Već više od desetljeća Renault prodaje električni Zoe, kojem su se u međuvremenu pridružili i Twizzy, Twingo i Kangoo. Na struju, dakako. Iskustva mu, dakle, ne manjka, pa opet na Renaultov odgovor na Volkswagen ID.3 morali smo čekati pune dvije godine – tek sredinom travnja prošle godine u salone je stigao novi električni Mégane E-Tech Electrique i to kao prvi automobil na novoj električnoj platformi CMF-EV grupacije Renault-Nissan-Mitsubishi.
Izuzev imena, s postojećom, četvrtom generacijom Méganea iz 2016., koja ostaje u prodaji do daljnjeg, nema ama baš ništa zajedničkog.
Sa svojih je 4,20 metara čitavih 15 centimetara kraći i bliži Capturu, od kojeg je od kojeg je niži sedam centimetara (150 centimetara), ali uz nimalo zanemariva četiri centimetra dulji međuosovinski razmak (2,69 metara). Čak će se i proizvoditi na sasvim drugom kraju Europe, u tvornici u Douaiju na sjeveru Francuske, zbog čega na vjetrobranu ponosno ističe galskog pijetla, neslužbeni nacionalni simbol Francuske.
Dizajn, izgled
Prvi iz nove generacije Renaulta pod novim šefom dizajna Gillesom Vidalom izgleda spektakularno, čak i u sasvim neupadljivoj sivoj boji s pokojim zlatnim detaljem. Tajna je u revolucionarnoj prednjoj masci sa spojenim diodnim svjetlima, ali i niskom crnom krovu, minijaturnom stražnjem staklu, crnim pragovima i rubovima blatobrana, aluminijskim naplacima od 20 cola… Da ne spominjemo još i LightShow pri otključavanju ili projekciju Renaultovog zaštitnog znaka na asfalt kraj prednjih vrata.
Još je ljepše što dizajn ne ide na uštrb upotrebljivosti. Kvake prednjih vrata automatski iskaču iz karoserije čim se s ključem u džepu ili torbi približite automobilu i uopće nisu nespretne, za razliku od kvaka na Tesli Model 3 ili Hyundaiju Ioniq 5. Isto, nažalost, ne vrijedi i za stražnje, skrivene u okvir prozora. Prednost? Mégane E-Tech Electrique izgleda kao coupé…
Pod uvjetom da se sagnete pri ulasku i provučete glavu ispod ruba krova, prostora je neusporedivo više nego u običnom Méganeu ili Capturu. Ne samo za ramena i glave, nego i za koljena putnika na stražnjim sjedalima, a i sjedala su, za razliku od ostalih električnih automobila, na normalnoj visini, pa koljena ne udaraju o bradu.
I sjedi se za električni automobil neobično nisko, samo je zbog zatamnjenih bočnih i minijaturnog stražnjeg stakla u drugom redu pomalo klaustrofobično, zbog čega su Francuzi na popis dodatne opreme stavili i videokameru umjesto unutrašnjeg retrovizora. Tajna je u karoseriji od tla udaljenoj svega 13 centimetara, ali i svega 11 centimetara tankoj litij-ionskoj bateriji od 40, odnosno 60 kWh. Tijesno nije ni u prtljažniku, koji je sa svojom 441 litrom gotovo dvostruko veći nego u Capturu. Prednjeg prtljažnika (frunka) nema, jer su sprijeda elektromotor i inverter.
Unutrašnjost
Revolucija se nastavlja i u unutrašnjosti. Pred očima vozača sad su dva staklom povezana zaslona – lijevo instrumentna ploča od 31 centimetar, u sredini na dodir osjetljivi zaslon od 30 centimetara (ugrađen uspravno, zbog čega imate dojam da ste na iPadu). I još red klasičnih prekidača za klimu, središnje zaključavanje i sva četiri žmigavca, a ne manjka ni polica, odlagališta, pretinaca…
Umjesto plastikom, cijeli gornji dio konzole i vrata presvučeni su na dodir ugodnom tkaninom i furnirom, a sjedala umjetnom kožom, pa se osjećate ugodno kao u BMW i3 ili Škodi Enyaq iV. Ljute jedino prekratka sjedala, u najskupljem paketu opreme električno podesiva, grijana i s masažom, ali i na stup upravljača premještena ručica mjenjača, jer je smještena iznad još dviju sličnih ručica za brisače, odnosno radio, a na upravljaču su još i ručice za podešavanje regenerativnog kočenja, podesivog u četiri stupnja.
U vožnji
Sve, međutim, zaboravljate čim krenete. Jer, električni Mégane E-Tech Electrique jedan je od najtiših automobila u razredu, zahvaljujući bateriji zatvorenoj u specijalnu tri kilograma tešku čahuru, kao i izolaciji u vratima i krovu dosad rezerviranoj za osjetno skuplje Talisman i Koleos.
Zvuk vjetra u kabinu se počinje probijati tek iznad 120 km/h, kad glasniji ne postaje samo ovjes sa pseudo-MacPherosonom sprijeda i multilink osovinom straga, nego i Goodyearove gume Efficient Grip od 20 cola. Loše podnosi jedino kratke, poprečne neravnine.
