U malobrojnom i pomalo elitnom društvu karavana oplemenjenih manjom ili većom dozom offroaderskog štiha (VW Passat Alltrack, Audi A4 Allroad, Volvo XC70, Subaru Outback, Opel Insignia Country Tourer…) najpovoljnije cijene je, dakako, Opel. Svoju priliku, što se dizelaša tiče, traži u rasponu od 222.300 kuna (koliko stoji 1.6 CDTI sa 120 KS i prednjim pogonom) do 290.860 kuna, koliko treba dati za najskuplji 2.0 CDTI sa 170 KS, pogonom 4x4 i automatskim mjenjačem. Dodatni plus je što je, bez obzira na odabrani motor, Country Tourer uvijek jednako privlačnog kroja, u kojem podlogu za hrabriju vožnju neasfaltiranim i šipražjem okruženim trasama punim jama ponajviše pružaju plastične zaštite blatobrana i branika.
No, Country Tourer nije tek lijepo ulickani mlakonja. Podnica je povišena za dva centimetra (na 15 cm), a dijelovi ovjesa ojačani. Tako ukomponirana Insignia na razrovanom makadamu nas nije razočarala. Premda samo s prednjim pogonom, negostoljubivim terenom prolazili smo uvjerljivo i bez straha. Doduše, u škakljivijim situacijama bilo je jasno da s limuzinski velikim prevjesima ne može biti prava alternativa čistokrvnim SUV modelima, ali kad smo u gradu zatrebali poskočiti na visok rubnjak, to smo lakše i sa manje bojazni odradili nego sa standardnim modelom.
U osnovi je, dakle, Country Tourer fin karavan, najsjajniji u nabiranju kilometara otvorenim ili lokalnim cestama, na kojima dionice loše zakrpanog kolnika nisu rijetkost. S obzirom na nizak profil guma iznenađujuće udobno gazi neravnine, a uz gotovo nečujan rad ovjesa, bez lupkanja. Zanimljivo, miris avanturizma nije pretočen u unutrašnjost, pa je za upravljačem dojam kao u svakoj drugoj luksuznijoj Insigniji. Dobri materijali, ugodan i prilično elegantan ambijent te solidna prostranost ostavljaju dojam dobro promišljenog karavana, koji nije slučajno jedan od najpopularnijih srednje klase u Europi.
Odlična je i zvučna izolacija koja rad motora potiskuje daleko u dubinu, a vrijedi istaknuti i odlična sjedala, upravljač koji savršeno sjeda u ruke i mekanu, ali sportski preciznu i malu ručicu mjenjača. Insignia međutim, ni u Country Tourer izdanju nema dovoljno priručnih pretinaca, a frustrira i nefunkcionalna, gotovo neupotrebljiva tipkovnica novog touchpada informacijsko-multimedijskog sustava. Međutim, uvijek je zanimljiv pogled na virtualni brzinomjer. Na njega često treba baciti oko, jer nova izvedba 2,0-litrenog dizelaša od 170 KS i 400 Nm, unatoč pozamašnoj masi auta od gotovo 1,7 tona, lako zna odvesti u zonu prekoračenja dopuštene brzine.
Odličan i u radu mekan dizelaš praktički ne poznaje turbozadršku, puca od momenta pa poput bujice snažno povuče od početka okretaja, čime ide niz dlaku i ambicioznijim vozačima, a pritom niti uz jači gas nije nepristojno bučan. Dobro su ugođeni upravljač, precizan mjenjač i ovjes, koji ne dopušta jača naginjanja pojačavaju užitak u vožnji, premda se povelika masa u zavojima ne može prikriti i zanemariti. Mala potrošnja je pritom nešto što se podrazumijeva, ali ipak vrijedi istaknuti da je i bez puno pažnje prosjek manji od 7 litara više pravilo nego iznimka.
CT 2.0 CDTI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1956 ccm
Snaga 125 kW (170 KS) pri 4000/min
Moment 400 Nm pri 1750-2500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 491 x 186 x 151 cm
Osovinski razmak 274 cm
Prtljažnik 540 litara
Gume 245/45 R 18, Bridgestone
Masa 1660 kg
Ispuh CO2 119 g/km
MJERENJA
Brzina 216 km/h
0-100 km/h 10,2 sekundi
Potrošnja 6,7 l/100 km
Cijena s doplatama 270.230 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....