I unutrašnjost Pro_Ceeda zrači zrelim coupeovskim ugođajem, bez obzira što pogled puca na armaturu i upravljač jednakima standardnom Ceedu. No, najskuplji paket opreme EX Spirit, koji opako miriši na luksuz pa čak pomalo i impresionira, te niži strop i položaj sjedenja, daleko odmaknuto prednje staklo i dugačak bočni prozor čine scenografiju koju u prijašnjem Pro_Ceedu nismo doživljavali u tolikoj mjeri. U to su uklapaju i debeli nosači koji uvelike ograničavaju preglednost pri parkiranju bočno unatrag. Dobar i zapravo nužan oslonac su zato parkirna kamera i senzori, a premda ulazak na stražnje sjedalo nije tako komotan kao u peterovratnom modelu, što je i očekivano, nije ništa manje zahtjevan nego kod suparničkih modela.
Hvalimo zato prtljažnik (+40 litara) koji sa svojih 380 litara pruža uporabljivost klasičnog obiteljskog kompakta. Praktičnost niti u putničkom dijelu nije potisnuta u drugi plan, pa mjesta za sitnice ima dovoljno, veliki instrumenti među najvećima u klasi jasno su osvijetljeni i pregledni, a tipke, čija brojnost otprve može zbuniti, zapravo su jednostavne i logične za korištenje pa nije potrebno puno vremena da se pohvataju sve njihove funkcije. Izrada je pritom precizna i na visokoj razini, a temeljit pristup primjećuje se i u detaljima poput mekanog zatvaranja vrata i poklopaca, ali i izuzetno dobro prigušenog rada motora.
U odnosu na atraktivan sportski izgled, pogonski 1,4-litreni dizelaš sa 90 KS predstavlja tek razumnu mjeru, no u trenutnim tržišnim prilikama bit će to adekvatan izbor za kojim će mnogi posegnuti. No, premda motor nije predviđen za jurnjavu i nedostaje mu žustrine pa više naginje mirnoj i smirenoj vožnji, u trenucima kada zatreba povuče dovoljno snažno, ujednačeno i bez zastajkivanja pa čak ostavlja dojam većeg i snažnijeg motora nego što jest. Zasluge upućujemo turbini promjenjive geometrije, ali od velike koristi je i solidan okretni moment od 220 Nm već na 1500 okretaja.
Ovjes je neobično udoban i na lošim cestama, a za dva centimetra širi trag prednjih kotača, te čak za tri stražnjih u odnosu na obični Ceed, umiruje ponašanje i smanjuje potrebu rada upravljačem pri brzoj vožnji neravnom podlogom. Na koncu, čini li vam se 132.000 kuna previše za dizelski Pro_Ceed upakiran svom mogućom opremom, pogled na cjenike europskih suparnika brzo će vam promijeniti mišljenje. A, i nitko ne daje sedam godina jamstva.
Pro_Ceed EX Spirit
TEHNIČKI PODACI
Motor: dizelski, 4 cil.
Obujam: 1396 ccm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 4000/min
Moment: 220 Nm pri 1500-2750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 431x178x143 cm
Prtljažnik: 380/1225 litre
Težina: 1305 kg
Najveća brzina: 170 km/h
0-100 km/h: 13,5 sekundi
Potrošnja: 5,4/3,8/4,3 l/100 km
Ispuh CO2: 114 g/km
Osnovni model (1.4 LX Fun) 94.990 kn
Testni model (1.4 CRDi EX Spirit) 130.990 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....