Baterija, punjenje
Sa sinkronim motorom od 218 KS i već od nula okretaja raspoloživih 300 Nm ne pretjerano teški francuski peterosjed do stotke stiže za kratke 7,4 sekunde, uz krajnju brzinu elektronički ograničenu na prosječnih 160 km/h. I sasvim se lijepo vozi.
Zahvaljujući čak 9 centimetara nižem težištu nego u običnom Méganeu lako mijenja smjer i nije pretjerano podupravljiv, a super izravan je, premda malo i bezosjećajan, i upravljač s omjerom 1:12 (kao u Méganeu R.S.). Samo na izlasku iz zavoja valja biti nježan zbog za električni automobil tipičnih uskih guma od 21,5 centimetar.
Na trofaznoj utičnici i wallboxu litij-ionska baterija od 60 kWh napuni se za pristojna tri sata i deset minuta, dok se na brzom punjaču od 130 kW vrijeme punjenja skraćuje na svega sat i 14 minuta, odnosno samo 40 minuta za najčešće punjenje od 10 do 80 posto. Nama je u prosjeku trošio 18,5 kWh, što znači da s jednim punjenjem može prijeći prosječnih 325 kilometara.
Cijena, dostupnost
Mégane E-Tech Electric već je u prodaji, a kako i svake godine i ove su u planu izdašni poticaji. Što se cijena tiče osnovni model s paketom Equilibre sa 130 KS i baterijom od 40 kWh stoji 38.990 eura, dok za top model sa 218 KS, baterijom od 60 kWh i najskupljim paketom opreme Iconic poput testnog francuski proizvođač traži 51.690 eura.
Za usporedbu, gotovo identično snažan i opremljen VW ID. 3 Pro Performance Style s baterijom od 58 kW i 204 KS stoji otprilike isto - 50.141 eura
Kratke činjenice
Premda 15 centimetara kraći od običnog Méganea iz 2016., novi, isključivo električni Mégane E-Tech neusporedivo je prostraniji, tiši i štedljiviji – pokretan 218 KS jakim elektromotorom na sto kilometara u prosjeku troši svega 18,5 kWh
Novi električni Mégane E-Tech je najavio novo poglavlje u dizajnu Renaulta pod vodstvom Gillesa Vidala
Digitalna instrumentna ploča lako je čitljiva i na suncu, a zadržani su i klasični prekidači ventilacije, ispod kojih je polica za bežično punjenje telefona
Više od sjajne ergonomije raduju upotrijebljeni materijali – tkanina, drvo, staklo i, u rijetkim slučajevima, na dodir ugodna, mekana plastika
Od tla je novi Mégane E-Tech udaljen samo 13 centimetara, uz baterije debele samo 11. Sjedi se ugodno nisko
Električno podesiva sjedala s grijanjem i masažom u najskupljem paketu Iconic nude dovoljno oslonca u zavojima. Pretinaca je more
Straga je mjesta osjetno više nego u običnom Méganeu, pogotovo za glave, a tijesno nije ni u prtljažniku (441 litra). Jedino je pomalo klaustrofobično zbog malih stakala
TEHNIČKI PODACI
Motor
Vrsta sinkroni elektromotor
Snaga 160 kW/218 KS
Okr. moment 300 Nm
Baterija litij-ionska, 60 kWh
Najveća snaga punjenja (AC) 22 kW
Najveća snaga punjenja (DC) 130 kW
Podvozje
Pogon prednji
Mjenjač automatski, reduktor
Ovjes sprijeda pseudo MacPherson,
straga multilink
Kočnice sprijeda ventilirani disk
(ø320 mm), straga disk (ø292 mm)
Gume 215/55 R20, Goodyear EfficientGrip
Karoserija
Dimenzije 420 x 178 x 151 cm
Osovinski razmak 269 cm
Prtljažnik 440-1332 litre
Težina 1636 kilograma
Najveća brzina 162 km/h
0-100 km/h 7,4 sekunde
80-120 km/h 4,4 sekunde
Potrošnja 18,5 kWh/100 km
Doseg 325 km
Punjenje
Zidni punjač (7,4 kW) 9 sati 11 minuta
Brzi punjač (130 kW) 1 sat 14 minuta
Serijska oprema (Iconic)
aut. dvozonska klima • diodna svjetla • aut. paljenje svjetala i brisača • parkirni senzori (sprijeda i straga) • kamera za vožnju unatrag • digitalni retrovizor • pametni ključ • el. podizači stakala sprijeda i straga • el. podesivi, sklopivi i grijani retrovizori • grijana prednja sjedala • el. podesiva i grijana prednja sjedala s masažom • višenamjenski upravljač • hi-fi (Harman/Kardon) • bluetooth • navigacija • ambijentalna rasvjeta • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci (18 cola) • upozorenje na opasnost od frontalnog sudara • aktivno zadržavanje vozne trake • aktivni tempomat • upozorenje na umor • prepoznavanje prometnih znakova • aut. kočenje u nuždi...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....