ŠPANJOLSKA GRANATA

Test: Cupra Formentor izgleda poput Lamba, vozi poput Porschea, a daleko je jeftiniji od oba

Trendovski SUV koncept, vrhunski potencijal motora, sportski dizajn i obiteljsku uporabljivost u klasi nudi samo Formentor
Cupra Formentor
 Srdjan Vrančić/ CROPIX

Jedan od najuzbudljivijih automobila koji nam je ove godine stigao na test definitivno je Cupra Formentor 2,0 TSI DSG7 4Drive. Ne samo što je riječ o 310 KS snažnom sportskom automobilu koji jamči navale adrenalina u vožnji, već je Formentor važan kao "newcomer" iz još nekoliko razloga. Pravo osvježenje na tržištu nije stiglo, dakle, samo s novim modelom Seata, već je Formentor prvi samostalni model marke Cupra koja ove godine slavi treću godinu postojanja. Prvi je to model koji je u cijelosti dizajnirala sportska podmarka Seata.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Iz svih tih razloga bili smo posebno nestrpljivi kako bi testu podvrgnuli Formentor, a kako bismo u potpunosti razumjeli kojim putem Cupra kreće u budućnosti. Tako smo sjeli za volan ovog kipućeg noviteta u njegovoj najsportskijoj verziji VZ (Veloz oprema) i s najsnažnijim motorom od 310 KS ispod prednjeg poklopca.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Doduše, u međuvremenu je predstavljen i snažniji model Formentor VZ5 koji pokreće 2,5-litreni petcilindarski turbo benzinac koji je razvio Audi Sport odjel za model Audi RS Q3, a koji u modelu VZ5 postiže 390 KS i 480 Nm, no riječ je o limitiranoj seriji od 7000 primjeraka. Osim brojki koje zovu na akciju, Cupra Formentor plijeni i fantastično stiliziranim sportskim, oštrim izgledom. Izgleda poput coupe SUV-a s izrazito oštrim i agresivnim linijama, a zaobljenih površina ima vrlo malo.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Dimenzije: duljina 4,45 metara, širina 1,84 metra i visina 1,51 metra, uz međuosovinski razmak od 2,63 m, a to ga svrstava u kompaktni razred SUV modela poput VW Tiguana ili Seata Atece. Sprijeda plijeni velika uspravno postavljena rešetka hladnjaka s kromiranim okvirom u čijem središtu se nalazi logo Cupra u tonovima bakra. Prednja Full LED svjetla su izdužena, a jedini okrugli detalj na automobilu (izuzev kotača i završetaka ispuha) su maglenke u prednjem braniku postavljene između farova i maske.

Dva manja usisnika zraka u razini kotača upotpunjuju sliku sportaša, veliki lukovi kotača naglašavaju SUV orijentaciju, dok 19 colni alu naplaci s detaljima završenim u boji bakra dolaze uz doplatu u varijanti Veloz (standardni su 18 cola).

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Zanimljivo je koliko je prednji poklopac izdužen što izgledu daje na dinamici, a dok sjedite za upravljačem možete ga vidjeti kroz staklo što je za današnje automobile dosta neuobičajeno, no što kod Formentora dodatno naglašava sportsku notu. Baš kao i dinamična bočna linija, krov koji se "coupeovski" spušta prema kraju sa svjetlima koje povezuje diodna svjetleća traka. Šlag na torti: stražnji difuzor te dva dvostruka završetka ispuha, detalji su koji najbolje odaju karakter Cupre Formentor.

Pogled u unutrašnjost automobila otkriva izuzetno brigu za detalje i vrlo solidnu završnu obradu. Tamne tonove presvlaka i plastike kokpita te obloga pritom sjajno nadopunjuju detalji u boji bakra, a opći bi se dojam, dok sjedite za SUV u vrlo niskom postavljenim savršeno profiliranim sjedalima, mogao definirati kao sportski premium. Lijepo: armatura je ukrašena kontrastnim šavovima i ventilacijskim otvorima koji podsjećaju na one u Lamborghini modelima.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Prigovorili bismo jedino činjenici što je središnji tunel u potpunosti izrađen od tvrde plastike; mekša plastika na pojedinim dijelovima bolje bi pristajala. Kao i kod brojnih drugih modela VW Grupe, počevši od Golfa do Porsche modela, Formentor nema standardnu ručice 7-brzinskog DSG mjenjača već je na njenom mjestu impulsni prekidač uzdužnog hoda. Upravljač je odlično odmjeren, a ima dva posebna gumba za pokretanje motora te odabir načina vožnje (potonji ekskluzivno samo za ovaj model).

