Nova Corsa, klapa broj pet... Nakon dugih osam godina Opel je umirovio četvrtu generaciju svojeg aduta, što jasno govori koliko je nasljednik temeljito pripreman. Doduše, zadržana je stara platforma i vanjske dimenzije, pa zli jezici govore da je riječ tek o temeljitom redizajnu (kao u slučaju Golfa VI), čiji je zadatak popuniti prostor do pojave pravog nasljednika. Koji se, već se ozbiljno nagađa, očekuje na salonu u Parizu 2018.
Kako god, nova Corsa po svemu zaslužuje status vrućeg noviteta, posebno kad se zna sklonost domaćih vozača njemačkom gradskom mališanu. Osim toga, čim se uđe u 402 cm dugačak adut iz Russelsheima vidi se kako tu pušu novi vjetrovi. Modernija armatura tako je sad skladno ušminkana piano lakom, ugodnom boravku za upravljačem pridonosi i nova generacija zgodno dizajniranih i lako čitljivih instrumenata, a posebno impresionira dostupna elektronika, kakva se zbilja rijetko viđa u gradskoj klasi. Konkretno, nova Corsa - uz doplatu -sama čita znakove uz cestu, samostalmo se parkira, upozorava vozača kad izlazi iz trake ili mu prijete auti u mrtvom kutu...
Osim toga, tu je i multimedija Itellink, s pripadajući dodirnim zaslonom od 7 inča, pa sve skupa djeluje atraktivno, zgodno i poželjno, što je sigurno bio i jedan od glavnih ciljeva pri izradi Corse. No, duh prijašnje Corse nije se izgubio. Istu ručicu žmigavca, kojom se nepraktično upravlja i putnim računalom, gledamo već godinama, a isti je i cjelokupan položaj vozača, u načelu ugodan, ali zbog ponešto prekratkih sjedala primjereniji gradskim rutama nego krstarenju autocestom. Na preglednost nema prigovora, makar pri vožnji unazad dobro dođu parkirni senzori (1900 kn), a plus je koji centimetar više za koljena straga. Prtljažnik od 285 litara nije se promijenio niti za decilitar, no i dalje je u prosjeku klase. Jednako, primjerice, nudi Toyota Yaris, VW Polo ima prtljažnik od 280 litara, Renault Clio od 300 litara... Oprema? U testnoj izvedbi, nakrcanoj sa čak 20.000 kn doplata, ne nedostaje niti ptičjega mlijeka.
No, pomalo čudi da se uz brdo sad i zakonom propisane sigurnosne elektronike (pomoć pri kretanju na uzbrdici, kontrola tlaka u gumama, ESP...), mjesta nije našlo za neke savim uobičajene stvari. Primjerice, radio/CD se dobiva tek u drugoj opremi Enjoy (inače je doplata 2280 kn), a ručna klima serijski dolazi tek u luksuznoj opremi Cosmo (inače je doplata 3040 kn). Vanjština? Koliko god Corsa izgledala dizajnerski lepršavije, s prednjom maskom na tragu one kakva krasi i šminkerski Adam, znatno veća pažnja posvećena je ponašanju u vožnji. I tu se rezultati jasno vide.
Temeljite dorade na prednjem i stražnjem ovjesu, za pola centimetra sniženo težište i nešto širi trag kotača osiguravaju osjetno brže i sigurnije prolaske kroz zavoje, pretjeranom naginjanju karoserije nema niti traga, a ovjes je pritom i osjetno udobniji na lošem kolniku, što na našim cestama ima posebnu težinu. Iako je prilično čvrst, susreti s ležećim policajcima nisu bolni za leđa putnika, a iz vozačkog takta Corsu ne izbacuju niti poprečne neravnine. Ipak, glavna novost je 3-cilindarski turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem 1.0 Ecotec, svojevrsni pandan nagrađivanom Fordovom 1.0 Ecoboostu.
U snažnijoj izvedbi sa 115 KS (dostupan i sa 90 KS) nudi puno špirita i uglađen rad, no ipak ne nudi mirnoću i ravnomjerno ubrzanje 1.0 Ecoboosta. Pritom, ubrzanje bi bilo još uvjerljivije, a potrošnja manja od prosječnih 6,2 litre da Corsa na vagi ne broji za današnje prilike priličnih 1163 kg. S druge strane, mnogi će upravo tu kilažu, i to ne potpuno pogrešno, povezati s čvrstoćom izrade i sigurnosti na cesti. Kad se podvuče crta, novi turbobenzinac je svjetlosnim godinama ispred poznatog atmosferskog benzinaca 1.4, ali i toliko više stoji... Primjerice, 1.0 Turbo sa 90 KS u izvedbi Enjoy stoji 108.996 kn, dok se jednako snažan 1.4 dobiva za 88.446 kn.
Corsa 1.0 T Enjoy Plus
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 3. cil
Obujam 999 ccm
Snaga 85 kW (115 KS) pri 5000-6000/min
Moment 170 Nm pri 1800-4500/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 402 x 175 x 148 cm
Osovinski razmak 251 cm
Prtljažnik 285/1120 litra
Gume 195/55 R16
Masa 1163 kg
Ispuh CO2 117 g/km
Brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Potrošnja 6,2 l/100 km
Cijena 110.044 kuna
S doplatama 130.229 kuna
OPREMA Enjoy Plus: čelični naplaci od 15 cola * ESP * putno računalo * daljinsko zaključavanje * el. podizači prednjih stakala * pomoć pri kretanju na uzbrdici * upravljač podesiv po visini i dubini * kit za popravak gume
DOPLATE: metalik lak * spušteno sportsko podvozje * alu naplaci od 16 cola * paket Enjoy Premium (automatska klima, el. podesivi i grijani retrovizori, pomoć pri parkiranju straga i sprijeda, radio, tempomat, koža na upravljaču, maglenke...) * zimski paket (grijanje prednjih sjedala, upravljača i vjetrobranskog stakla) - UKUPNO 20.185 una
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....