Brojke kažu sljedeće: u dosadašnjem dijelu godine Volkswagen ID.3 je po prodaji na tržištu EU na četvrtom mjestu (prva dva uzimaju Tesle Y i 3, a treći je ID.4). S gotovo 60.000 isporučenih primjeraka to je jako dobar plasman, zapravo najbolji u klasi električara kompaktne klase.
Unatoč tomu, Volkswagen je nakon tri godine karijere osvježio električnu Trojku - vizualno, osjetilno i funkcionalno. Redizajn nije radikalan, već ga čini niz manje vidljivih promjena – prednja hauba nema više crnog fragmenta u dijelu ispod vjetrobrana pa sada jednobojna čini prednji dio auta duljim, novi prednji branik ima aerodinamički izvedene kuteve za bolji protok zraka, stražnja svjetla sada svijetle i u dijelu koji ulazi u peta vrata.
Naplaci imaju nov, neobičan dizajn aerodinamičkih dodataka, a osvježen outfit zaokružuje nova zelena metalik boja Olive Dark (tamna maslina), kao na primjerku s našeg testa. Sve skupa, mala, ali zgodna i korisna obnova vanjskog izgleda.
Puno veći učinak vidljiv je, bolje reći osjetljiv, za volanom. Kritike na tvrdu plastiku i ponekad spore ili smrznute reakcije infotainmenta koje su se znale čuti na račun prve serije, sada su potpuno uklonjene. Dvobojna armatura i obloge vrata sada imaju mekaniji, pjenasti ispun koji pod rukama ostavlja kudikamo ugodniji i skuplji dojam, a presvlake jednodjelnih dvobojnih sjedala od finog velura i umjetne kože imaju u sebi i reciklirana mikrovlakna.
S ljepšim materijalima ID.3 pruža vrlo ugodan, ali i praktičan i prostran ambijent minimalističkog stila. Značajan iskorak je i bitno bolji infotainment sustav s novim softverom i velikim zaslonom dijagonale čak 30,5 centimetara.
Reakcije na dodir sada su trenutne i bez zastajkivanja, raspored tema je praktičnije raspoređen s izbornikom punjenja na prvoj stranici, a navigacija (doplata) ima neprestani update informacija. Multimedija je sada stvarno praktičnija za uporabu, informatički i stvara nam manje distrakcije u vožnji.
Obnova je bila prilika da se crno lakirana kontrolna traka ispod infortainmenta s dodirnim kontrolama temperature klime i glasnoće radija konačno noću osvijetli, da se u vožnji po mrklom mraku željena dodirna površina ne traži napamet, ali je propuštena. Šteta i neshvatljivo. I samo dvije kombinirane tipke za sva četiri prozora nekako nam ne pašu u autu ove klase i kalibra. Jedan od najzanimljivih detalja i dalje ostaje izbornik pogona satelitski smješten uz malo kućište kombiniranih instrumenata, dijagonale 13,4 centimetra.
Električni pogonski sustav kojeg čine baterija netto kapaciteta 58 kWh (brutto 62) i elektromotor vršne snage 150 kW/204 i momenta 310 Nm ostao je nepromijenjen, a time i njegove performanse (munjevitih 3 sekunde do 50 i brzih 7,5 sekundi do 100 km/h, energična ubrzanja od samo 5 sekundi od 80 do 120 km/h i ograničenih 160 km/h na autocesti) te učinkovitost u smislu dometa i punjenja.
U gradu i na otvorenoj cesti u suzdržanom profilu Eco i programu jače regeneracije B moguće je dohvatiti i do 440 kilometara s jednim punjenjem, na autocesti blizu 300 kilometara do prazne baterije.
Volkswagenov električar na volanu ne otkriva priličnu masu i generalno je vrlo podatan i siguran, sa stražnjim pogonom i okretan, ima i jaka Matrix svjetla, samo je na lošoj cesti zbog mase i doplatnih niskoprofilnih 20-colnih guma ponekad tvrđi nego što bismo željeli. Ali, sve skupa, poželjan njemački električar, koji nije bez razloga najprodavaniji auto klasičnog kompaktnog formata na struju.
ID.3 Pro 58
TEHNIČKI PODACI
Motor električni, sinhroni
Najveća snaga/moment 204 KS/310 Nm
Baterija 58 kWh, litij-ionska
Snaga punjenja AC 11 kW/DC 100 kW
Dimenzije 426 x 181 x 156 cm
Osovinski razmak 277 cm
Prtljažnik 385 litara
Gume 215/45 R 20, Continental
Pogon stražnji
Masa1880 kg
MJERENJA
0-100 km/h 7,5 s
Najveća brzina 159 km/h
Prosječna potrošnja 16,3 kWh/100 km
Cijena 44.765 eura
S doplatama 58.635 eura
SERIJSKA OPREMA PRO - automatska LED svjetla • čelični naplaci 18” • senzori • grijani i preklopivi retrovizori • alu papučice • auto klima • 4xUSB • multimedija s glasovnim upravljanjem • sigurnosni sustavi • grijanje prednjih sjedala i mlaznica za vjetrobran • profili vožnje • volan u koži • ambijentalno osvjetljenje • e-zvuk motora • kabel za kućno i AC punjenje...
DOPLATE TESTNOG MODELA - alu naplaci 20” • metalik boja • paketi: Assistance Plus, Comfort, Eksterijer i Interijer Dark+ • podesiva podnica prtljažnika... Ukupno 13.870 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....