Svaka poznata serija automobila u svojim redovima ima barem jednu "crnu ovcu" koja nikada nije dobila razinu poštovanja kao njegovi prethodnici ili nasljednici. Neke stvari jednostavno nikad ne prerastu u legendu. Za to imamo i primjere - Mercedes E-Klase E210, Ford Mustang iz 1974., ili Porsche 911 generacije 996, koji je predstavljen prije 25 godina.
1997. godine, Porsche je s petom generacijom 911 (996) raskinuo sa zračnim hlađenjem. Zamislite, nakon 34 godine, proizvođač sportskih automobila s novim 911 provodi sveobuhvatno preoblikovanje svoje ikone. Fokus je bio na smanjenje proizvodnih troškova koji su započeli s prethodnikom, putem maksimalne moguće kompatibilnosti dijelova s drugim serijama modela, kao što je Boxster.
Također se više nije koristio izvorni dizajn 911-ice, već je klasična linija reinterpretirana, i odlikovala se niskim koeficijentom otpora zraka od 0,30. Najupečatljivija značajka dizajna bila su prednja svjetla s integriranim pokazivačima smjera koji su bili izvedni kao i kod spomenutog roadstera Boxter.
Dimenzije su u odnosu na 993 porasle. Novi 911 bio je duži za 18,5 centimetara, a po drugi put u povijesti serije produljen je i međuosovinski razmak. Karoserija je također bila šira za 3 centimetra, a unutrašnjost je od toga imala koristi. 996 je nudio više prostora za laktove i prostraniji osjećaj općenito.
Armaturna ploča je također bila nova - pet okruglih instrumenata "stapalo" se jedan u drugi, što je bio još jedan raskid s tradicijom. Osim toga, koristile su se viseće umjesto stojećih pedala.
Međutim, najveća revolucija događala se straga. Kao što smo već naveli, Porsche se po prvi puta odlučio za vodeno hlađenje zbog strožih propisa o emisijama. I performanse su bile bolje - 3,4-litreni šestocilindrični motor s četiri ventila proizvodio je okruglih 300 KS - isto koliko je nekada imala Turbo izvedba 911. Nakon facelifta povećan je obujam motora na 3,6 litre, a on je proizvodio 320 KS. 2003. je ta brojka ponovno dignuta na 345 KS.
Moćna GT2 izvedba razvijala je čak do 483 KS i imala je keramičke kočione diskove kao standardnu opremu. Oni su bili 50 posto lakši od čeličnih kočionih diskova i trajali do 300.000 kilometara, dok je model 911 GT3 najavio novu eru 2003. godine. Uz jedan redizajn, između 1997. i 2005. godine Porsche je proizveo ukupno 175.262 primjeraka 996 što je respektabilna brojka.
Sada nakon 25 godina ova generacija postaje sve zanimljivija čak i najzagriženijim ljubiteljima 911 jer je već pravi moderni klasik koji ima svoju priču, makar u početku s negativnim kontekstom.
Cijene su ovoj generaciji još koliko, toliko pristupačne ako želite posjedovati jedan 911, ali samo za modele s početka ponude, što se nažalost više ne može kazati i za one najsnažnije i sportskije, s vrha nekadašnje ponude.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....