Brojne Renaultove pobjede u Monacu, na najslavnijoj uličnoj utrci Formule 1, najčešće u ulozi dobavljača moćnih motora, Renault je još 2010. počeo kapitalizirati posebnim edicijama Monaco GP, prvo u coupeovskoj izvedbi Lagune, a potom i Meganea. Ovog proljeća ponuda je proširena na Clio, a u pitanju je ograničena, kolekcionarska količina vezana samo uz snažne motore. Ipak, u najnovijem slučaju dašak ekskluzive posebno je prisutan. Razlog? Clio R.S. Monaco GP stiže u samo 750 primjeraka, za razliku od prijašnjih 2000 komada Lagune i Meganea. Povrh toga, dostupan je samo na 20 tržišta, među njima i hrvatskom. Prvi primjerak na našem tlu je upravo ovaj s testa i nosi redni broj - 100!
Oboružan dvobojnom karoserijom, difuzorima, crnim naplacima i stražnjim spojlerom koji nadograđuju standardno moćnu R.S. figuru, tako opremljen Clio je bezuvjetni mamac za poglede, posebno mladih nabrijanih vozača. Stražnja oznaka R.S. i bočna Monaco GP pritom ih posebno draže, pa je većina i bez naše pozivnice odmah bila spremna na utrku ubrzanja. Međutim, u pravilu nemaju šansi. U programu Race, u kojem je krutost upravljača najveća, a reakcije gasa i upravljača najbrže, uz sustav Launch Control za minimaliziranje proklizavanja, kombinacija 200 turbo konja izvučenih iz 1,6-litrenog motora s izravnim ubrizgavanjem i sekvencijalnog mjenjača s dvije spojke djeluje deprimirajuće za sve koji se najsnažnijim Cliom žele uhvatiti u koštac: do sljedećeg semafora dolazili smo i prije nego što je mjenjač prebacio u treću, a stotku hvatali za samo 6,7 sekundi. Svi prijepori koji se mogu čuti na račun automatskog mjenjača koji, kao ne spada u svijet brutalne jurilice, tada padaju u vodu.
Prebacuje kao u Formuli, rafalno brzo i bez zastajkivanja, pa nema potrebe za ručnim šaltanjem velikim peteljkama iza upravljača. Priča se donekle mijenja usporavanjem ritma vožnje i prebacivanjem u program Normal, u kojem je šaltanje nešto sporije, a odabir pravog stupnja prijenosa ponekad nećkav pa zaziva na ručno biranje brzina, koje je tada brže i odlučnije. Dobar kompromis je zato srednji režim Sport. Dodatno otvrdnut ovjes Cup, s kojim u paketu dolaze niskoprofilne gume 205/40 na 18-colnim naplacima pokazuje svu genijalnost inženjera Renault Sporta. Perfektan je za adrenalinsko hvatanje visokih brzina na čistoj i otvorenoj cesti, kada šasija pokazuje trkaću krutost i doslovce jede asfalt. S druge strane, na našim cestama punim utonulih šahtova i grubih zakrpa u svakodnevici upravo zbog tvrdoće zna biti naporan. Ali, to nije problem Renault Sporta... Zvuk?
Drzak je, ali ne i grlen pri jačem ubrzanju, a pri visokim okretajima nažalost nadglasan jakom bukom vjetra oko karoserije. Gotovo da nam se više dopalo moćno grgljanje pri otpuštanju gasa... Unutrašnjost je u odnosu na standardno bogat sportski dekor nijansu glamuroznija i finija nego u standardnom R.S. izdanju. Doduše, i ovdje ljuti drskost Renaulta da u jurilicu ovakvog kalibra i cijene ugradi tako tvrdu i jeftinu plastiku. Srećom, kožne obloge sa sivim prošivima, dekorativne površine od sjajne crne i metalizirane sive boje, grijana prednja sjedala i još niz manjih detalja donekle zasjenjuju taj propust i udahnjuju maloj paklenoj jurilici miris luksuza, svojstvenog životu u monegaškoj kneževini.
CLIO RS 200
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbobenzinski, izravno ubrizgavanje
Obujam: 1618 ccm
Snaga: 147 kW (200 KS) pri 6000/min
Moment: 240 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: sekvencijalni EDC, 6 stupnjeva
Dimenzije: 409x173x143 cm
Osovinski razmak: 259 cm
Prtljažnik: 300 litara
Gume: 205/40 R 18, Dunlop
Težina: 1205 kg
CO2 ispuh: 144 g/km
Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 6,7 sekundi
Potrošnja: 8,8 l/100 km
CIJENA 191.900 kn
S DOPLATAMA 218.015 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....