Renault Sport ili kraće R.S. upravo je prošle godine proslavio 45. obljetnicu udruživanja Alpine i Gordinija (i tom je prilikom preimenovan u Alpine).
Povodom toga Francuzi su, naime, već u startu ponudili sportski paket opreme R.S. Line ne samo na Cliju ili Meganeu, nego i na crossoveru kao što je Captur. Riječ je, dakako, o najskupljem među tri ponuđena paketa opreme - osnovni Limited, srednji Intens i topmodel R.S. Line - koji u kombinaciji s hibridnim pogonom E-Tech bez doplata stoji 205.500 kuna.
A doplatiti gotovo da i ne treba, jer Captur E-Tech 140 R.S. Line već iz tvornice dolazi sa svime što je moguće poželjeti - od dvobojne karoserije i automatske dvozonske klime do diodnih svjetala i aluminijskih naplataka od 18 cola. I najljepšim izgledom.
Sa srebrnim spojlerom u prednjem odbojniku i rešetkasom maskom sprijeda, ali i dvjema ispušnim cijevima straga na prvi pogled izgleda kao off-road izdanje Clija R.S. Za svaki slučaj, tu su još i oznake R.S. Line na prednjim blatobranima, kao i na spljoštenom upravljaču s crvenim šavovima. Uz to još dolaze crveni detalji na sjedalima i otvorima ventilacije, kao i aluminijske papučice. I to je to.
Sve ostalo isto je kao i na svakom drugom Captureu E-Tech, hibridu s dva elektromotora (49 i 20 KS), 1,6-litrenim benzincem od 91 KS i baterijom od 1,2 kWh.
Francuski crossover pokreće veći od dvaju elektromotora, a manji tek po potrebi pri svakoj promjeni jednog od četiri stupnja prijenosa na odgovarajući broj okretaja zavrti 1,6-litrenog četverocilindraša sa 91 KS. Razlog? Motori su međusobno povezani tzv. kandžastom spojkom.
Captur E-Tech sa semafora kreće u potpunoj tišini i za pristojnih 10,6 sekundi stiže do 100 km/h. Uz regenerativno kočenje u gradu i na otvorenoj cesti u prosjeku troši oko 4,5 litara, a ne odgovara mu samo autocesta, jer jednom kad se isprazni baterija hibridni se Captur gotovo u potpunosti oslanja na 1,6-litrenog atmosferskog benzinca, koji se mora nositi s ne pretjeranih 1363 kilograma...
Pod uvjetom da se, međutim, držite desne trake, trošit će još uvijek sasvim prihvatljivih 6,7 litara. I da, jedva dohvati krajnjih 170 km/h.
Ukratko
Premda je čitav automobil samo 36 kilograma teži od turbobenzinca 1.3 TCe sa 140 KS, Captur E-Tech u prosjeku troši tek 5,2 litre
Pod poklopcem se krije 1,6-litreni benzinac bez turba, kojem se pridružuje snažniji od dvaju elektromotora ugrađenih u hibridni Captur
Prtljažnik koji zahvajujući kliznoj stražnjoj klupi inače proguta čak 536 litara zbog baterije je pao na skromnijih 340
Premda u spremnik goriva stane čak 48 litara, hibridno izdanje E-Tech stvoreno je za grad - na autocesti ni uz do kraja pritisnutu papučicu gasa ne ide preko 170 km/h
Samo crveni detalji i znak R.S. Line otkrivaju da je riječ o najbolje opremljenom izdanju Captura
Captur E-Tech
Tehnički podaci
Motor benzinski
+ dva elektromotora (49 i 20 KS)
Obujam/cilindri 1598 ccm/4
Snaga 105 kW/143 KS pri 5600 o/min
Ukupni moment 144 Nm + 205 Nm
Mjenjač automatski, 4 stupnja
Dimenzije 423 x 180 x 158 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 340 do 1149 litara
Gume 215/55 R18, Michelin Pilot Alpin 5
Težina 1363 kg
Mjerenja
Najveća brzina 170 km/h
0-100 km/h 10,6 sekunda
Potrošnja 5,2 l/100 km
Cijena 205.500 kuna
S doplatama 226.684 kune
Serijska oprema (R.S. Line) - aut. klima • diodna svjetla • aut. paljenje svjetala i brisača • aut. duga svjetla • el. podesivi, sklopivi i grijani retrovizori • upravljač i ručica mjenjača u koži • središnji naslon za ruke • zatamnjena stražnja stakla • dvobojna karoserija • aut. zadržavanje voznog traka • tempomat • pomoć pri kretanju na uzbrdici • aut. prepoznavanje znakova • aut. kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka • pomoć pri parkiranju unatrag • alu-naplaci (18 cola)
Dodatna oprema - hi-fi audiosustav (Bose) • kamera za vožnju unatrag • metalik boja