Zavirili smo

Kakva je budućnost ponude fast food restorana najbolje pokazuje jelovnik mnogima omiljenog lanca

 Shutterstock
Istraživanja pokazuju kako se većina njenih stanovnika između 13 i 39 godina hrani u fast food lancima bar jednom do tri puta tjedno

Svake sekunde u svijetu se proda oko 75 burgera, a tijekom jednog dana ta brojka prelazi šest milijuna. Ostali popularni fast food proizvodi, kao što je pomfrit, mogu se pohvaliti jednako impresivnim brojkama pa se tako samo u SAD-u dnevno pojede preko 31 tisuća tona ovog omiljenog priloga. Europa nikako ne zaostaje za globalnim prosjekom, a istraživanja pokazuju kako se većina njenih stanovnika između 13 i 39 godina hrani u fast food lancima bar jednom do tri puta tjedno.

Uz ovakvu statistiku ne čudi kako je industrija brze hrane jedna od najprofitabilnijih u prehrambenom sektoru. Godišnja globalna zarada je procijenjena na više 980,65 milijardi dolara.

Ipak, osim priloga i pića, većina ponude lanaca brze hrane temelji se na mesnim opcijama jela. S druge strane, veganska i vegetarijanska prehrana postaju sve popularnije, a briga o okolišu svakim danom postaje sve relevantniji faktor kod odluka potrošača.

Trend biljnih zamjena za meso posljednjih je godina stekao izrazitu popularnost te je „meatless“ opcije uveo s periferije ponude u središte zbivanja. Prema najnovijem globalnom istraživanju potrošača provedenom od strane GlobeScana, globalnog savjetodavnog društva i EAT-a, znanstveno utemeljene neprofitne organizacije za transformaciju globalnog prehrambenog sustava, četrdeset i dva posto ispitanika diljem svijeta vjeruje da će većina ljudi u idućih deset godina vjerojatno preferirati hranu biljnog podrijetla umjesto mesa u idućih deset godina.

Fast food budućnosti

Biljnih zamjena za meso s godinama je sve više, a jela često uključuju tofu, grah i seitan, dok su neki od najčešćih procesuiranih sastojaka proteini pšenice i soje, žitarice, pšenični gluten i proteini graška.

Pri proizvodnji zamjena za mesne proizvode proteini igraju veliku ulogu jer prirodno predstavljaju većinski sastav mesnih proizvoda te su nužni element ljudske prehrane zaslužan za rast i održavanje mišićnog tkiva. Zbog visokog udjela proteina, soja i mahunarke kao što su grah i grašak uglavnom su prvi izbor, no razni derivati i izdvojeni nutrijenti također se koriste. U nedostatku hemoglobina koji mesu daje prepoznatljivu boju, biljne opcije koriste ciklu i mrkvu kako bi što vjernije replicirale izgled mesa.

image
Shutterstock

Plant based zamjene za meso dolaze u raznim oblicima, od pljeskavica do kobasica, a uz raznolikost sirovine i brojne mogućnosti začina okusi i teksture koje se mogu postići su brojne. Uz meso, mliječni proizvodi također često dobivaju svoje biljne inačice, a jedna od najčešćih namirnica u njihovoj proizvodnju su orašasti plodovi koji svojim visokim udjelom masti i kremastom teksturom postižu okus i osjećaj sira, majoneze ili mlijeka.

Pioniri plant based burgera

Plant based prehranu prigrlili su i lanci brze hrane, a ponajviše Burger King koji je među prvima uveo u ponudu alternative mesnim jelima. Kao jedan od najvećih fast food lanaca, Burger King već godinama nastoji proširiti ponudu i osigurati da se na jelovniku nađu i bezmesne te biljne opcije. Uz želju da ljubiteljima plant based prehrane omogući uživanje dobro znanim okusima bez ograničenja, značajan faktor kod ove odluke bila je i ekološka održivost. Tvrtka se obvezala u narednim godinama povećati razinu održivosti i smanjiti ugljični utisak u svojim restoranima i proizvodnim procesima.

- U Burger Kingu smo nevjerojatno ponosni na naše inovativne dodatke meniju. Proširenje naše ponude biljnog podrijetla odražava našu predanost posluživanju raznolikog i inovativnog asortimana proizvoda, uz cilj da do 2030. dosegnemo 50 posto jelovnika bez mesa – poruka je iz Burger Kinga.

Prvi korak prema bezmesnom jelovniku bio je Rebel Whooper koji se danas može pronaći u svim Burger King restoranima diljem svijeta, a nastao je kad je kultni Whooper 2019. godine doživio plant based transformaciju. Za potrebe proizvodnje Rebel Whoopera, Burger King je sklopio partnerstvo s poznatim nizozemskim proizvođačem The Vegetarian Butcher, jednim od najuspješnijih proizvođača veganske hrane na svijetu. Rebel Whooper bio je pionir među plant based burgerima te je prvi takav proizvod uveden od strane globalno prepoznatog lanca brze hrane.

image
Shutterstock

U početku su biljne opcije bile dostupne u sklopu posebnih jela kao što su Vegan Royal Cheese ili plant-based Whopper, a danas Burger King nudi mogućnost da gotovo u svaki sendvič umjesto mesne pljeskavice stavite biljnu. Osim pljeskavica, dostupni su i veganski sir te majoneza, a upravo biljni sir s okusom Cheddara jedan je od posljednjih noviteta na Burger King jelovniku. Nastao je u suradnji s tvrtkom Violife te je kao takav ekskluzivan za potrebe ovog lanca brze hrane.

I dok su biljne zamjene za meso i sir još uvijek opcija, ovaj lanac brze hrane prije nekoliko godina u potpunosti se okrenuo veganskoj majonezi bez jaja te se ona postala sastavni dio svih burgera koji uključuju ovaj umak.

Nastavno na rastuću potražnju i trendove, s klimatskim promjenama u vidu, vrlo je izvjesno kako će jelovnici fast food lanaca u narednim godinama sve više posezati za uvođenjem biljnih zamjena za meso. Iako nije za očekivati kako će takve opcije u potpunosti zamijeniti omiljene komade mesa, njihova praktičnost i sastav zasigurno će učvrstiti njihovo mjesto na jelovnicima i pogurati industriju brze hrane u zelenom smjeru.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Burger Kingom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 16:01