sada i na akciji

Na testu Toyota C-HR 2.0 Hybrid Premiere: Za njim se svi okreću, a snage, štedljivosti i komfora koliko ti srce želi

Štedi poput dizelaša: potrošnja je stavka koja najviše zanima kupce hibrida, a ona se tijekom tjednog testa kretala oko 6 litara

Toyota C-HR

 Damir Arapović

Jedan od najvećih noviteta u Hrvatskoj ove godine svakako je nova Toyota C-HR druge generacije. Podsjetimo, prethodni, prvi model je Toyota na tržište izbacila 2017. godine, a dinamični kompaktni crossover je, u tada konzervativnoj lepezi modela Toyote, odmah privukao pažnju svojim hrabrim, originalnim izgledom.

Izdvajao se sasvim novim dinamičnim stilom bez poznatih obilježja ostalih trezvenih modela japanske tvrtke i danas možemo reći kao se ta "avantura" Toyoti svakako isplatila. Ušli su s prvom generacijom u novu klasu i osvojili čak 700.000 srca vozača koji većinom do tada nisu ni razmišljali o Toyota modelima.

image

Toyota C-HR

Zvonimir Jurčić

Ove godine je stigao nasljednik koji zadržava duh i originalnost prve serije i usto je potpuno aktualan po pitanju tehnologije, a postavljen je na dosta moderniziranu i modificiranu platformu prethodnika TNGA-C.

Druga generacija uz obilje unaprjeđenja i s izgledom s naglašenijim skulpturalnim linijama itekako privlači poglede, a proporcije su manje-više ostale iste. S 4,36 metara dužine, 18 je cm dulji od Yarisa Crossa (4,18 metara) i deset cm kraći od Corolle Cross (4,46 metara). No, za razliku od njih, C-HR predstavlja atraktivni coupe-SUV sada prepun suvremenih detalja – od bumerang svjetala s novog Priusa, preko oštrih linija u obliku slova Y na boku do stražnjeg spojlera sa svjetlećim natpisom Toyota C-HR.

image

Toyota C-HR

Damir Arapović

Stražnje kvake više nisu visoko u okviru stražnjih vrata kao na prethodniku, nego na uobičajenom mjestu i poput prednjih skrivene u limu karoserije. Stoga nas nije čudilo što se prolaznici okreću za novom Toyotom C-HR, pogotovo u testnom primjerku, u varijanti C-HR Premiere 2.0 hibrid s dvobojnom crno-zlatnom karoserijom i aluminijskim naplacima od 19 cola kakvu smo odvezli na "photo session" na otok Pag.

image

Toyota C-HR

Damir Arapović

U vožnji od Zagreba do Prizne u testnom primjerku sa 197 hibridnih konja i odličnom opremom Premiere mogli smo primijetiti da je unutrašnjost bolje organizirana nego kod prethodnika, praktičnija i bitno komfornija, posebno straga, gdje je uz veliki panoramski krov bez rolete dolazi više svjetlosti, što dodatno daje na dojmu prostranosti kabine.

Usto, sada su stražnji prozori ne samo veći, nego su im i rubovi niži, što pridonosi boljoj preglednosti prilikom prestrojavanja, a izdašniji je i sam ulazni otvor, što olakšava ulazak odraslim osobama straga. Prtljažniku od 364 litre je solidan i lako dostupan iza velikih vrata koja se visoko odižu, a pružit će dovoljno prtljage za sve putnike ako baš ne pretjeruju.

image

Toyota C-HR

Damir Arapović

Za upravljačem se sjedi odlično, ergonomija je izvrsna, pogled prirodno pada na digitalnu 12,3-inčnu instrumentnu ploču koja ima četiri vrste prikaza, poviše se nalazi head-up zaslon s glavnim informacijama, dok je središnje smješten 12-inčni zaslon multimedije lako razumljiv, brz i sa svim informacijama. No, ako desnom rukom tražite ručicu mjenjača - nema je. Sada je tu malena praktičnija mikro polugica za izmjenu brzina.

image

Toyota C-HR

Damir Arapović

Vožnja u novom C-HR modelu je izrazito komforna u dobnim sjedalima s integriranim naslonom za glavu koja ne umaraju ni na duljim putovanjima. Usto, sva sila elektroničkih pomagača brine se za sigurnost u sklopu serijskog paketa paket elektronskih pomagala Toyota Safety Sense - od prepoznavanje prometnih znakova, radarskog tempomata, nadzora mrtvog kuta...

