KAO STVOREN ZA LJETO

Test: Mazda MX-5 2.0 G160 Revolution Laki roadster krcat opremom vozi se poput kartinga

U kokpit stanu dvije osobe, ali bez suvišnih odjevnih predmeta, u središnji pretinac mobiteli, ali ne i sunčane naočale, a u prtljažnik tek manja prtljaga. No, kad krene vožnja, MX-5 sve nadoknađuje
 Marin Tomaš

Vlasnici Mazde MX-5 svih generacija to dobro znaju - već sam ulazak u taj nizak roadster vrlo skučene i jednostavne unutrašnjosti, primanje trokrakog upravljača i male, čvrste ručice mjenjača u ruke te pogled na dugački poklopac motora je doživljaj za sebe. Ta nije MX-5 bez vraga najprodavaniji otvoreni dvosjed na svijetu!

Foto: Marin Tomaš

Srećom, u posljednjoj, četvrtoj generaciji, kultni japanski roadster nije izgubio ništa od svojih tradicionalnih kvaliteta, a mnoge je i poboljšao. Premda su njegove sjajne proporcije ostale gotovo iste, najviše promjena doživio je dizajn, koji je od umiljatog postao znatno agresivniji, oštriji i moderniji. Interijer je također u osnovi isti, ali je osvježen Mazdinim kokpitom nove generacije. A to znači vrhunsku kvalitetu materijala i izrade, jednu od najboljih analognih instrumentnih ploča kao i moderni infotainment sustav MZD Connect s velikim središnjim tabletom.

MX-5 je profitirao tehnološkim napretkom i u mnogim drugim područjima, pa se središnji tunel ne pregrijava kuhajući putnike kao prije. Ventilacija je, dapače, sad izvrsna, s dizajnerski i praktično izvrsno riješenim kontrolama automatskog klima-uređaja. A inženjeri vrhunskog audio sustava Bose su, pak, otišli toliko daleko u detaljima da su ugradili i dva mala satelitska zvučnika u naslone za glavu, iza svakog uha, koji upotpunjuju zvučnu sliku bez da uopće po zvuku možete primijetiti da postoje!

Uz izuzetno moćan sustav zvučnika, koji usprkos svemu teži tek 6 kilograma, i Boseov audio pilot algoritam zvuk je uvijek pun i glasan bez obzira kojom brzinom vozite i bez obzira jeste li spustili krov ili ne. Što je velika stvar, jer buka je, treba reći, u MX-5 pozamašna. Naročito pri bržoj vožnji autocestom, pa je već samo to dovoljan razlog da se manite dosadne vožnje autoputom. Premda je Mazda MX-5 i tad iznenađujuće ekonomična, pa joj potrošnja čak i u bržoj vožnji ne prelazi 8 litara. Bolje je stoga ipak u MX-5 krenuti kakvom otvorenom cestom punom zavoja, jer to je ono za što je taj roadster i stvoren. Tek tu možete bez krova u potpunosti uživati u reskom zvuku klasičnog atmosferskog motora, poigravati se u zavojima balansirajući na mekanom i vrlo komunikativnom ovjesu i koristiti sve prednosti stražnjeg pogona.

Valja napomenuti i da MX-5 u izvedbi sa snažnijim, 2.0 benzincem (sa 160 KS i 200 Nm) dolazi sa sportskim ovjesom s tvrđim Bilsteinovim amortizerima, no i dalje je to roadster koji vrlo mekano prelazi preko ležećih policajaca. Dvolitreni motor, pak, možda nije toliko sklon visokoj turaži (iznad 6000 okretaja gdje razvija vršnu snagu nema ga smisla tjerati), ali je zato vrlo elastičan na niskim okretajima s progresivnim razvojem snage kroz srednje. Tih 30 KS razlike u odnosu na osnovni motor 1.5 možda se ne osjeti toliko, ali dodatnih 50 Nm u srednjim režimima itekako. Uz to, sa snažnijim motorom MX-5 dolazi sa stražnjim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem, koji osigurava više prianjanja, više kontrole i sigurnosti, pa je s njim i lakše klizati stražnjim krajem kroz zavoje. Naročito stoga što se uvijek možete osloniti na elastičan motor trenutnog odziva te brz i precizan upravljač.

Kočnice nikad nisu bile problem u Mazdi MX-5, pogotovo stoga što nova generacije teži tek tonu. A ta njena lakoća prožima čitav auto i čini ga toliko lakim i jednostavnim u vožnji. Osjećaj za upravljačem je izvrstan, a mali roadster višestruko je osjetilno iskustvo, jer ne komunicira s vozačem samo preko osjeta dodira, već i zvukom te gibanjem izvrsno izbalansirane karoserije na sjajno pogođenom ovjesu prirodno prebacujući centar ravnoteže. Takav užitak, nažalost, i košta, pogotovo u ovako izdašno opremljenoj verziji. Kojoj doduše ništa ne nedostaje, ali 330.000 kn samo za zabavu i užitak ipak ne može baš svatko izdvojiti...

MX-5 2.0

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1998 ccm

Snaga 118 kW/160 KS pri 6000/min

Moment 200 Nm pri 4600/min

Pogon stražnji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 391,5 x 173,5 x 123 cm

Osovinski razmak 213 cm

Prtljažnik 130 litara

Gume 205/45 R 17

Masa 1080 kg

Ispuh CO2 154 g/km

MJERENJA

Brzina 214 km/h

0-100 km/h 7,3 sekunde

Potrošnja 6,6 l/100 km

Cijena 295.080 kuna

S doplatama: 330.330 kuna

OPREMA REVOLUTION TOP: 17-colni alu-naplaci • kožni upravljač • aluminijske papučice • putno računalo • automatska klima • senzori za parkiranje straga • diodna dnevna svjetla • sportska Recaro sjedala u kombinaciji koža/alkantara • zakretna prednja svjetla

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 15:44