Svaki šank ima svoju priču, a iz svakog uspješnog šanka krije se dobar barmen. On nije samo osoba koja miješa pića - on je duša svakog bara, umjetnik u kreiranju okusa i maestro atmosfere. Njegova je uloga stvoriti i uspomene, a to zahtijeva više od tehničkih vještina. Dobar barmen mora biti šarmantan komunikator, pažljivi slušatelj, ali i pravi virtuoz s bocama i čašama u rukama. Uz sve to, mora imati ono posebno nešto zbog čega će se gosti uvijek poželjeti vratiti. On naprosto treba biti karizmatičan savjetnik, prijatelj i povjerljivi slušatelj. Osim toga, treba biti zaljubljen u svoj posao, koji nije uvijek romantičan kao na filmu.
Tom Cruise u filmu "Cocktail" fantastično vrti boce i zavodi najljepšu konobaricu na jednom od predivnih plaža Jamajke, dok u legendarnoj "Casablanci" Humphrey Bogart u ulozi vlasnika bara vodi puno bitniju bitku - prebacuje tijekom Drugog svjetskog rata izbjeglice u Sjedinjene Države. Dva filmska barmena prikazana su u punom sjaju, a što se sve zapravo krije iza posla barmena, otkriva Danil Nevsky, jedan od najboljih barmena svijeta koji je 25. i 26. rujna gostovao u Hrvatskoj.
U Zagrebu i Splitu imao je guestshift u dva lokala, kad je na jedan dan preuzeo šank, a isto tako održao je i Masterclass namijenjen predstavnicima industrije pod nazivom "Kako osvojiti globalnu barsku industriju".
Zaljubljenik u koktele i u Hrvatsku
Uvijek u pokretu i na putu, Danil je nedavno lansirao nezavisno i anonimno natjecanje barmena koje je u prvoj godini već dobilo 1800 prijava zainteresiranih. Za njegov je posao presudno i kakvim se namirnicama i pićima služi u pripremi koktela, te je tako postao ambasador brenda Three Cents, koji proizvodi zanatske soda vode i tonike, odnosno miksere koji su presudni za okus svakog koktela, pogotovo onih "dugih".
- Odlučio sam postati barmen kad sam imao 16 godina i radio u hotelu s tri zvjezdice u škotskom selu. U to sam vrijeme honorarno konobario na vjenčanjima i činilo mi se da se oni zabavljaju puno više od mene. Moglo bi se reći da je to bila ljubav prvi pogled. U koktele sam se vjerojatno zaljubio kad sam imao 19 godina radeći u TGI Fridays baru u Škotskoj dok sam studirao. Imali smo meni s koktelima i htio sam naučiti sve recepte kako bih testirao samoga sebe. I htio sam ujedno biti najbrži koji će ih raditi! Taj natjecateljski duh tjerao me da sve više i više napredujem, a onda sam otkrio da na natjecanjima mogu dobiti i besplatan godišnji odmor diljem svijeta. Kakav bonus! - kaže Danil Nevsky koji dolazi u Hrvatsku u sklopu suradnje s Three Centsom. Inače, Three Cents je brend kompanije Coca-Cola HBC Adria koja kroz projekte poput Raise the Bara i brendove pruža podršku razvoju ugostiteljskoga sektora.
Danil je u Zagrebu i Splitu održao guestshiftove, što znači da će preuzeti šank u dva bara gdje će pokazati svoje umijeće. Zagreb ga je dočekao 25. rujna u Peaches&Cream baru, dok je u Splitu gostovao dan kasnije u Bokamorri.
- Volim Hrvatsku i pokušavam se vratiti kad god imam priliku. Ovo je prvi put nakon dugo vremena da sam preuzeo bar u Zagrebu i Splitu. To konkretno znači da ćemo imati specijalan meni i pokušati pokazati gostima i lokalnoj zajednici barmena nešto drugačije od onoga na što su navikli - kaže Danil koji ima 16 godina iskustva iza sebe i proglašen je drugom najutjecajnijom osobom u ugostiteljskoj industriji ove godine, dok sam sebe naziva nezavisnim barmenom.
Druga strana medalje
Njegov je posao uzbudljiv, vodi ga na sve strane svijeta, putuje na egzotična mjesta, ali nije uvijek sve tako blistavo. Jer iza svega toga se krije i puno rada, koji nije samo fizički. Što to onda čini dobrog barmena - ili u njegovom slučaju najboljeg?
- Važno je reći da dobar barmen nije onaj koji samo putuje svijetom držeći predavanja ili posjećujući evente. Dobri su oni koji rade za šankom. Najbolji barmeni prije svega moraju voljeti mjesto na kojem rade ili ga barem naučiti voljeti za sebe. Potom moramo razumjeti da barmeni ne rade samo za barom nego i u baru. To znači da trebaju osjećati cijelo to mjesto i atmosferu, ne samo biti odgovorni za svoju poziciju, nego i za puno toga izvan nje. Barmen će za šankom biti odgovoran za četvero, petero gostiju koji sjede za njim. Isto tako ima privilegiju vidjeti što se događa u cijelom kafiću, restoranu ili gdje već radi, stoga treba pomoći isvima koji rade u tom lokalu. I na kraju - treba naučiti voljeti svoje goste. Jer niti jedan koktel niti piće ne radi za sebe, nego upravo za njih. Da skratim priču - dobar barmen voli svoj šank, svoj tim i goste. Možete to osjetiti dok rade. Jer im je stalo - kaže Danil.
Dodaje kako tipičan dan u životu jednog barmena uključuje prije svega - čišćenje.
- Kad dođete u bar provjerite kako je sve bilo očišćeno nakon zatvaranja, potom očistite ono što nije čisto. Postavite šank, imate sastanak oko dana koji slijedi, dočekujete goste, radite pića, čistite, pričate s gostima, ponovo pravite pića, čistite, servirate hranu, radite pića - ovih zadnjih pet radnji ponavljate 500 puta bez prekida osam sati u komadu. I - jesam li spomenuo čišćenje? Na kraju večeri ponovo očistite šank, provjerite s menadžerom bara je li sve čisto i prije odlaska doma - još jednom sve očistite - otkriva Danil drugu stranu medalje barmenskog posla. Iako je često naporno, on svoj posao toliko voli da je ponekad i opsesivan oko njega, a u rijetkim trenucima kad "miruje" i odmara se, igra video igrice i provodi vrijeme sa svojim psom Ottom.
Paloma je koktel ljeta 2024
Otkrio je i kako je koktel ljeta 2024. godine bio Paloma. U njega idu tekila, potom soda od grejpa - po Danilovim riječima poželjno mikser branda Three Cents, potom limeta i malo soli na obrubu čaše. Ako se tako napravi, koktel nije presladak niti prekiseo i savršeno je izmiksan za rashlađivanje.
- Mikseri su ključni ako radite primjerice "duge" koktele, jer čine 80 posto tijela i okusa pića. Three Cents je brend kojeg su stvorili barmeni za svoje goste. Rođen je u baru, a ne u korporativnoj sobi za sastanke. To je brend koji ima veliko znanje o našoj zajednici i što gosti žele. Three Cents je uspješan baš stoga jer potpuno razumije način razmišljanja i pristup barmena gostu - kaže Danil. On sam nema omiljeni koktel, ali ga prije svega zanima priprema onih ukusnih. Isto tako mu je jako teško odgovoriti na pitanje što se pije ljeti, a što zimi, iz razloga što je negdje na planetu - uvijek ljeto i pravila više nema.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Coca-Cole HBC Adria
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....