipa, kakvih je u Zagrebu posljednjih mjeseci sve više, razlikuju upravo po širokoj ponudi. Kaže kako je njihov cilj bio stvoriti asortiman za svakodnevnu kupnju te smatra kako su u tome, barem zasad, uspjeli. No, kako kaže, neprestano su u potrazi za novim malim proizvođačima čije bi proizvode mogli izložiti na svojim policama. Kupcima se, čini se, to itekako sviđa. Naime, tijekom našeg posjeta u trgovini su se neprestano izmjenjivali kupci najrazličitijih interesa, u potrazi za dobrim škripavcem, kulenom, džemom ili, pak, sokom od mrkve.
"Želimo biti dućan koji teži kvalitetnoj hrani. Nismo se ograničili na bio i eko, iako to cijenimo i držimo i takve proizvode, ali smatramo da je važno imati širinu koju smo i pokrili ovim našim asortimanom", rekla je Maria.
Na kraju, Maria je dodala kako su iznimno zadovoljni dobrim startom te kako je odaziv kupaca i više nego sjajan, a nadaju se i kako će suradnje s malim proizvođačima, koje tek trebaju ostvariti, privući još više zainteresiranih gurmana i onih koji paze na prehranu.
"Tek kad otvorite, vidite nekakav prostor za poboljšanje tako da se još usavršavamo. Jako smo zadovoljni svime što smo napravili, ali i dalje osluškujemo što ljudi žele, otvoreni smo za nove suradnje i, naravno, za daljnji napredak", zaključila je Maria Paluh.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....