Svoj život počeo je davne 1967. godine, a desetljećima je bio obožavano vozilo hippy generacija diljem svijeta. Mogao se naručiti u obliku malog kamiona, pick-upa ili pak u klasičnoj varijanti kombija sa stražnjim sjedalom ili bez njega. Naravno, riječ je o kultnom Volkswagenovu Type 2 minibusu. Taj kralj prerušavanja, kako ga neki nazivaju, danas je u mnogim zemljama novu ulogu pronašao u sve popularnijem street food pokretu. Iako taj trend kod nas još nije uzeo maha, u avanturu obnove i prenamjene takvog primjerka krenuli su prijatelji Filip Smerdelj i Željko Špoljarić. I dok je jedan pravi stručnjak za evente, drugi je veliki zaljubljenik i poznavatelj domaće i strane pivske craft scene.
- Zbog posla puno putujemo i vani smo se često susreli sa sličnim vozilima u kojima ljudi prodaju hranu i piće. Ideja nam se odmah svidjela, tako je nekako sve i krenulo. Prvo smo htjeli napraviti food truck, no kad smo vidjeli što nam je sve za to potrebno, sljedeći logičan odabir bilo je pivo i tako se rodio Beer Bus - objašnjava Filip.
Iako ni Željku ni Filipu to zapravo nije primarni posao, nakon dugog premišljanja odlučili su nabaviti svoj primjerak. - Razmišljali smo što bi to moglo biti. Da, naravno, mogli smo kupiti bilo kakav kamion, ali to ne bi bilo to. Kad smo pokrenuli posao, htjeli smo sve napraviti kako treba i tako smo došli do kultnog Volkswagenova minibusa - nastavlja Filip. Nakon duge potrage i pregledavanja oglasa, odlučili su glas o potrazi pustiti među poznavateljima oldtimera, što je u konačnici i urodilo plodom.
- U tom trenutku čovjek od kojeg smo ga kupili imao je tri takva vozila i nijedno nije bio dovršeno. Ovo je bilo u najboljem stanju. Iako je izvana bilo pomalo hrđavo, bilo je spremno za vožnju - objašnjava Filip.
Njihov bus po mnogočemu se razlikuje od srodnika. Prije svega, on nije klasični kamper, a uz to ga krasi i high roof, odnosno visoki krov. U svojem prijašnjem životu služio je za prijevoz invalida i iz tog razloga ima vrata s obje strane. Osim toga, ovaj sada zeleni mališan bio je i na ratištu, a prije nego što je postao pivski bus, dugo je bio u Slavoniji. Nakon osam mjeseci obnove i stvaranja novog looka, došli su do najškakljivijeg dijela, ugradnje šest pipa. S tim su imali najviše problema jer, kako nam objašnjavaju, nitko u Hrvatskoj nije znao kako to napraviti.
Kad su svladali i tu prepreku, minibus je bio spreman za prvi nastup. - Završili smo ga prije godinu dana, taman na vrijeme za prvi događaj. To je bio Independence Day u organizaciji američkog veleposlanstva. Bilo je drž-ne-daj, da sve stignemo na vrijeme. Na kraju smo uspjeli napraviti sve osim registracije. Tako smo naš neregistrirani pivski bus ukrcali na šleper i krenuli put Buzina - prisjeća se Željko. S obzirom na to da u ponudi imaju tekućinu koja je najbolja hladna, zanimalo nas je kako je održavaju na idealnoj temperaturi.
- Sustav hlađenja isti je kao i u većini kafića. U kamionu je metalna kutija u kojoj se krije ledeni blok sa zavojnicama kroz koje potom prolazi pivo - objašnjava Željko.
Iako uz taj sustav mogu istočiti i do 1000 litara piva u jednom danu, pravi test izdržljivosti sustava otkrili su tek nedavno na predzadnjem eventu na zagrebačkoj Likovnoj akademiji, gdje su bez ikakvih problema istočili 850 litara piva. Uz taj event, pohvalili su se i sudjelovanjem na Fakin Craft festivalu u organizaciji Pivovare Medvedgrad, gdje su nakratko postali ‘Sour Bus’ (kiseli bus) i točili kisela piva najboljih svjetskih pivovara. Osim klasičnih događanja na kojima i najviše sudjeluju, Beer Bus se može unajmiti za apsolutno sve, od rođendanskih proslava, momačkih zabava i svadbi pa do poslovnih večera i festivala. U kratkom postojanju dvojac je sudjelovao na više od 30 događanja u cijeloj zemlji. Iako je većina njih bila u Zagrebu i široj okolici, busom su putovali i do Varaždina, Čakovca, Opatije, Rijeke, Zagorja i Istre.
- Ponekad njime putujemo na neki događaj, ali najčešće ga zbog komfora transportiramo na šleperu. Naravno, ako idemo sami, autocestu možemo zaboraviti. Iako on može ići i do 100 kilometara na sat, u tom ga trenutku praktički loviš na cesti i, naravno, svaku rupu i nepravilnost osjetiš na vlastitoj koži - uz osmijeh objašnjava Željko.
Trenutačno imaju dva poslovna modela. U prvoj varijanti, kombi se može iznajmiti kao prodajno mjesto ili pokretni šank. U tom slučaju oni ne vode brigu o pivu, nego to sređuje onaj tko je bus uzeo u najam. Drugi je oblik uzimanje cijele usluge. To podrazumijeva bus i pivo, kao i tehničku podršku Željka i Filipa. U dogovoru s klijentom ovaj dvojac može i predložiti pivo, jer u svojoj ponudi nude paletu domaćih craft piva, od onih laganih, poput saisona i lagera, pa sve do stouta i portera.
Iako cijena najma ovisi o tipu događaja, može varirati od 1000 kuna pa sve do 4000, no kako nam objašnjava Filip, može se dogoditi da cijeli bus uz pivo platite i 2000 kuna. Iako ih sada već možemo pronaći na sve većem broju evenata, čini se da ih ipak još neko vrijeme nećemo sresti parkirane na cesti ili u nekom od gradskih parkova, gdje u ove vruće ljetne dane nude hladno pivo.
- Htjeli bismo ga jednog dana seliti s mjesta na mjesto i biti pokretni bar, ali naše zakonodavstvo takvo što još ne pozna. Ali tko zna, možda za koju godinu u suradnji s ostalim kamperima i to postignemo - zaključio je Filip.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....