Slabiji je od benzinskog GTI modela za 36 KS i teži oko 25 kilograma pa zato u konačnici i nešto sporiji, nema rezak zvuk iz ispuha niti mu se okretaji mogu razvlačiti poput žvakaće gume sve do 7000 okretaja, ali zauzvrat je dizelski GTD u samom startu jeftiniji 13.800 kuna, a potrošnja mu je manja za približno 2 l/100 km. Dovoljno razloga da GTD sa svojih 184 dizelskih konja postane jednako zanimljiv kao njegov snažniji i karizmatičniji benzinski brat (220 KS), tim više što pravih razlika u izgledu nema. Dizelski GTD cijevi ispuha ima smještene na lijevoj strani, a GTI razdvojene, svaku na svojoj. I to je sve. I razlike u unutrašnjosti svode se na dizelski gravirane skale okretomjera i brzinomjera. Sve ostalo je isto, od sportsko-luksuzne opreme do besprijekorne izrade i kvalitetnih, dobro uhranjenih materijala, kojima je teško išta suvislo prigovoriti.
Poznat 2,0-litreni TDI motor nabrijan na 184 KS i 380 Nm u unutrašnjosti ne zvuči nimalo grubo. Baš suprotno, ugodno je dubokog, baritonskog zvuka. Odmah se zamjećuje i da je u dnu podrezani upravljač sportski otežan u odnosu na standardni Golf, dok ovjes postavljen na multilink i niskoprofilne 18-colne gume nije okrutno tvrd čak niti kada se postavke podvozja prebace u sportski program. Doduše, podešavanje tvrdoće moguće je jedino u okviru zanimljivog doplatnog paketa Sport&Sound (2680 kuna), čiji dio je i uređaj Driving Mode Selection za podešavanje rada ovjesa, upravljača, mjenjača, brzine odziva motora u pet ponuđenih programa - Eco, Normal, Comfort, Sport i Individual (s dodatnim opcijama podešavanja).
U normalnoj vožnji razlike nisu drastične, ali izlaskom na otvorenu cestu i s ozbiljnijim hvatanjem u koštac s brzinama brzo postaje jasno da nije u pitanju samo marketinški trik. Dio paketa je uređaj Soundaktor, koji u sportskom programu zvuk ispuha na umjetan način pretvara u potmulo grgljanje koje diže adrenalin, a prolaznike ostavlja u čudu, kao da pored njih prolazi Dodge Viper. No, za razliku od srčanog benzinca, GTD prekida s isporukom snage tamo gdje benzinac tek počinje disati punim plućima, pa svoje moći zapravo crpi iz snažnog okretnog momenta na niskim okretajima. Stoga su međuubrzanja sjajan - od 60 do 100 izmjerili smo tek 6,5 sekundi!
U zavojima se osjeti težina motora, pa premda je i GTD toliko siguran i čvrsto leži da i jurnjava unatoč laganom proširivanju putanje postaje predvidiva, na upravljaču je profinjeniji i nijansu manje oštriji i izravniji nego GTI. Jasno je da mu više leže vrlo brza krstarenja otvorenim cestama, u kojima ste već s manje od 7 litara doslovce najbrži na cesti. Kočnice ukopavaju, a DSG mjenjač je, unatoč ponekom nećkanju u automatskom programu, uvijek spreman na vrlo brza, rafalna i bestrzajna šaltanja. Pa kad se sve zbroji i oduzme, nije slučajno što je GTD na mnogim tržištima traženiji nego GTI.
GOLF GTD DSG
TEHNIČKI PODACI
Motor dizelski, 4 cil.
Obujam 1968 ccm
Snaga 135 kW/184 KS pri 3500-4000/min
Moment 380 Nm pri 1750-3250/min
Mjenjač DSG, 6 stupnjeva
Dimenzije 427 x 179 x 144 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 380 litara
Gume 225/40 R 18, Continental
Masa 1395 kg
Ispuh C02 119 g/km
Brzina 226 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 6,9 l/100 km
CIJENA 265.520 kn
S DOPLATAMA 278.105 kn