Njihov tim sprema se za drugo proširenje pogona u dvije godine, sa svojom linijom craft piva u atraktivnim limenkama ušli su u nekoliko većih hrvatskih lanaca supermarketa, a nedavno su otvorili dva The Garden Bar & Kitchen lokala, i to u Zagrebu i sve zanimljivijem Čakovcu. Posljednji veliki pothvat im je sudjelovanje na gastro glazbenom festivalu Foodballerka koji prati ovogodišnje Svjetsko nogometno prvenstvo, a koji se upravo održava na Trgu J. J. Strossmayera u centru Zagreba i traje do 15. srpnja.
Planovi za budućnost
Užurbanu ekipu The Garden Breweryja uhvatili smo u njihovoj pivovari na Žitnjaku u gužvi svojstvenoj za ljetne mjesece, kad brojni turisti i još brojniji Hrvati posežu za hladnim i osvježavajućim pivom kako bi se spasili od nesnosne vrućine. Pritom smo porazgovarali s vlasnikom pivovare, Britancem Nickom Colganom o razvitku njegova uspješna pogona i planovima za budućnost.
- Iako su svi naši festivali na obali, Zagreb je sa svojim položajem bio savršeno mjesto za našu pivovaru jer nam olakšava izvoz. Sve se proizvodi na Žitnjaku, radimo sedam dana u tjednu, a tijekom ljeta prava je ludnica. U ovo vrijeme godine većinom proizvedemo od 12 do 14 tisuća litara tjedno, tijekom ljeta za nas radi između 160 i 170 ljudi, a tim nam prirodno raste. Izvozimo oko 20 % naše proizvodnje i to u više od 16 zemalja, među kojima su Velika Britanija, Švedska, Norveška, Francuska, Njemačka... Jednom smo se već širili, a sada planiramo još malo povećati kapacitete - objasnio nam je Colgan. |
Umjesto boca - limenke
Umjesto klasičnih pivskih boca, pivo pune u limenke, što je novost koju je na hrvatsku scenu craft piva uveo upravo The Garden Brewery: - Nitko prije nas u regiji nije koristio limenke kao način skladištenja craft piva, iako je to u inozemstvu zapravo veoma popularno. Za usporedbu, oko 80 % australskog craft piva prodaje se upravo u limenkama. Same po sebi limenke predstavljaju bolji način čuvanja piva jer ne puštaju kisik u svoju unutrašnjost, lakše se skladište i prevoze te produljuju rok trajanja piva. Našu liniju limenki dizajnirali su Enes Huseinčehajić i David Plant koji su stvorili atraktivne, moderne i minimalističke ilustracije s prikazom Kornata, Tisnog, Visa, Velebita i drugih hrvatskih lokacija - istaknuo je Colgan.
Za Svjetsko nogometno prvenstvo u pivovari su osmislili i pravo ljetno pivo punjeno u limenke od pola litre, ali u ograničenim količinama, a njihov glavni pivar, Irac Tom O’Hara, predviđa da će posebnog craft piva nestati već u prvom tjednu prvenstva, nakon čega će se svi posjetitelji Foodballerke moći okrijepiti njihovom klasičnom ponudom. - World Cup Lager lagano je i osvježavajuće pivo od lokalnog hmelja, savršeno za pijuckanje na suncu. Pripremili smo oko osam tisuća litara, a jednom kad se popije, to je to! Trebalo nam je pet do šest tjedana da ga skuhamo, što znači da ga ne stignemo ponovno pripremiti za trajanja Foodballerke, ali i da će biti posebna poslastica kojom posjetitelji mogu početi uživati u prvenstvu.
Kad ovog nogometnog lagera ponestane, zamijenit ćemo ga Pilsnerom, a cijelo vrijeme moći ćete uživati i u našem klasičnom pivu, poput Pale Alea, Stouta ili Portera - rekao nam je O’Hara. Još jedna novost koju je upravo The Garden Brewery uveo na hrvatsku pivsku scenu jest suradnja s drugim pivovarama: - Nikada prije u Hrvatskoj nije bilo suradnje između različitih pivovara. U inozemstvu je zajedničko stvaranje piva velika stvar jer svi radimo isti proizvod, no naši procesi se razlikuju pa tako uvijek postoji nešto novo za učenje. Primjerice, naša prošlogodišnja suradnja s pivnicom Medvedgrad bila je prva u Hrvatskoj, a predstavljala je spoj stare škole pivarstva i novih strujanja.
Nedavno smo stvorili i NE IPA pivo u suradnji s pivovarom Dogma iz Srbije, što je prva suradnja između jedne hrvatske i srpske pivovare! Razmijenili smo ideje i u svoje pivo dodali sušeni hmelj koji Dogma koristi u svojim proizvodima. Budući da puno putujemo i posjećujemo razna događanja i obilazimo pivovare, to nam otvara brojne nove mogućnosti - istaknuo je O’Hara.
- U posljednje dvije godine otkad smo otvoreni, svi neprestano učimo. Jedina razlika jest što je stabilnost piva sada puno bolja, što znači da je većina naših pokušaja i eksperimenata uspješna. To se dogodi svakoj sceni koja raste, a ova je vrlo mlada. Čvrsto vjerujemo da veliki val diže sve brodove i da na tržištu ima dovoljno prostora za sve. Mi se nadamo da ćemo svojim eksperimentima nadahnuti druge da i sami iskušaju nešto novo - zaključio je. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....