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Digitalizacija se kod Formentora piše veliki slovima: zaslon instrumenata od 10,25 inča vrlo je pregledan s nekoliko načina prilagodbe izgleda dok središnji od 12 inča s ikonama koje podsjećaju na iPhone i bez klasičnih fizičkih tipki nudi pregršt mogućnosti podešavanja, ali i izbornik koji traži privikavanje. Instalirani softver sadrži i glasovnog asistenta, a tu je i kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto, čak i bežično putem indukcijskog punjenja u niže smještenom pretincu za snartfone.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Dostupni prostor u kabini je izvrstan čak i za putnike na stražnjoj klupi, dok prtljažnik raspolaže s 420 litara, što je u skladu s prosjekom u segmentu. Pritišćemo prekidač za pokretanje motora i odmah krećemo na vožnju. Ispod papučice gasa, dok mjenjač bez trzaja i vrlo lijepo izmjenjuje brzine u oba smjera, osjećamo kako se budi 310 KS i 400 Nm,koliko postiže dvolitreni turbo 4-cilindraš spremno za akciju. Najveći okretni moment dostupan je na prilično niskim okretajima, već od 2000/min, a žustrijim pristupom vozača, vožnja postaje prava zabava.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Između ostalog, za razliku od mnogih drugih automobila, promjena između različitih načina putem prekidača jasno je uočljiva. U standardnom načinu vožnje putuje se vrlo tiho s odlično kalibriranim ovjesom koji lako može apsorbirati većinu nedostataka na asfaltu.Upravljač je pritom primjereno mekan i lagan. Međutim, treba samo jedan pritisak za ulazak u Sport način rada, a malo duže držanje istog uvodi vas u "Cupra" svijet koji i Sport mod čini blagim.

image
Cupra Formentor
Marko Miščević/ CROPIX

Naravno, tada potrošnja pada u drugi plan, kao i udobnost jer ovjes postaje znatno krući, a motor "spremniji na gasu". Ako ga "poklopite do poda" treba čvrsto držati upravljač jer sila kod ubrzanja u "Cupra" modu doslovno lijepi tijelo u sjedalo. Sve je to praćeno gromoglasnim (doduše, artificijelnim) zvukom u kabini. Mjenjač brže reagira, upravljač dodatno oteža, a lov na zavoje u ovom modusu pokazuje i prednosti 4Drive pogona na sva četiri kotača: Cupra Formentor zavojima vozi kao po tračnicama.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Tih 310 KS u Formentoru definitivno nema problema s držanjem visokog tempa u vožnji, a od 2000 do 6500/min ovaj 1700 kg težak SUV vuče kao oparen. Za sigurno zaustavljanje s druge strane, trebale su dovoljno kapacitetne kočnice, a osim serijskih, u ponudi su vrhunske Brembo s diskovima od 370 mm sprijeda, (dodatnih 15.868 kuna) kakve je imao testni primjerak. Lijepo se doziraju i nikad se ne umaraju.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Na koncu, uz sve spomenuto trteba reći da u normalnim uvjetima Formentor troši u prosjeku 9 litara, ali i da ima zanimljivu cijenu: do registracije stoji 346.630 kuna. Doduše, testni je primjerak imao puno dodatne opreme (vidi tablicu) pa je i cijena porasla do 421.000 kunu, ali tek je tada došao na razinu izravnih konkurenata poput Mercedesa GLA 35 AMG ili Minija Countrymana JCW.

image
Cupra Formentor
Srdjan Vrančić/ CROPIX

Dobra vijest: Formentor se nudi i s 1,5-litrenim turbo benzincem od 150 KS, ručnim mjenjačem i prednjim pogonom za 215.900 kuna do registracije, a odnedavno je u ponudi i plug-in hibridna verzija 1.4 e-HYBRID za 302.565 kuna do registracije. Ima se, dakle, što za birati ako vam je Formentor "zapao za oko"...

Formentor 2,0 TSI DSG7 4Drive

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1984 ccm

Snaga 228 kW/310 KS 5450/min

Moment 400 Nm od 2000 do 5450/min

PODVOZJE

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, dvostruka spojka 7 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice sprijeda samoventilirajući diskovi

(370 mm), straga puni disk (310 mm)

Gume 245/40 R19 Bridgestone

KAROSERIJA

Dimenzije 445 x 184 x 151 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 420/1475 litara

Spremnik goriva 55 litara

Masa 1644 kg

Nosivost 596 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,9 sekundi

Potrošnja 8,5 l/100 km

Cijene

Testni (2.0 TSI) 346.630 kn

Testni model s doplatama 421.000 kn

SERIJSKA OPREMA • 19-colni naplaci • automatski DSG mjenjač • otključavanje i pokretanje bez ključa • trozonski klima uređaj • aktivni tempomat, održavanje razmaka, vozne trake, prepoznavanje prometnih znakova i prepreke + automatsko kočenje • led svjetla sprijeda i straga + maglenke sprijeda s funkcijom zakretanja • prilagodljivo višebojno ambijentalno osvjetljenje • digitalni instrumenti izmjenjive grafike, zaslon 10,25-inča • parking senzori sprijeda i straga + kamera za vožnju unatrag • sportska sjedala i upravljač presvučeni kožom • središnji zaslon multimedijalnog sustava (12-inča) osjetljiv na dodir + navigacija, DAB radio, internet povezivost, Bluetooth, 2xUSB C • el. parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu • senzor brisače i svjetla •automatski mjenjač, 4x4 pogon, elektronska kontrola šasije, diferencijala…

DOPLATE • metalik lak • dvobojni naplaci • Beats ozvučenje (340 W) • Brembo kočnice • bežično punjenje mobitela • Mirror Link • sjedala presvučena kožom i tkaninom + električno podešavanje vozačkog s memorijom • el. pokretana vrata prtljažnika • panoramski krovni otvor • PreCrash sustav • priprema za ugradnju kuke • stražnji bočni jastuci + jastuk za koljena vozača - Ukupno 74.368 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 23:20