Nema sumnje kako je novi Hyundai Ioniq jedan od izgledom (ali i sadržajem) najzanimljivijih električnih automobila koji su se pojavili na tržištu. Imali smo tjedan dana za upoznavanje te donosimo naše dojmove.
Izgled
Dizajneri pod vodstvom Thomasa Burklea za predložak su uzeli Giugiarovu prvu generaciju Hyundaija Pony iz 1975. i s kojom je korejski proizvođač probio led na stranim tržištima – prvo u Južnoj i Srednjoj Americi, a potom i na europskom tlu.
S četvrtastim prednjim svjetlima i stražnjim nosačem krova pod 45 stupnjeva Ioniq podsjeća na prvi Pony. A za automobilom okreću svi gdje god se pojavi najviše zbog detalja poput dnevnih svjetala sastavljenih od piksela, solarnog krova, poklopca motora koji dijelom prekriva i blatobrane ili kvaka koje iskaču iz karoserije kao na Tesli Model 3.
Premda na fotkama izgleda kao kompakt, Ioniq to i jest, samo dva broja veći! Sa svojih je 4,64 metra duljine, 1,89 širine i 1,61 visine električni je hatchback čak 30 centimetara dulji, 10 širi i čak 15 viši od običnog i30. Veličinom za centimetar-dva nadmašuje popularni Tucson, a tri metra dugim međuosovinskim razmakom čak i najveći Santa Fe (4,78 metara). I to za puna 23 centimetra.
Unutrašnjost
Unutrašnjost je prostrana kao dnevni boravak. Vozač i putnici sjede u foteljama, na kojima se - kad se gotovo sasvim ispruže - može i odrijemati za čekanja na punjaču, a mjesta je u izobilju ne samo iznad glava (105 centimetara sprijeda i 98,2 straga), nego i za koljena putnika straga (88,4 do 100 centimetara, ovisno o položaju klizne stražnje klupe).
Prostraniji je, dakle, nego Santa Fe. Tijesan, dakako, nije ni prtljažnik s 572 litre plus dodatne 24 za kabele za punjenje u prtljažniku sprijeda, tzv. frunku. Ljuti jedino nedostatak prostora za stopala ispod prednjih sjedala.
Kokpitom dominiraju na dodir osjetljivim zasloni od 31 centimetar (lijevo su instrumenti, desno po želji navigacija, radio, telefon, putno računalo…). Rukovanje je već druga priča – u menijima se nije lako snaći ni nakon tjedan dana. Šteta. Stvar, srećom, spašava projekcija svih važnih informacija na vjetrobran (head-up). I to s proširenom stvarnošću.
Detalji čine razliku
Zgodno je što Ioniq 5 može i primati i davati struju, pa može poslužiti i kao powerbank za, recimo, napajanje projektora za gledanje filmova, sušilo za kosu, pojačala i zvučnika za rock-koncert… sve do 3,6 kW. Litij-ionske baterije ugrađene su u dvostruki pod, a cijeli sustav umjesto na uobičajenih 400 radi na 800 volta, što osim Ioniqa 5 ima još jedino Porsche Taycan.
Pogon
Testni je automobil bio opremljen snažnijom baterijom od 72,6 kWh umjesto standardnom od 58 kWh, koja su i prilično teža (453 umjesto 370 kilograma), ali i pogonom na sva četiri kotača te najsnažnijim motorom - dva elektromotora s ukupno 306 KS.
Dovoljno da južnokorejski hatchback SUV krene kao iz topa ispaljen i do stotke stigne za samo 5,2 sekunde u potpunoj tišini A zadržite li desnu nogu i dalje na gasu, Ioniq 5 uskoro će stići i do elektronički ograničenih krajnjih 185 km/h.
Više od desne papučice vam ni ne treba, jer se automobil može voziti i samo jednom nogom zahvaljujući u tri stupnja ručicama na upravljaču podesivom regenerativnom kočenju. Uz to, okruglim gumbom Drive Mode bira se jedan od tri odaziva motora – Eco, Normal ili Sport.
Doseg
S jednim punjenjem baterije od 72,6 kWh, Ioniq 5 u stanju je prijeći sasvim pristojnih 270 (autocesta, pri 130 km/h) do 330 kilometara (grad). Više od suzdržane potrošnje, međutim, raduje podatak o punjenju – s početnih 10 na 80 posto na kod nas sve češćim ultrabrzim punjačima od 350 kW napuni se za svega 18 minuta (podržava punjenje snagom od 220 kW), a na trofaznom kućnom punjaču od 11 kW za još uvijek vrlo pristojnih 6 sati.
Cijene
Prvi isključivo električni Hyundai proizvodi se u pogonima u južnokorejskom Ulsanu, a starta na 329.990 kuna (43.500 eura), dok testirani topmodel stoji 450.990 kuna (59.500 eura). Skuplje, dakle, i od najljućeg suparnika VW ID.4, koji kreće od 288.405 kuna (170 KS), odnosno Škode Enyaq iV (306.095 kn). Za kraj svibnja ili početak lipnja najavljeni su državni poticaji, koji bi cijenu trebali sniziti za priličnih 70.000 kuna, pa će osnovni Ioniq 5 na raspolaganju biti za podnošljivih 260.000 kuna (34.300 eura).
Cijena 448.264 kuna
S doplatama 453.464 kune
TEHNIČKI PODACI
Motor
Vrsta elektromotor, sinkroni,
ugrađen sprijeda
Snaga 225 kW/305 KS
Okr. moment 605 Nm
Baterija litij-ionska, 72,6 kWh (neto)
Najveća snaga punjenja (AC) 11 kW
Najveća snaga punjenja (DC) 220 kW
Podvozje
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač 1 stupanj prijenosa
Ovjes sprijeda MacPherson, straga multilink, stabilizatori
Kočnice sprijeda samoventilirajući disk,
(ø345 mm), straga disk (ø345 mm)
Gume 235/55 R 19, Conti WinterContact TS 850P
Karoserija
Dimenzije 464 x 189 x 161 cm
Osovinski razmak 300 cm
Prtljažnik 527-1587 litara (+24 sprijeda)
Težina 2150 kg
Ostalo
Jamstvo 8 godina
Jamstvo (baterija) 8 godina/160.000 km
EuroNCAP 5 zvjezdica
Proizvodnja Ulsan, Južna Koreja
Mjerenja
Kočenje (100 km/h) 34,7 metar
Potrošnja i doseg
Grad 21,4 kWh/100 km
Otvorena cesta 24,8 kWh/100 km
Autocesta 33,0 kWh/100 km
Prosječna 26,4 kWh/100 km
Doseg 330 km
Punjenje
Kućni punjač (wallbox, 11 kW) 6:09 sati
Brza punionica (50 kW) 0:57 sati
Serijska oprema (Ultra)
- ut. dvozonska klima • diodna svjetla • pametni ključ • aktivni tempomat • head-up • bežično punjenje telefona • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga + kamera • aut. paljenje svjetala i brisača • putno računalo • el. podesivi, sklopivi i grijani retrovizori • grijana prednja i stražnja sjedala • el. podešavanje sjedala vozača i suvozača s memorijom • navigacija + bluetooth + hi-fi sa 6 zvučnika (Bose) • kožom presvučeni i grijani upravljač • kožom presvučena sjedala • zatamnjena stražnja stakla • solarni krov • el. otvaranje prtljažnika • aluminijski naplaci (19 cola)
Doplate - metalik boja - 5250 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....