Poznato je da Renault radi na potpuno novom gradskom električnom modelu koji će biti predstavljen krajem ove godine. Isto tako, poznato je i da će to biti nasljednik kultnog Renaulta 5 prilagođen današnjem vremenu, a koncept koji je najavio serijsku verziju smo već vidjeli 2021. godine. S novim R5 započet će i nova faza marke pod nazivom Renaulution kao smjer daljem prihvaćanju elektrifikacije.
Sada je Renault po prvi put otkrio više detalja o budućem električnom R5 i doznali smo da će novi francuski gradski električni auto ujedno predstavljati i prvi model saveza Renault-Nissan-Mitsubishi, koje ćse temelji na novoj platformi CMF-B EV dizajniranoj posebno za europska električna vozila B-segmenta.
Ova platforma ima prednost smanjenja proizvodnih troškova do 30 posto u usporedbi s Renaultom Zoé koji će otići u mirovinu. Očekuje se da će na istoj električnoj arhitekturi kasnije stići i modeli poput Renaulta 4 ili Nissana Micre.
Dodatne informacije koje je podastrijela francuska marka tiču se pogonskog sklopa koji će imati koristi od nove interne arhitekture, kombinirajući tri glavna
komponente: sinkroni električni motor, DC/DC pretvarač koji pretvara 400V baterije u 12V, punjač baterije i kontrolu distribucije energije.
Renault tvrdi da je elektromotor sa zavojnicama u rotoru (SSM) učinkovitiji od motora s trajnim magnetima i ekološki prihvatljiviji jer ne koristi rijetke metale.
Kapacitet baterije Renault još nije otkrio, ali su potvrdili kako će biti podijeljena u četiri velika modula, što doprinosi gubitku težine od oko 15 kg u usporedbi s 12-modulnom baterijom Zoe. Također je posebna pažnja posvećena smještaju baterije unutar platforme s dodatnom zaštitom, a sama arhitektura osigurat će dodatnu krutost donjeg dijela tijela budućeg R5.
Što se tiče vozne dinamike, sljedeći R5 će imati multi-link stražnji ovjes, što općenito rezultira boljom upravljivošću.
Delphine de Andria, direktorica proizvoda segmenta B-EV, rekla je: "nova platforma CMF-B EV izvrsna je prilika u smislu proizvoda, budući da će omogućiti budućem električnom Renaultu 5 da ponudi pravi užitak u vožnji, a istovremeno bude vrlo konkurentan u segmentu."
Prvi predserijski primjerci R5 već se naveliko testiraju diljem svijeta pa tako i u regiji Arvidsjaur u Švedskoj u blizini Arktičkog kruga, gdje inženjeri svaku komponentu testiraju na temperaturama do -30°C. U idućem razdoblju očekujemo kako će Renault objavljivati sve više detalja o R5 modelu od kojeg puno očekuju...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....