FOTO

VW GOLF VII Evolucija u izgledu, revolucija u tehnologijama

Najprodavaniji automobil današnjice u svom sedmom izdanju postao je veći, prostraniji i sigurniji

Najprodavaniji automobil današnjice u svom sedmom izdanju postaje veći, prostraniji i sigurniji, a istodobno lakši, štedljiviji i zabavniji u vožnji.

Volkswagen je na jučerašnjoj priredbi u Berlinu predstavio novu, sedmu generaciju jednog od najpoplarnijeg i najprodavanijeg automobila svih vremena. I dok izgled nije donio posebna iznenađenja, među tehničkim osobinama podosta je novosti. Za početak, novi Golf je u odnosu na prethodnika veći, ali i u prosjeku 100 kg lakši. Prvi Volkswagen sazdan na MQB platformi (predstavljenoj s Audijem A3) ima 59 mm veći međuosovinski razmak, u dužinu je narastao 56 i širinu 13 mm, dok je visina manja za 28 mm.

Novo izdanje Golfa obećava bolje vozne osobine i manju potrošnju, ali i veću praktičnost i funkcionalnost. U odnosu na prethodnika prtljažnik je narastao za 30 l (ukupno 380), a rub petih vrata spušten je niže čime je nestao nepraktični prag na rubu prtljažnika.

Osovinski razmak najvećim dijelom povećan je pomakom prednje pogonske osovine za 48 mm, a novost je i samoblokirajući diferencijal XDS za bolje prolaske kroz zavoje (donedavno rezerviran samo za najsnažnije verzije). Kura mršavljenja donijela je izvanredne rezultate i osnovni model teži tek 1050 kg, brojka koja nas vraća u 1997. i Golfu IV. Rezultat je to naprednijeg sustava proizvodnje i upotrebe novih legura čelika, uz obilnije korištenje aluminija. Primjerice, masa karoserije smanjena je za 23 kg, dok su uštede ostvarene novim ovjesom (-26 kg), klimom (-2,7 kg), sjedalima (-7 kg)...

Unutrašnjost donosi sasvim drugačiji ugođaj ne samo zbog kvalitetnijih materijala po uzoru na Audi. Vozačka pozicija je 12 mm niža, a od 14 mm dužeg putničkog prostora najviše koristi imat će suputnici straga.

Ponudu benzinskih motora čine osnovni 1.2 litreni TSI sa 85 KS, slijedi 1.4 TSI sa 140 KS, dok će u početku prodaje boje dizelaša braniti 1.6 TDI sa 105 KS te dvolitreni TDI sa 150 KS. Dostupna je i BlueMotion varijanta sa 1.6 litrenim dizelašem koja prema tvorničkim podacima troši samo 3.2 litre na prijeđenih 100 kilometara. Navedenu ponudu motora Volkswagen će naknadno proširiti.

Novi Golf biti će dostupan u izvedbama sa tri i pet vrata, kao karavan, kabriolet s platnenim krovom, a najavljene su i Golf Plus te CC varijanta.

Cijena osnovnog Golfa u Njemačkoj s 1.2 litrenim motorom sa 85 KS iznosi 16.975 eura što je iznos identičan staroj generaciji pokretanoj 1.4 litrenim benzincem sa 80 KS.

Prodaja u Europi počinje odmah nakon predstavljanja u Parizu krajem mjeseca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 18:05