Novi Ceed se u kratkom roku pozicionirao kao vrlo ozbiljan igrač, kojem za kompletnu sliku nedostaje samo širi izbor snažnijih motora. Tako je vrh ponude zasad zaustavljen na 1,6-litrenom atmosferskom benzincu sa 135 KS, opremljenim izravnim ubrizgavanjem (GDI) i promjenjivim radom ventila (CVVT). Već u praznom hodu toliko je tih da samo pogled na okretomjer otkriva da ne treba ponovno pritisnuti tipku za paljenje (u opremi je keyless umjesto klasičnog ključa), a i vožnja u nižim i srednjim okretajima gotovo je gospodski tiha. Još više impresionira bogata oprema najskupljeg paketa EX Maxx.
Uz materijale čiju finoću naglašavaju brojne kromirane i polirane površine, Ceed zrači uzvišenim dojmom. Ima i detalja koje ne očekujete, a itekako vesele. Tako smo u hladnim jutrima zahvaljivali grijanju upravljača i sjedala koji su nas utoplili nakon iskopavanja auta iz snijega, u čemu nam je pripomogao i sustav odmrzavanja brisača. Noću pak, okoliš auta osvjetljavaju diodne žarulje smještene u podnožju kvaka.
Osim što se pri umjerenoj vožnji doima profinjenim, s ne pretjerano snažnim, ali zato uravnoteženim izvlačenjem iz niskih okretaja, benzinac s izravnim ubrizgavanjem iznenađuje i povoljnom potrošnjom. Ne forsira li se s okretajima, na otvorenoj cesti lako se uhvati prosjek tek nešto veći od 6 litara, koji u gradu poraste na oko 9 litara. Međutim, potencijal motora otkriva se na visokim okretajima, kada dodatno živne i pokazuje pravu snagu. U tom slučaju do izražaja dolaze relativno dugački hodovi ručice mjenjača, koji pri mirnoj vožnji nisu toliko upadljivi.
Uz oštriji pristup i prosječna potrošnja s uobičajenih 7,5 do 8 litara poraste na preko 9, no niti to zapravo nije pretjerano. Atmosferski benzinci tolike snage, a bez izravnog ubrizgavanja, u pravilu troše i više. Električni servo upravljač nudi zanimljivu mogućnost podešavanja tvrdoće i preciznosti u tri stupnja (Normal, Comfort, Dynamic), s razlikama koje nisu zanemarive. Ipak, u sva tri programa voljeli bi više težine upravljača pri sporijoj vožnji, posebice u nultom položaju. Šteta je i što rad ručice mjenjača prati jeftin plastičan zvuk pri šaltanju i zapravo čudi da se na tome nije temeljitije poradilo.
No, Ceed je udoban, a opremljen multilink ovjesom i 17-colnim gumama u oštrijoj vožnji vrlo siguran. Prostranost i veličina prtljažnika među najboljima su u klasi, a slabiju preglednost unatrag olakšavaju kamera i senzori. Raskalašena oprema vinula je cijenu u nebo, no 1.6 GDI se nudi i uz opremu LX Dynamic, kada uz nešto manje šminke i funkcionalnosti stoji osjetno prihvatljivijih 127.990 kuna.
CEED 1.6 GDI EX MAXX
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, izravno ubrizgavanje
Obujam: 1591 ccm
Snaga: 99 kW/135 KS pri 6300/min
Moment: 165 Nm pri 4850/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 431x178x147 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Prtljažnik: 380 litara
Gume: 225/45 R 17, Michelin
Težina: 1315 kg
C02: 140 g/km
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 9,9 sekundi
Potrošnja: 8,0 litara
Cijena 179.990 kuna
Cijena s doplatama 182.990 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....