DVA DESETLJEĆA

Prošla su dva desetljeća otkako je Porsche dokazao da se SUV može voziti poput sportskog auta

Samo prva generacija prodana je u više od 276.000 primjeraka, a milijunti Cayenne ikada prodan sišao je s proizvodne trake 2020.

Tri generacije Porsche Cayennea

 Porsche AG

Mnogi ljubitelja Porschea nisu se radovali kada je njemački proizvođač najavio Cayenne. Srećom, veliki SUV je pokazao ne samo da se može voziti kao pravi Porsche, već i da se tako može prodavati. Prošla su dva desetljeća otkako je Cayenne stigao, i Porsche je proslavio godišnjicu.

image

Razvoj Cayenne u razvojnom centru u Weissachu, 2000.

Porsche AG

Projekt je izvorno nazvan "Colorado", a novi Cayenne razvijao se u suradnji s Volkswagenom. Svaka je tvrtka pridonijela na temelju svojih prednosti, stoga je Porsche izradio platformu, a VW pružio stručnost za prodaju velikih količina. Kako bi se dva modela dodatno razlikovala, svaki proizvođač koristio je vlastiti pogon i postavu šasije. Cayenne se od tada pokazao vodećim u prodaji i inovacijama za Porsche.

image

Projekt 'Colorado', Dubai, početak 2000-ih

Porsche AG

Naravno, to možda ne bi bilo tako da Porsche nije zauzeo stav dok ga je razvijao. Ne samo da ga je želio natjerati da vozi što je više moguće kao sportski automobil, već je morao i vršiti pritisak na sve konkurentne terence. Da bi se to postiglo, u ponudi je bilo niz sustava poput zračnog ovjesa i Porscheovog Active Suspension Managementa. Danas je to glavna značajka u cijeloj liniji.

image

Cayenne S Transsyberia, 2007.

Porsche AG

Trend dodavanja napredne tehnologije na Cayenne nastavio se i s drugom generacijom. Umjesto prijenosnog kućišta male brzine, Porsche je zamijenio stalni sustav pogona na sve kotače sa spojkom s više ploča koja se i danas koristi. Cayenne druge generacije također je bio prvi Porsche koji je imao modernu hibridnu i plug-in hibridnu tehnologiju.

image

2010. Porsche Cayenne S Hybrid

Porsche AG

Najnovija generacija nastavila je uspjeh na cesti, off-roadu, ali i na prodajnom planu. Aluminijska školjka karoserije razvijena je radi uštede na težini, dok su zračni ovjes s tri komore i skretanje stražnjih kotača dodani za poboljšanje vožnje i upravljanja. Najsportskiji član linije, Cayenne Turbo GT, postavio je rekord kruga na Nürburgringu za SUV kategoriju s vremenom od samo 7:38:925, što je četiri sekunde brže od prethodnog rekordera - Audija RS Q8.

image

Porsche Cayenne GTS i GTS Coupe

Porsche AG

Tijekom ova dva desetljeća, Cayenne je bio veliki uspjeh za marku. Samo prva generacija prodana je u više od 276.000 primjeraka, a milijunti Cayenne ikada prodan sišao je s proizvodne trake 2020. Prema Porscheu, prošle godine je prodano više od 80.000 SUV-ova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. listopad 2024 17:56