TEST

RENAULT MEGANE R.S. Stvoren za čiste vozačke užitke

Najbrutalniji Mégane prošle je godine osvježen, a s 265 KS ima status jedne od najpoželjnijih jurilica

Renault Mégane R.S. jedan je od onih automobila u kojem vam je svaka ruta prekratka, a nakon svakog odvoženog zavoja poželite ih barem još pet. Prošlogodišnji redizajn donio je i više snage koja je sada jednaka dosadašnjoj izvedbi Trophy: vrlo visokih 265 KS i 360 Nm. Poboljšani su i odziv na gas, osjećaj na upravljaču, podešenost ovjesa, a turbo punjač je otvoreniji. Vanjske promjene prepoznat će tek iskusni znalci i poklonici: uvećana su diodna dnevna svjetla, a podloga okretomjera je bijela za razliku od prijašnje žute.

Vanjska atletska figura i danas plijeni pažnju, dok u unutrašnjosti caruju dva fantastična Recaro sjedala (doplata) sa žutim pojasevima i alu papučicama, koji prizivaju ugođaj trkaćeg auta. Testni je auto imao i doplatnu telemetrijsku funkciju središnjeg info zaslona, koja mjeri postignuta vremena, sile ubrzanja, podešava doziranje gasa. Praktično, ovaj je Mégane gotovo nemoguće voziti smireno i polako kad sve priziva na stiskanje gasa i fantastičan reski zvuk i silina kojom vuku svih 265 KS i 360 Nm, uz krutost ovjesa i sportski osjeća te sjedala koje obujmljuju tijelo kao u pravom trkačem autu.

Tvrdo podvozje Cup u paketu s fantastičnom mehaničkom blokadom diferencijala i pametnim ESP uređajem točka su na i kod ovog Méganea. Uz osnovni program Normal, u kojem ESP revno reagira pa R.S. može voziti svatko, nudi se i Sport, koji na časak odgađa reakciju ESP-a omogućuje više uzbuđenja i nemirnog sportskog plesa, dok je potpuno isključivanje elektronike u Off programu za prosječne vozače ravno ruskom ruletu.

Taj je režim namijenjen gotovo samo koji su u stanju koristiti sve prednosti strahovito dobrog i brzog zatvarača diferencijala, koji uz sjajne kočnice omogućuje snažna usporavanja u zadnji čas i gotovo da sam uvodi auto u zavoj. Takva vožnja suputnicima tjera strah u kosti, a zahtijeva i pravovremenu reakciju na zanošenje stražnjeg dijela, koju olakšava brz i precizan upravljač. Da je uz sve ove kvalitete i mjenjač malčice brži i preciznijih hodova, ovom autu pred čijim kapacitetima u brzom svladavanju zavoja kapu skidaju i profesionalci, ne bi pronašli ozbiljniju manu.

SERIJSKA OPREMA * alu naplaci * senzori parkiranja straga * automatska dvozonska klima * radio/USB/bluetooth * putno računalo * tempomat * trostupanjski ESP * jastuci i zavjese * upravljač i mjenjač u koži * senzor kiše…

DOPLATE * posebna metalik boja * paket Cup (mat naplaci, tvrdo podvozje, mehanička blokada diferencijala, sjedala Recaro, crvene kočnice Brembo, dodaci u žutoj boji) * telemetrija * audio sustav Arkamys * keyless…

MÉGANE R.S.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1998 ccm

Snaga 195 kW (265 KS) pri 5500/min

Moment 360 Nm pri 3000-5000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 431 x 180 x 143 cm

Osovinski razmak 264,5 cm

Prtljažnik 377 litara

Gume 225/40 R 18

Težina 1395 kg

Brzina 254 km/h

0-100 km/h 6,0 sekundi

Potrošnja 12,2 l/100 km

Cijena 199.900 kuna

Cijena s doplatama 240.800 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 08:36