Pritom je hibridna pogonska jedinica koja kombinira 2,0-litreni 4-cilindarski benzinac i elektromotor za ukupnih 197 KS srednja "snaga" u ponudi (nudi se i 1.8 hibrid od 140 KS te plug-in hibrid od 223 KS), a za prijenos snage na prednju osovinu brine se bestupnjevan CVT mjenjač.

image

Toyota C-HR

Darko Tomaš/CROPIX

Ovakav C-HR sjajno ubrzava uz minimalni napor te je vožnja bitno uvjerljivija nego kod prve generacije i zbog toga što je napravljeno puno toga po pitanu izolacije. Drive Mode pritom osjetno mijenja karakter C-HR-a, u gradu se dobro osloniti na opuštenije Eco ili Normal modove, a na otvorenoj cesti na Sport.

Kod dinamičnije vožnje zavojima pak, japanski je SUV primjereno upravljiv i stabilan, čemu pridonose i FSCV amortizeri čija se tvrdoća prilagođava stanju podloge. Performanse su pritom solidne: 8,1 iz stajanja do 100 km/h i 180 km/h najveće brzine (elektronski ograničene).

image

Toyota C-HR

Darko Tomaš/CROPIX

No potrošnja je stavka koja najviše zanima kupce hibrida, a ona se nama tijekom tjednom testa kretala oko prosječnih 6 litara. U gradu je potrošnja još i litru niža, oko 5 litra jer regenerativno kočenje maksimalno puni litij-ionsku bateriju od 4,1 kWh, dok brza vožnja isključivo autocestom traži i 7 litara.

Na koncu i cijena: ovakva dvobojna varijanta s opremom Premiere koja ne ostavlja mjesta doplatama (vidi tablicu) do registracije stoji 47.613 eura, dok osnovni model s ovom motorizacijom i osnovnim paketom C-lub do registracije stoji pristupačnijih 37.402 eura. Pritom je dobro imati na umu da upravo traje akcija na model C-HR gdje uz bitno bogatiji paket C-oll C-HR 2.0 hybrid stoji 34.902 eura, a u varijanti 1.8 Hybrid sa 140 KS i manje: 32.950 eura do registracije s istim paketom.

image

Toyota C-HR

Darko Tomaš/CROPIX

Uz Toyota financiranje cijena dodatno pada na 30.785 eura, a ako se odlučite i za akciju "staro za novo" tada cijena osnovnog C-HR-a C-oll 1.8 Hybrid sa 140 KS pada za dodatnih 1000 eura, na razinu ispod 30.000 eura, ili točno 29.785 eura. Tvorničko jamstvo iznosi pet godina, ili opcijski do 10 godina Toyota Relay jamstva. Uz ovaj mali poticaj i sve što nam je C-HR pružio tijekom testa samo se potvrđuje kako Toyota ima atraktivan i štedljiv hit crossover.

image

Toyota C-HR

Darko Tomaš/CROPIX

Tehnički podaci

C-HR 2.0 Hybrid

Motor benzinski, atmosferski, 4 cilindra + e-motor

Obujam 1987 ccm

Snaga 112 kW/152 KS pri 6000 o/min

Okr. moment 190 Nm pri 4400 o/min

Baterija litij-ionska, 4,1 kWh

Elektromotor 111 KS/206 Nm

Ukupno 145 kW/197 KS

Pogon/mjenjač prednji/bestupanjski (e-CVT)

Ovjes sprijeda MacPherson, straga Multilink

Kočnice ventilirani disk/puni disk

Gume 225/50 R19, Goodyear UltraGrip

Dimenzije 436 x 183 x 157 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 364 litre

Spremnik goriva 43 litre

Težina 1580 kilograma

Visina od tla 15 cm

Krug okretanja 10,8 metara

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 8,1 sekundi

Kočenje (100 km/h) 35,7 metara

Prosječna potrošnja

Doseg 910 km

Cijena 47.613 eura

Serijska oprema Premiere - Aut. dvozonska klima • diodna svjetla • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • el. stakla sprijeda i straga • navigacija • radio + bluetooth + 9 zvučnika • višenamjenski grijani upravljač • središnji naslon za ruku • pametni ključ • ambijentalna rasvjeta • grijani vjetrobran • el. otvaranje prtljažnika • presvlake od kože • el. podešavanje sjedala vozača s memorijom • grijana prednja sjedala • bežično punjenje • projekcija podataka o vožnji na vjetrobran (HUD) • aut. kočenje u slučaju nužde • aktivno zadržavanje prometnog traka • aut. duga svjetla • prepoznavanje prometnih znakova • radarski tempomat • zračni jastuk za koljena vozača • nadzor mrtvog kuta • kamera za vožnju unatrag • panoramski krov • metalik boja + dvobojna karoserija • zatamnjena stakla • aluminijski naplaci (19 cola)

Doplate - nema

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 20:03