VREMEPLOV

Od G60 Limited, preko R32 do modela R: Ovo su bili najbrži i najsnažniji VW Golfovi kroz povijest

Osim GTI-a VW je kroz svoju povijest imao mnogo još snažnijih i bržih modela, a ovo su bili najbrži i najsnažniji po generacijama

VW Golf, ilustracija

 VW

Volkswagen je uvođenjem modela GTI na prvoj generaciji Golfa ispisao povijest i stvorio najpoznatiji kompaktni sportski auto u povijesti. No osim GTI verzije Volkswagen je kroz svoju povijest imao mnogo još snažnijih i bržih modela, a ovo su bili najbrži i najsnažniji po generacijama.

VW Golf II G60 Limited

image

Najbrži Volkswagen Golfovi kroz povijest

Volkswagen Media

Ovo je jedan od najposebnijih i najrjeđih Golfova u posvijesti jer je proizveden samo 71 primjerak ovog modela. Za razliku od standardnog G60 koji je imao 160 KS, ova izvedba s kontroverznim ali legendarnim G-punjačem razvijala je čak 210 KS, što je bila ogromna snaga, ne samo za Golf krajem 80-ih godina prošlog stoljeća. Maksimalna brzina je iznosila 230 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je trajalo 7,4* sekunde.

VW Golf IV R32

image

Najbrži Volkswagen Golfovi kroz povijest

Volkswagen Media

Nakon što u trećoj generaciji Golf nije imao sportski model koji bi se posebno istaknuo* iznad GTI-a, u četvrtoj je došao model koji je i danas predmet obožavanja mnogih ljubitelja Golfa, R32. S najvećim motorom koji se ikada ugrađivao u neki Golf, VR6 agregatom obujma 3,2 litre, R32 je razvijao 240 KS, ubrzavao do 100 km/h za 6,6 sekundi i postizao maksimalnih 250 km/h.

VW Golf V R32

image

Najbrži Volkswagen Golfovi kroz povijest

Volkswagen Media

Nakon što je u četvorci stekao kultni status VRS motor je nastavio živjeti i u petoj generaciji Golfa. Promjene na sustavu usisa omogućile su još više snage, konkretno 250 KS. S ovim motorom "Petica" je do 100 km/h ubrzavala za 6,5 sekundi, a uz DSG mjenjač je ubrzanje dodatno poboljšano, na 6,2 sekunde do stotke. Maksimalna brzina je iznosila 250 km/h.

VW Golf VI R

image

Najbrži Volkswagen Golfovi kroz povijest

Volkswagen Media

Golf je u šestoj generaciji izgubio VR6 motor, no dobio je još snažniju R verziju koja se zadržala sve do danas. Iako je motor s dvije litre i četiri cilindara bio osjetno manji nego u R32, novi R je bio snažniji i moćniji. Motor je razvijao 270 KS i snagu je prenosio na sve kotače. Ubrzanje do 100 km/h je prvi puta u nekom golfu palo ispod šest sekundi: konkretno na 5,7 sekundi.

VW Golf VII R

image

Najbrži Volkswagen Golfovi kroz povijest

Volkswagen Media

U novoj generaciji R je zadržao dvolitreni motor ali je dobio još više snage, konkretno okruglih 300 KS. To je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 4,9 sekundi i maksimalnu brzinu od ograničenih 250 km/h.

VW Golf VIII R

image

Najbrži Volkswagen Golfovi kroz povijest

Volkswagen Media

Posljednja generacija Golfa R imala je standardnu R verziju, ali i nekoliko specijalnih izdanja kod kojih se snaga sa 310 popela na čak 333 KS. Naposljetku, nakon aktualnog redizajna 333 KS je postao standard za "obični" R tako da možemo očekivati još jače i brže izvedbe. Iz VW-a su već ranije potvrdili da motor itekako ima potencijala za više konja. Ubrzanje aktualnog R do 100 km/h traje 4,6 sekundi, a maksimalna brzina uz nadoplatu može biti čak 270 km/h.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. lipanj 2024 15:55