ŠARMIRA I ANIMIRA

Testirali smo Opel Mokku 1.2 Turbo AT-8 GS Line: Nijemci dugo nisu imali ovako cool model

Nova Mokka pravi je lifestyle crossover koji animira dizajnom, stilom i sadržajem te benzincem od 130 KS

Opel Mokka

 Matija Djanjšić/CROPIX

Mašta čini svašta, zgodan je slogan koji se komotno može preslikati i na novo stanje uma Opelovih dizajnera druge generacije Mokke. Zašto? Stilskim i idejnim odmakom i hrabrošću iznenadili su sve, pokazavši da Opelu nisu strane ni maštovite kreacije, izvan uobičajenih zadanih okvira.

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

Korijeni

Spretno osmišljena igra s bojama dijelova karoserije (u skupljim paketima serijski, u nižima uz doplatu) jak je prvi vizualni mamac na koji se jednako intenzivno nadovezuje horizontalno položen poklopac motora s bočnim uzvišenjima i centralnim uzdužnim profilom (crna boja se doplaćuje) čime s vozačke pozicije gledano, podsjeća na prvu generaciju nekad popularnog Opelovog coupea Manta, ali i stare američke modele.

Za razliku od prve zaobljene generacije, linije su čistije i oštrije odrezane, s valovitim bočnim profilom tvoreći sportskiju figuru i jednu od najboljih aerodinamika u klasi (cw 0,32). Točka na i je nov korporativni imidž prednjeg dijela nazvan Vizor, s crnom zatvorenom plohom između LED farova i američki izbačenim branikom.

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

Kanibalizma s kućnim i nijansu većim Crosslandom neće biti kažu u Opelu, jer njegov je koncept fokusiran na praktičnost i prostranost, a Mokkin na lifestyle publiku koja od auta traži više vizualnog i vozačkog užitka i uzbuđenja od čiste praktičnosti i pragmatičnosti. Testni primjerak, jedan od pogonom i opremom najskupljih koji se trenutno može konfigurirati, govori da ideja ima smisla.

Dizajn

Dio slagalice je korporacijska modularna platforma CMP, na kojoj vozi niz modela patronatske korporacije Peugeot - Citroen. Nakon nove Corse na nju je sada položena i Mokka, za koju je odrađena temeljita prilagodba strukture, osovinskog razmaka i traga kotača, što vuče i promjene u dimenzijama i proporcijama naspram starog modela. I to prilične.

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

Dužina i visina manji su 12,5 odnosno 13 centimetara, širina je veća za jedan centimetar, a unatoč francuskoj pogonskoj tehnologiji koja uključuje motore, mjenjače i dijelove podvozja te lokaciji proizvodnje prebačene u Poissy pokraj Pariza, Opel je zadržao samostalnost u dizajniranju i projektiranju praktički čitave nadgradnje.

Unutrašnjost

Ambijent za volanom, kojem se pristupa malo jačim iskorakom preko povišenog i širokog praga čime lagano podsjeća na ulazak u povišeni bolid, jednako je zanimljiv kao vanjština. Okomita armatura s nježno prema vozaču zakrenutom središnjom konzolom, nešto manji bočni prozori i relativno mali vjetrobran s debelo obloženim nosačima okvir su zatvorenijeg, zaštitničkog dojma, potenciran do rubova vidljivim, old school poklopcem motora.

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

Povišena pozicija odlično oblikovanih sjedala daje ugodan osjećaj dominacije, mjesta sprijeda ima pristojno, a straga tako-tako. Komotnije je po širini i visini nego za koljena. Ukupni dojam kvalitete je tipičan njemački. To znači preciznu izradu i dobre materijale. Gornji dio armature je mekan, a ostala plastika korektna i ostavlja solidan osjećaj pod rukama. Kožni dijelovi sjedala i vrata, s bijelim i crvenim prošivima dižu dojam, a dio sportsko elegantnog paketa GS Line su i dekoracije u crvenoj, sivoj i piano tamno lakiranoj plastici.

Ergonomija

Digitalizirani kombinirani instrumenti i multimedija, za čije funkcionalne i sadržajne karakteristike je Mokka već osvojila nagrade, grafički možda ne izgledaju kao zadnji krik digitalne mode, ali snalaženje u menijima na poznat

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

Opelovski način ručicom uz volan ili klasičnim dodirom na zaslon, jednostavno je i ne odvraća previše pozornosti. Odličan je potez što kontrole automatske klime nisu ubačene u dodirni ekran, ima i dosta prostora za sitnije stvari, tu su i USB priključci (i straga dva), a temeljito je odrađena i zvučna izolacija motora, koji se u mirnijoj vožnji jedva čuje.

S druge strane, treba računati na nešto slabiju preglednost unatrag i paziti da se u vožnji ne zamijene (pre)blizu jedno drugome pozicionirani tipka za izbor profila vožnje i na prvu ne baš najpraktičniji klizni birač brzina. Može biti nezgodno. Autohold funkcije držanja na mjestu nema, što može faliti naročito u stani-kreni vožnji.

