Jedna od najzanimljivijih sagi u svijetu automobilizma svakako je ona o Audiju koji je još od davne 1899. godine kad je August Horch u Kölnu, osnovao kompaniju A. Horch & Co i Audiwerke, u potrazi za vlastitim identitetom, sve dok se nije pojavilo ime koje danas poznajemo, što u prijevodu s latinskog znači "slušati".
Dva druga proizvođača (DKW i Wanderer) također su pridonijela osnivanju Auto Uniona 1932., ali je moderna Audi era započela 1960-ih, kada je Volkswagen kupio Auto Union od Daimler-Benza. Nakon ponovnog pokretanja marke Audi predstavljanjem serije Audi F103 1965., Volkswagen je 1969. spojio Auto Union s NSU Motorenwerke, stvarajući tako današnji oblik tvrtke.
Uspon marke Auto union zadesio je Drugi svjetski rat, upravo kada je Audi počeo ozbiljno konkurirati velikanima poput Mercedesa. Nakon ratnih turbulencija, Audi je prošao kroz razdoblje neizvjesnosti sve do 60-ih godina prošlog stoljeća, kada je marka konačno procvjetala, predstavljajući svijetu mnoge impresivne modele. Među njima, ističe se sedam koji su obilježili povijest.
Najslavniji modeli marke
Audi Imperator
Audi Imperator, ili Type 819, jedan je od manje poznatih modela, koji nije ostvario komercijalni uspjeh, ali je značajan kao prvi veliki Audi s osmocilindričnim motorom. Unatoč svojoj težini, motor od 4,8 litara s 100 KS omogućavao je brzinu od 120 km/h.
Audi 100
Audi 100, rođen 1968. godine, bio je prvi korak ka modernizaciji marke nakon Drugog svjetskog rata. Razvojem ovog modela, Volkswagen je odabrao Audi umjesto NSU-a, tehnološki napredne marke, stvarajući automobil koji je odgovarao potrebama njemačkog tržišta toga doba. Model se proizvodio do 1976., a 1989. godine postao je prvi s TDI motorom.
Audi Quattro
Audi Quattro, predstavljen 1980. godine, postao je ikona s petocilindričnim 2,1-litrenim turbo motorom i inovativnom quattro pogonom na sva četiri kotača. Ovaj model revolucionarizirao je svijet relija i postao je zaštitni znak marke.
Audi RS2 Avant
RS2 Avant, nastao u suradnji s Porscheom, obilježio je početak ere visokoučinkovitih obiteljskihkaravana Audija. S motorom od 315 KS, ovaj model brzine do 100 km/h dostizao je za samo 4,8 sekundi.
Audi A8
Aluminijski Audi A8 predstavio je marku kao konkurenta na tržištu luksuznih limuzina, dok je Audi TT, s dizajnom Freemana Thomasa, donio svježinu u estetiku marke, pružajući raznolikost motora i opcija pogona.
Audi R8
Završavamo s Audijem R8, superautomobilom koji je pokazao sposobnost marke da se natječe s najbržim automobilima na tržištu, zahvaljujući svom atmosferskom V8 motoru od 4,2 litre i 430 KS, te kasnije, V10 verziji sa 525 KS.
Ovi modeli ne samo da su definirali Audi kao marku, već su ostavili neizbrisiv trag u automobilskoj industriji, predstavljajući mješavinu inovacije, performansi i dizajna koji traje i dan-danas.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....