Icons coming home - bio je moto prvog GTI Fanfesta održanog u Wolfsburgu, nakon što su žitelji Wörtherseea nakon punih 40 godina otkazali gostoprimstvo zaljubljenicima u GTI modele. Razlog? Nakon četiri desetljeća, tijekom kojih je ovo okupljanje na pitoresknom austrijskom jezeru steklo kultni status, lokalne vlasti zaključile su da ovakvo događanje nije u skladu s njihovim naprednim, zelenim politikama.
Srećom, brzopotezno je reagirao Volkswagen i susret doveo u svoj dom u Novoj Saskoj. I nije pogriješio – GTI Fanfest, doduše, nije pohodila masa od gotovo 200.000 ljudi koliko ih se znalo okupiti u Wörtherseeu, no itekako se imalo u čemu uživati diljem lokacije u krugu Volkswagen Arene, stadiona nogometne momčadi iz Wolfsburga. Najvažnije, fascinacija s kultnom oznakom GTI jasno se osjetila u zraku, izmiješana s mirisom currywursta, kakve Volkswagen proizvodi i dulje od Golfa, još od 1973.
Kako u Volkswagenu ništa nisu prepustili slučaju i kako bi maksimalno začinili premijerni GTI Fanfest, svjedočila su i imena viđena na glavnoj pozornici, tik uz ergelu najnovijih sportskih aduta iz Wolfsburga – novog, nikad moćnijeg VW Golfa GTI s 265 KS, ali i njegove još paprenije izvedbe Clubsport s okruglih 300 KS.
Na pozornici su se izmijenilo pregršt zanimljivih govornika, od Thomasa Schäfera, prvog čovjeka Volkswagena do Andreasa Mindta, koji je početkom prošle godine došao iz Bentleya i zasjeo na mjesto glavnog dizajnera Volkswagena.
Ispred razdragane publike pojavili su se i neki od slavnih vozačkih asova poput Hansa-Joachima Stucka, bivšeg F1 vozača i dvostrukog pobjednika 24 sata Le Mansa, te Jochija Kleinta, njemačkog relijaša koji je žario i palio tijekom sedamdesetih godina, a 1978. upravo za upravljačem VW Golfa GTI 1600 osvojio Estering Cup, tadašnje neslužbeno njemačko prvenstvo u Rallycrossu.
Svi oni s publikom su podijeli i svoja osobna iskustva s modelima koji nose slavnu oznaku GTI, baš kao i brojni, sa svih stana svijeta okupljeni vlasnici, koji su spremno pokazivali svoje uglavnom hrabro, pomalo i kičasto tjunirane GTI modele.
Sve to, naravno, događalo se uz glasno odobravanje i uzdahe okupljenih zaljubljenika u publici, od kojih su neki naočigled mjerkali nove modele i, sva je prilika, razmišljali kako će izgledati kad ih se dočepaju, ugrade gewinde i spuste ih tek koji milimetar od podnice, stave ih na još broj veće alu naplatke, neka upadljive, možda najbolje zlatne boje i bace na njih neki upečatljivi wide-body kit. Barem za početak, prije nego im sine još ponešto.
A kakve su sve intervencije na GTI modelima moguće uz malo mašte i puno vremena provedenog u garaži, moglo se vidjeti diljem GTI Fanfesta u krugu stadiona nogometne momčadi u Volkswagenovu vlasništvu.
Baš kad bismo šetajući pomislili da smo vidjeli sve, pored nas bi se ukazao pet metara dugačak Golf prve generacije s čak šest vrata ili Golf Petica, toliko spuštena da ju čovjek pola sata, mici po mic, spušta s vučne službe kako po asfaltu ne bi sastrugao parom dvostrukih, pozlaćenih ispušnih cijevi. Ili, pak, kakav Polo ili Up! GTI, presvučeni u foliju koja bode oči i one koji su s bojama na doviđenja, daltoniste kojima je inače sve sivkasto.
Zapravo, kakva se ekipa ovdje okupila – čak 1500 zaljubljenika pristiglo je s vlastitim GTI modelom, što je posljednjeg dana okupljanja osiguralo podlogu za fenomenalnu, nepreglednu povorku kroz nedaleki Autostadt – najbolje se moglo vidjeti na velikom parkiralištu pored stadiona.
Iako su se, naime, u Volkswagenu potrudili napraviti odmak od ponekad raskalašene atmosfere Wörtherseea i stvorili miran i kulturan ambijent, pa čak i izložili modele GTX, sportske izvedbe svoje električne serije ID – valjda kako im nitko ne bi mogao spočitati da ne razmišljaju zeleno – najveća gužva bila je na valjcima na kojima se mjerila snaga auta.
Ukratko
Svašta se moglo vidjeti i od dodatne opreme – od GTI bicikla postavljenog na prtljažnik, do ruma Bacardi u prtljažniku
Najveća gužva na parkiralištu na kojem se smjestila privatna kolekcija više od 1500 vlasnika raznih GTI modela viđena je na valjcima za mjerenje snage
Među poznatim licima na GTI Fanfestu našao se i Jochi Kleint, njemački relijaš koji je žario i palio tijekom sedamdesetih godina. Nije falilo niti zabavnog sadržaja...
Druženje je zaključeno vožnjom kroz obližnji Autostadt, i danas jednu od najvećih tvornica automobila na svijetu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....