Svi zaljubljenici u automobile imaju posebno mjesto u srcu kada su u pitanju klasični povijesni automobili ili čudne studije koje nažalost nikada nisu zaživjele. Je li tako? Ovo čudo stiže iz Audija, točnije Auto Uniona. On je bio interno poznat pod imenom Type 52, a zvali su ga i ‘Schnellsportwagen‘, što bi u prijevodu s njemačkog značilo brzi sportski automobil.
On je trebao biti cestovna verzija trkaćeg automobila Type 22 Grand Prix iz 1930-ih. Imao bi 16-cilindrični motor s više od 200 konjskih snaga i postizao bi najveću brzinu od 200 km/h, što bi ga činilo jednim od najbržih automobila tog doba.
Nažalost, ovaj model nikada nije doživio razvojne faze koje slijede nakon samog dizajna. Ovaj nevjerojatni superauto odbačen je kao projekt 1935., kada se nacistička Njemačka već debelo pripremala za Drugi svjetski rat, pa su očito neki drugi prioriteti bili na prvom mjestu.
No, Audi se povodom održavanja ‘Goodwoood Festival of Speed 2024‘, glasovitog festivala koji se svake godine održava u West Sussexu na imanju vojvode od Richmonda, odlučio otpuhnuti dugo netaknutu prašinu s povijesnih knjiga.
Audi je angažirao Crosthwaite & Gardner - povijesnu tvrtku za proizvodnju trkaćih automobila - da rekreira Auto Union Type 52 od nule. Koristeći originalne skice i nacrte, sve od šasije i panela karoserije do motora izrađeno je po narudžbi za ovaj jedinstveni koncept. Projekt je započeo početkom 2023. i trajao je više od godinu dana.
Ispod bajkovito dizajniranog stražnjeg poklopca nalazi se središnje postavljeni 16-cilindrični motor s kompresorom sličan onom koji bi se koristio u originalnom automobilu. Ova verzija koristi 6,0-litreni motor umjesto originalnog 4,4-litrenog motora. Audi je također povećao izlaznu snagu s procijenjenih 200 konjskih snaga na zdravih 512 konjskih snaga.
Uparen je, naravno, s ručnim mjenjačem. Audi je, kako bi ovaj veličanstveni motor stao u predviđeni prostor morao nadodati pokoji centimetar kod dužine same karoserije.
Međuosovinski razmak povećan je za 30 cm, a samo vozilo teško je 1450 kg, dok bi originalni model težio oko 1300 kg. Vrata se otvaraju prema nazad, a u unutrašnjosti ćete pronaći tri sjedala. A Audi se pobrinuo da interijer zadrži retro izgled sa starinskim sjedalima od tkanine, lakiranim drvenim oblogama i ogromnim brojčanicima.
I nemojte misliti kako je Audi ušao u ovaj projekt kako bi ovo vozilo bilo izložbeni primjerak parkiran u garaži. Ne, on je ponosno odradio svoje vožnje na ovogodišnjem ‘Goodwoodu‘ s pobjednikom Le Mansa Tomom Kristensenom i Hans-Joachimom Strietzelom za volanom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....