Prošlogodišnji redizajn Jeepa Compass nije ponudio revoluciju, no američki SUV rastegnut na 442 cm dobio je sve potrebno za nastavak uspješne tržišne priče. Uz sitno ušminkavanje prednje maske i svjetala koja sad serijski stižu s diodama, dana mu je i tehnološka injekcija u obliku temeljite digitalizacije unutrašnjosti. I to kakva.
Ispred vozača smještena je raskošna digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča, pregledna i bogata informacijama koje se organiziraju po želji. Uz kvalitetnu izradu u talijanskom Melfiju (tu se proizvodi i Renegade), više nego solidnu prostranost i dozu prestiža koju značka Jeepa uvijek donosi, Compass tako sad ima više aduta nego ikad.
Jedan od njih svakako je i mild-hibridni pogon, koji predvodi novi 1,5-litreni četverocilindarski turbobenzinac od 130 KS i 240 Nm. Koristi Millerov ciklus čime je postignut visok omjer kompresije (12,5:1) i velika termička učinkovitost, a sve to pridonosi niskoj potrošnji i odlična je podloga za hibridizaciju.
Ne čudi stoga što je izuzetno štedljiv uz 48-voltni elektromotor snage 15 kW integriran u 7-stupanjsku automatiku s dvostrukom spojkom, vodom hlađenu bateriju od 0,8 kWh te starter-generator s remenskim prijenosom ugrađen radi uglađenog pokretanja motora pri malim brzinama.
Posebno malo troši u gradu, gdje hibridni sustav funkcionira besprijekorno i omogućuje kretanje, ali i vožnju malim brzinama na struju. Što, naravno, pomaže turbobenzincu, koji se ovako ne mora cijelo vrijeme boriti s masom od 1,5 tona u gustom prometu, kao i prilikom parkiranja.
Gradom se tako bez problema vozi s prosjekom od oko 5 litara, iako se već pri prvom odrješitijem pritisku na papučicu gasa uključuje turbobenzinac, ali tiho i potpuno neprimjetno, pa vozaču često jedino pogled na brojač okretaja signalizira da se vozi na benzin.
Slično iskustvo donosi i vožnja autocestom. Uz uglađen rad hibridnog sustava i temeljitu zvučnu izolaciju teško je odrediti je li benzinac uopće aktivan, jer do vozača i putnika u pravilu dopire tek šum vjetra i zvuk kotrljanja kotača.
I tu se, pritom, troši umjereno - oko 7,5 litara. Iako su performanse pristojne, u vožnji ponekad nedostaje žustrine. Što je šteta, jer Compass lijepo drži cestu i spretan je u zavojima, a i kočnice uvjerljivo grizu, usprkos regenerativnim zadacima.
Hibridni pogon tako je OK, no pitanje je koliko će biti zanimljiv našim vozačima s obzirom na to da se u ponudi još uvijek nalazi i jednako snažan dizelaš 1.6 Multijet, u prosjeku 0,6 litara štedljiviji i u startu 16.000 kuna povoljniji (u opremi Limited). Dizelaš, doduše, dolazi isključivo s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, no pitanje je koliko će to donijeti vode na mlin hibrida.
Ukratko
Druga generacija Compassa zamijenila je 2017. ne samo svog prethodnika, nego i ne baš uspješni Patriot, te se brzo ustoličila kao najprodavaniji Jeep u Europi s čak 40 posto prodajnog udjela
Turbobenzinac 1.5 koristi Millerov ciklus čime je postignut visok omjer kompresije (12,5:1) i velika termička učinkovitost
Unutrašnjost nudi obilje prostora i pregršt pretinaca za odlaganje sitnica, a prtljažnik broji solidne 424 litre
Hibridni pogonski sustav radi uglađeno i tiho, troši umjereno, a za ocjenu izvrstan nedostaje mu tek malo više žustrine
Potpuno digitalizirana instrumentna ploča od 10,25 inča vrijednost je više u besprijekorno skrojenoj unutrašnjosti
Compass 1.5 e-Hybrid
Tehnički podaci
Motor turbobenzinski, 1469 ccm
Snaga 96 kW/130 KS pri 5550/min
Moment 240 Nm pri 1500/min
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 440 x 182 x 163 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 424/1270 litara
Gume 225/55 R18
Težina1505 kg
CO2 ispuh139 g/km
MJERENJA
Brzina 193 km/h
0-100 km/h 10 sekundi
Potrošnja 6,1 l/100 km
Cijena: 297.900 kuna
S doplatama 303.600 kn
OPREMA Limited - alu naplaci od 18” • automatska klima • adaptivni tempomat • dodirni zaslon multimedije od 10,1 inča • TFT instrumentna ploča od 10,25 inča • USB priključci • ulazak u vozilo i pokretanje bez ključa • diodna svjetla • kožni volan • sjedala od tkanine i eko kože • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • senzori za kišu • el. ručna kočnica • automatsko kočenje • kamera za vožnju unazad • prepoznavanje prometnih znakova • upozorenje za vozila u mrtvom kutu • zatamnjena stražnja stakla
DOPLATE - metalik lak • ukupno: 5700 kn