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

U vožnji

Masa manja od prijašnje do 120 kilograma i čvršća šasija, Opel kaže 15 posto, bacaju u zaborav dojam tromosti i težine koji je stara Mokka ponekad znala vući za sobom. Osjećaj veće lakoće vožnje nastupa s prvim metrima i Opelov lifestyle crossover se vozi praktički kao kompakt. Pritom ne treba zanemariti ulogu živahnog 1,2-litrenog Peugeot-Citroenovog turbobenzinca od 130 konja i 230 Nm, široko primijenjenog u nizu Peugeotovih, Citroenovih i Opelovih modela niže i kompaktne klase, poznatog po dobrom balansu uglađenosti i trocilindarskog temperamenta s prilično jakim performansama.

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

Povezan s poznatom i dokazanom 8-brzinskom klasičnom automatikom japanskog Aisina kultivirano nabire okretaje i fino razvija brzinu, intenzivnije naravno ručnim šaltanjem ili još bolje, izlaskom iz štedljivog ili standardnog u sportski program s bržim odzivom na gas i umjetno stvorenim dubljim trocilindarskim zvukom. Osjećaj kvalitetne motoriziranosti na valu dobrih ubrzanja i još više međuubrzanja uvijek je prisutan i solidno kapacitiran motor praktički jednako dobro vuče bez obzira na zonu okretaja.

Turbo rupa je ispeglana, a ima dobru podršku u mjenjaču poznatom po uglavnom mekanim i glatkim prebačajima, ali i jako dobrom prepoznavanju stila vožnje i idealnog trenutka za prebačaj brzine. Na otvorenoj cesti se u obzirnijem, krstarećem ritmu motor jedva čuje, a potrošnja zna pasti na manje od šest litara.

image

Opel Mokka

Matija Djanjšić/CROPIX

Na koncu...

Dobra rezerva snage podloga je sigurnosti i opuštenosti za volanom, u što se uklapa perfektna izbalansiranost ovjesa između korektne udobnosti s jedne strane i sigurnog ležanja s druge, s iznenađujuće malim naginjanjem i stalnim osjećajem čvrste veze podvozja i karoserije. Ovjes fino filtrira neravnine, jest malo tvrđi posebno na ležećim uspornicima, ali zato nema spužvastog dojma ni valjanja karoserije.

Dobar vozački mozaik upotpunjuje ugodno podatan, mada ponekad i malo umjetan volan u normalnom profilu rada, ali zato prikladno tvrđi, precizniji u sportskom. Četiri disk kočnice hvataju mekano i precizno, ponekad s manjkom finoće u završnim centimetrima laganog zaustavljanja. Slično vrijedi za automatsko otpuštanje električne parkirne kočnice. Potrošnja normalnom vožnjom varira između sedam i osam litara, čime je manje-više u okvirima potrošnje motora podjednake snage, možda koji deci više. Gledano strogo dimenzijama, Mokka ima široku lepezu konkurenata. Međutim, ističe se originalnošću i uz korektnu cijenu dojam je da zgodna Opelova lifestyle ideja može naići na plodno tlo.

Opel Mokka 1.2 Turbo AT-8 GS Line

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, direktno ubrizgavanje

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1199 ccm

Snaga 96 kW/130 KS na 5500/min

Moment 230 Nm na 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 8 brzina

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice sprijeda i straga diskovi

Gume 215/60 R 17, Michelin Primacy

Dimenzije 415 x 179 (199) x 153 cm

Osovinski razmak 256 cm

Prtljažnik 350 litara

Spremnik goriva 44 litre

Masa (osnovni) 1215 kilograma

Masa (testni) 1295 kilograma

Najveća brzina 200 km/h

0-100 km/h 9,2 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 6,0 l/100 km

Ispuh CO2 (WLTP) 137 g/km

Cijena testnog primjerka 193.241 kuna

Cijena testnog primjerka s dopaltama 219.071 kunu

Ostale cijene

Početni model 1.0 T 100 Mokka 144.797 kn

Najskuplji 1.2 T 130 AT Ultimate 217.481 kn

Servisni interval 1 god/20.000 km

Jamstvo 4 god/120.000 km

OPREMA GS LINE - 17-colni crni alu naplaci • crni krov i A nosač • sva LED svjetla i žmigavci • krovni stražnji spojler • crna stražnja stakla • digitalni kombinirani instrumenti • automatska klima • obloge od umjetne kože i tkanine • stražnji senzori • panoramska stražnja kamera • adaptivni tempomat • pomoć pri držanju vozne trake • automatsko kočenje u gradu • detekcija pješaka • automatska svjetla i brisači • el. preklopivi i grijani retrovizori • kožni volan • crvene, sive, piano i kromirane dekoracije • aluminijske papučice • info i multimedijski sustav sa 7-inčnim ekranom • digitalni radio...

DOPLATE TESTNOG MODELA - crni poklopac motora • matrična LED prednja svjetla• paket prednjih i bočnih senzora, kamere 360, upozorenja na mrtvi kut... • tepisi • grijanje prednjih sjedala • multimedija Navi Pro s 10-inčnim ekranom • bežično punjenje mobitela • keyless • Ukupno 25.830 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 10:12