najbolja sedmica

Vozili smo BMW i7 M70: Brutalna elektro krstarica od 2,7 tona stotku hvata za 3,7 sekunde

Dva elektromotora ukupne snage 660 KS omogućavaju katapultiranje kao u trkaćem bolidu i maksimalnih 250 km/h

BMW i/ M70

 Ziga Intihar BMW

Baš kao iPhone 15 Pro u odnosu na standardni iPhone 15, M70 ima bolje performanse, ali i veću cijenu od standardnog i7. Za perjanicu ponude bavarske tvrtke, koju sad umjesto nekadašnjeg motora V12 pogone dva elektromotora ukupne snage 600 KS i 1100 Nm, treba izdvojiti 186.625 eura, gotovo 44.000 eura više nego za 116 KS slabiji M60 koji smo vozili prije ljeta.

To ovu reprezentativnu limuzinu rastegnutu na gotovo 5,4 metara ujedno čini i najsnažnijim električnim modelom tvrtke iz Munchena, a kako to izgleda kad velika i luksuzna krstarica od 2,7 tona hvata stotku za strelovitih 3,7 sekundi iskusili smo na regionalnoj prezentaciji u Istri. Ukratko, nije riječ o iskustvu koje se ne doživi baš svaki dan...

image

BMW i/ M70

Ziga Intihar BMW

Kada vozač, naime, otpusti kočnicu električne Sedmice, već napete najsportskijim programima Sport Boost i Launch Control, dolazi do katapultiranja na kakvo se baš nitko ne može pripremiti, posebno ne u automobilu koji vas već od samog ulaska zavodi prestižnom izradom i ponešto vas uspavljuje svojim superudobnim, mekanom tkaninom prekrivenim foteljaškim sjedalima, koja se i straga izdašno namještaju, masiraju i nude pregršt zabave uz ogromni LCD zaslon od 31 inča, koji se spušta iz krova.

Ova drastična preobrazba na tragu one iz filma Dr. Jekyl i Mr. Hyde, dodatno potaknuta digitalnim kokpitom koji se pri lansiranju zacrveni poput bijesnog ratnika, ali i sintetiziranim zvukom iz snažnog i uvjerljivog glazbenog sustava Bowers & Wilkins, zbilja je šokantna.

image

BMW i/ M70

Ziga Intihar BMW

Riječ je, zapravo, o krajnje sirovom katapultiranju kakvo više priliči ogoljenom trkaćem bolidu, nego ovoj luksuznoj i opremom nakrcanoj limuzini, na prvu bi se reklo stvorenoj isključivo za meditativno krstarenje na struju. No, nemojte se zavaravati... BMW i7 M70, naime, ubrzanjem gotovo sustiže više od tonu lakši, brutalni M3 Competition.

Na tren možete čak pomisliti da je neprimjereno što ovako velik, težak i u konačnici profinjeni automobil putnicima osigurava ubrzanje kakvog se ne bi posramili niti najbrži superautomobili na svijetu. No, nije to baš neka mana...

image

BMW i/ M70

Ziga Intihar BMW

Usprkos tome što smo bili svjesni čari koje donose električni automobili, nakon prvog lansiranja s mjesta doslovno smo ostali bez riječi. A potom smo s velikom dozom strahopoštovanja – i to ne samo zbog prestiža, veličine ili cijene – već ponajprije osvjedočeni silinom i sirovošću koju je i7 M70 u stanju demonstrirati na običnom asfaltu, nastavili svoj put prema Rovinju.

U uobičajenoj vožnji i7 M70 se pokazao kao pravi BMW, s preciznim i sportski otežanim upravljačem i papučicama. S druge strane, za upravljačem se itekako osjeća da je ovo najveća i najteža serija 7 ikada, koju ni oznaka M ne može pretvoriti u zvrka.

image

BMW i/ M70

Ziga Intihar BMW

Ovjes je, doduše, rekalibriran i ima pojačane stabilizatore pa se teška limuzina dobro nosi s zavojima, u čemu pomaže ne samo pogon, nego i upravljanje na sva četiri kotača. Koje, doduše, u vožnji zahtijeva određeno vrijeme prilagodbe, više zato jer vozač mora steći povjerenje u mogućnosti sustava koji omogučuje vožnju kao po tračnicama.

Snaga u drugim režimima možda ne dolazi u obliku izboja napona kao u programu Boost prilikom starta, ali je svakako ima više nego dovoljno pa i7 M70 i na otvorenoj cesti i autocesti djeluje iznimno autoritativno, postižući vrlo visoke brzine s lakoćom. Pa tako i onu najvišu od 250 km/h, nedostižnu većini električara.

image

BMW i/ M70

Ziga Intihar BMW

Ukratko

i7 M70 pokreću dva elektromotora - na stražnju osovinu je smješten onaj snage 360, a na prednjoj se nalazi drugi od 190 kW

Kristalima Swarovski ukrašen i filigranski izveden upravljački sustav iDrive lijepo se uklapa u prestižnu unutrašnjost bavarske krstarice

Uz bateriju kapaciteta 101,7 kWh i prosječnu potrošnju koja uz malo pažnje niti na autocesti ne prelazi 24 kWh, M70 nudi realan doseg od najmanje 400 kilometara

image

BMW i/ M70

Ziga Intihar BMW

Kao i u ostalim modelima serije 7, stražnja sjedala su najpoželjnije mjesto za putovanje. No, u slučaju brutalnog i7 M70 i ono vozačko djeluje izuzetno privlačno

Straga nova Sedmica nudi osjetnih 5,1 cm više prostora za glavu i naslon koji se može nagnuti do 42,5 stupnja. Prtljažnik prima solidnih 500 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 09:33