Od sredine prošle godine Škoda na tržištu nudi osvježenu verziju prokušanog majstora srednje klase Superba i dalje u limuzinskoj i karavanskoj verziji, no po gabaritima ovaj je model koji dijeli platformu S VW Passatom, sve je samo ne srednja klasa. Po prostranosti u kabini mjesta za koljena ima čak i više od nekih modela visoke klase, dok karavan obilato nadmašuje prtljažnim prostorom većinu konkurenata (golemih 660 litara).
Dakle, poznati model privlačenja kupaca - više prostora od Passata po nižoj cijeni pun je pogodak, već evo u trećoj generaciji. Dogodine ćemo Superb poznavati već lijepih 20 godina pa će to možda biti i pravi trenutak za predstavljanje potpuno nove generacije.
Do tada, aktualni Superb je više nego konkurentan, a ovisno o paketu opreme i motorizaciji, gotovo da kuca na vrata premiuma. Vrijedilo bi to posebno za testirani primjerak koji je stigao s dizelskih 190 KS, DSG mjenjačem sa 7-stupnjeva prijenosa te vrhunskom Premium opremom.
Već prvi susret s češkim karavanom ostavlja odličan dojam. Naočit izgled s dozom agresivnijeg pristupa s velikom maskom hladnjaka i oštro "rezanim" prednjim LED Matrix svjetlima te 19 colnih alu naplataka Canopus, u kombinaciji s metalik tamnosivom bojom i puno kromiranih detalja, te interijerom nakrcanim svim aktualnom tehnologijom i svom opremom stvaraju dojam prestiža (posebno su nam se svidjela vrhunska sjedala u kombinaciji kože i alkantare, podesiva strujom i s memorijom pozicije kao dio paketa Premium).
Premda je trenutno aktualniji hibridni iV model, "dobri, stari" 2.0 TDI je i dalje u fokusu interesa kupaca kod Superba Combija. U ovom slučaju riječ je o energani od 190 KS. Međutim, kod ovakve Škode Superb više ni cijena ne spada u razred "pristupačno" (bez doplata stoji 309.484 kuna, a s doplatama 369.000 kuna), no pokazuje ono najbolje što Škoda trenutno nudi u vrhu ponude game.
Praktično, sjedi se sjajno kao i u svakoj škodi, ergonomija je s redizajnom postala još bolja, a lijepo je i što je digitalizacija uzela maha i kod SUperba - nova je, naime, arhitektura i sadržaj 9,2-inčnog dodirnog zaslona a tu je i raskošna virtualna ploča s instrumentima koja nudi nekoliko raznih konfiguracija grafičkih prikaza.
Infotainment i multimedijski sustav s navigacijom, WiFI hotspotom i online povezivosti sadrži jako puno funkcija, no logičan je i jednostavan za korištenje. Treba kazati i da su materijali i izvedba spojeva sam vrh u klasi, i morali smo se jako potruditi kako bismo pronašli detalje ili materijale koji su razinu niže kvalitete nego kod VW Passata. A ono što je bolje nego kod njemačkog "brata" je skup Simply Clever rješenja koji olakšavaju svakodnevicu vozaču i putnicima. Ovdje izdvajamo poznati kišobran u sklopu obloge vrata te brojne pretince, držače i sl.
U vožnji iz vana malo toga dopire u kabinu, izolacija je sjajna, a 2.0 TDI od 190 KS i 400 Nm nikad ne nervira uši. Odlikuje ga skladan rad te odlično odmjeren omjer performansi i ekonomičnosti. Pritom se 7-stupanjsk mjenjač s dvije spojke lijepo uklapa u ovu priču.
Premda se veličina i masa ovakve Škode ne može zanemariti ovaj se motor odlično s tim nosi, mjenjač mijenja bez trzaja, a na visok okretni moment uvijek se možete osloniti u situacijama poput pretjecanja kad 2.0 TDI uvijek reagira promptno dok mjenjač uvijek pronalazi idealan stupanj prijenosa. U režimu Sport pritom sve protječe "zeru" brže i energičnije.
Kad stignu zavoji, oni duži ili kraći vezani, upravljač i lijepo podešen ovjes nude sigurnost i dobar osjećaj za cestu, a udobnost svih putnika pritom nikad nije narušena, premda se može osjetiti naginjanje i uzdužno ljuljanje, posebno ako ste u programu za komfor.
Potrošnja: na kraju testa i nakon puno odvezenih kilometara u svim uvjetima bilo smo zadovoljni brojkom od 6,5 litara.
Na koncu, češka karavanska krstarica duga 4,86 metara ostaje vjerna svim svojim adutima po pitanju prostora, opreme, udobnosti i mogućnosti motora, a sa svakom dodanom kunom sve to utoliko postaje još izdašnije i time ugodnije i brže za vlasnika...
2.0 TDI 190 DSG
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1968 ccm
Snaga 140 kW/190 KS na 3500/min
Moment 400 Nm na 1750/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 486 x 186 x 146 cm
Osovinski razmak 284 cm
Prtljažnik 660/1950 litara
Gume 235/40 R 19, Pirelli Cinturato P7
Jamstvo 5 godina/100.000 km
MJERENJA
Brzina 233 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 6,2 l/100 km
Cijena 309.484 kuna
S doplatama 369.000 kuna
OPREMA PREMIUM - 18-colni naplaci • svjetla LED Matrix • parkirni senzori • ambijentalna LED rasvjeta • dodatno tamna stražnja stakla • grijanje prednjih sjedala • trozonska automatska klima • multimedija i navigacija Columbus • el. podesivo vozačko sjedalo s memorijom • adaptivni tempomat • svi sigurnosni asistenti…
DOPLATE -metalik boja Business •19-colni naplaci Canopus • el. panoramski krov • virtualni kokpit • hifi Canton • parkirna kamera • grijanje vjetrobrana • keyless • upozorenje vozača na umor • čitanje znakova s multifunkcijskom kamerom • elektronsko podešavanje ovjesa… Ukupno 59.520 kn