Prva vožnja Volkswagena ID.7, dosad najvećeg električnog modela smještenog na platformu MEB (na njoj se kotrljaju svi aktualni električni modeli iz Wolfsburga, od ID.3 do ID. Buzza, ali i Škoda Enyaq, Audi Q4 e-tron...) prošla je prilično tajnovito. Krajem ožujka u okolici Alicantea, naime, dočekala nas je temeljito kamuflirana limuzina dugačka 4,96, široka 1,82 i visoka 1,54 metra, s međuosovinskim razmakom rastegnutim na gotovo tri metra (2,97 m).
Nijemci su, naime, tada odlučili sakriti dio aduta uoči svjetske premijere zakazane za 17. travnja u Berlinu - između ostaloga, čak i kapacitet baterije - pa smo njemačku poslovna limuzinu, koja ima nezahvalan zadatak popuniti prazninu u ponudi Volkswagena nakon odluke o prestanku proizvodnje legendarnog Passata (novi dolazi samo u karavanskoj izvedbi) u punini doživjeli tek sada, vozeći ga po cestama u okolici Marseillea.
Dojam? Pohvale njemačkih inženjera na račun novorazvijenog elektromotora od 286 KS i 545 Nm, koji s dvostupanjskim mjenjačem s 1 brzinom i inverterom čini pogonski modul smješten na stražnju osovinu, u Alicanteu su se činile pomalo pretjeranim, no sad se u praksi pokazalo su da itekako drže vodu.
Rotor s jačim permanentnim magnetima, novorazvijeni stator s većim efektivnim brojem namota i napredni sustav hlađenja, zbilja osiguravaju visoku učinkovitost pogonskog sustava.
Zahvaljujući takvom, fino izbrušenom pogonskom sklopu, ali i karoseriji uzorite aerodinamike (0,23) s otvorima u bočnim dijelovima branika koji usmjeravaju zrak pod prednje kotače kako bi se umanjila turbulencija i proširenim pragovima i stražnjem difuzoru koji pospješuju strujanje zraka, nizali smo kilometre kao na traci. Iako se vozačka ruta protezale na više stotina kilometara, dobrim dijelom i po autocesti, te uz blagi, ali konstantni uspon vodila od obale u brdovito zaleđe, apsolvirali smo ju uz potrošnju od svega 16,4 kWh, što je izvrstan rezultat.
Doduše, nedovoljan da bismo dosegnuli 621 kilometar koliko uz bateriju kapaciteta 77 kWh jamči tvornica po standardu WLTP, ali sasvim dovoljan da možemo zaključiti da se s izvedbom ID. 7 Pro (kasnije dolazi i izvedba Pro S, s baterijom od 86 kWh) bez neke pretjerane pažnje može prijeći oko 450 kilometara. I to po autocesti, ne po gradu.
Punjenje? Nismo ga uspjeli iskusiti, koliko god vozačka ruta bila duga i izazovna. U teoriji, međutim, niti taj dio ne bi smio biti problematičan. Litij-ionska baterija kapaciteta 77 kWh, naime, podnosi maksimalnu snagu punjenja od 175 kW, što bi trebalo biti dovoljno da se na brzom punjaču dopuna od 10 do 80 posto kapaciteta ne traje duže od 28 minuta.
Osim toga, uz pretvarač od 11 kW osigurana je i primjerena brzina punjenja izmjeničnom strujom (AC) na kućnoj utičnici ili wallboxu. U vožnji se pokazalo da ovjes (sprijeda McPherson, straga multilink) i doplatni sustav prilagodbe amortizera Dynamic Chassis Control Plus (DCC) dobro odrađuju posao i drže ID.7 na željenom pravcu.
Tome, nema sumnje, pomaže i nisko težište, dobiveno smještajem baterija u podnicu. DCC pritom omogućuje i izbor programa vožnje (Eco, Comfort i Sport), čime se ID. 7 iz pomalo plahe limuzine u trenu može pretvoriti u respektabilnu jurilicu, spremnu ponuditi i dozu adrenalina. Maksimalna brzina inače je elektronski ograničena na 180 km/h, a stotka se hvata za kratkih 6,5 sekundi.
Doprinos ugodnoj vožnji pružila je i primjerena pozicija za izdašno namjestivim upravljačem, udobna sjedala, ali i snažno digitalizirana unutrašnjost, u kojoj središnje mjesto zauzima dimenzijama raskošan zaslon multimedije dijagonale 38 cm (15 inča). Preko njega se pristupa čitavoj vojsci funkcija, a posebno intrigira do kuda ide mogućnost namještanja ventilacije.
Smjer puhanja, naime, namješta se ručno na samom zaslonu, a mlaznice toliko precizno upuhuju zrak da vozač i suvozač mogu imati potpuno drugačije klimatizacijske prohtjeve, a svejedno će i jednom i drugom biti maksimalno ugodno.
Pritom je izbornička traka ispod zaslona konačno osvijetljena, a serijski se isporučuje i head-up zaslon s proširenom stvarnošću, koji na projicira navigacijske upute izravno na vjetrobransko staklo.Fora je i doplatni panoramski krov Smart Glass s elektrokromatskom tehnologijom, koji u jednom trenutku može biti gotovo potpuno proziran, a već u drugom zatamnjen. Rolete s unutrašnje strane panoramskog krova nema, a u vožnji se brzo shvaća da uopće nije niti potrebna.
Cijena? Njemačka krstarica u zasad jednoj dostupnoj izvedbi Pro nudi se od 54.431 eura, što je s obzirom na kvalitetu izvedbe, prostranost, učinkovitost pogona i bogatu opremu poštena cijena.
Ukratko
Karoserija uzorite aerodinamike (0,23) ima zgodan svjetlosni potpis, koji i naprijed i straga čine dvije razvučene diodne trake. Izvlačna kuka nalazi se na popisu dodatne opreme
ID.7 se već može naručiti, a cijena bogato opremljene izvedbe Pro s baterijom od 77 kWh, zasad jedine u ponudi, starta na primjerenih 54.431 eura
Gotovo tri metra dugačak međuosovinski razmak pridonosi prostranosti, ali i udobnoj vožnji. Maksimalna snaga punjenja iznosi 175 kW, pa je bateriju moguće dopuniti s 10 do 80 posto za 28 minuta
Središnje mjesto u prostranoj unutrašnjosti zauzima raskošan zaslon multimedije s dijagonalom od 15 inča, koji zahvaljujući novom softveru radi brzo i bez greške
Cilj njemačkih inženjera bio je pomoću ambijentalne rasvjete, udobnih sjedala s masažnom funkcijom i napredne klimatizacije spremne ciljano usmjeravati puhanje zraka postići maksimalnu ugodu u vožnji i taj zadatak je prilično uspješno savladan. ID.7 za upravljačem nudi ugođaj limuzine iz prestižnog razreda i svakako je dosad najozbiljniji električar sa značkom Volkswagena
Prtljažnik broji solidnih 500 litara, sasvim primjerenih putničkoj limuzini namijenjenoj dužim putovanjima. Vrata prtljažnika serijski se pokreću na struju
Doplatni sustav prilagodbe amortizera Dynamic Chassis Control Plus (DCC) dobro odrađuju posao i drže ID.7 na željenom pravcu. Tome, nema sumnje, pomaže i nisko težište, dobiveno smještajem baterija u podnicu
ID.7 ima i potrebnu dozu živosti - maksimalna brzina elektronski je ograničena na 180 km/h, no međuubrzanja su strelovita, a stotka se hvata za kratkih 6,5 sekundi
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....