Stjepan Dumančić iz Osijeka pokrenuo je projekt i web stranicu Volim jabuke, kojima običnom voću želi popraviti imidž.
Jabuke, voljeli li ih ili ne, na našem području definitivno nisu neka egzotika. Obično voće, poznato i dostupno svima, prisutne su cijele godine. Crvene, zelene ili žute, mnogi u njima ne vide ništa posebno. No, Stjepan Dumančić iz Osijeka već neko vrijeme predano radi na podizanju imidža ovog voća.
– Nakon što sam ušao u proizvodnju jabuka, shvatio sam da kupci najčešće ne razlikuju pojedine sorte. Nazivaju ih prema bojama ili ih zovu iskrivljenim imenima. Malo me to razočaralo pa sam smišljao kako im objasniti da su jabuke cool voće za cool ljude – priča Stjepan, koji je sredinom 2011. godine pokrenuo web stranicu i projekt “Volim jabuke”. I već krajem iste godine njegova je stranica na natječaju VIDI Web Top 100, najvećem te vrste u Hrvatskoj, pobijedila u kategoriji sporta, zdravlja i prehrane.
Voćnjak intenzivnog nasada posadio je zajedno sa svojom obitelji 2008. godine. Jabuke su, kaže, bile logičan izbor jer se nalaze na području pogodnom za njih. No, ubrzo su se susreli s problemima.
– Problem je bio u plasmanu, prepoznavanju i naplati. Zadesili su nas i poplava pa oštećenje voćnjaka zbog leda. Na kraju smo 2010. privremeno odustali, a onda sam krenuo s projektom. Shvatio sam da nema jednostavnog rješenja, nego samo jedno – sporo i kvalitetno – pojašnjava Stjepan.
Danas na četiri hektara proizvodi tri sorte, fuji kiku 8, gala schnitzer schniga i top red (delicious), a u prodaji su još i granny smith, idared, zlatni delišes i jonagold koje proizvodi Vedran Šunjić. Fuji kiku 8 i granny smith najveći su hitovi. Osim samih jabuka, u prodaji su bistri i mutni sok, a u 2011. već su ga prodali oko 1500 litara.
– Ne mogu reći da je moj sok bolji od drugih. No, sa sokom je slično kao i s vinima. Sorta jabuke određuje okus soka i moja prednost je upravo u tome što imam sorte koje nisu preplavile tržište – kaže Stjepan i dodaje da ima brojne ideje o proizvodnji vina od jabuke, cidera i octa.
Osim nagrađene web i aktivne Facebook stranice za fanove, pozornost su posvetili još jednom mediju, odnosno videosadržaju. Potražite na stranici video koji je snimio Marko Butraković, a na kojem su prijatelji pokretača projekta kako jedu jabuke. Naš favorit je žuti labrador, a iz tog videa zapravo se izrodio cijeli projekt.
Stjepan svoje proizvode zasad dostavlja samo na području Osijeka, ali u stalnoj je potrazi za partnerima koji bi pod njegovim brendom radili i u drugim gradovima. Vjeruje da će se njegov projekt u budućnosti dobro razvijati. Ipak, prvi i glavni posao je voćnjak i prva Burza voća i povrća u Hrvata, koju je također pokrenuo. Gimnazijalac koji je u nekom trenutku odustao od studija prava kaže da su poljoprivreda i web jedino što mu je ostalo. Kako mu je krenulo, neće biti štete što imamo jednog pravnika manje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....