BABY JAG

Hibridni makeover Jaguara E-Pace P300e: Tri cilindra, 309 konja i mizerna potrošnja

...ali, samo ako se baterija dovoljna za oko 50 kilometara vožnje na struju redovno dopunjuje
 Darko Tomaš/CROPIX

Od početka luksuzan i skupocjen, najmanji Jaguar doživio je manji estetski, nešto veći digitalni i snažan hibridni makeover, kakav i priliči brendu koji svoju karizmu duguje stilu koji ima posebno poglavlje u svijetu premium automobila.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Izvana dizajnerskih promjena nema puno i najviše su izražena agresivnijom LED grafikom svjetala, dok su iznutra instrumenti dobili moderniji digitalni prikaz, a nova je i multimedija s bržim i kapacitetnijim operativnim sustavom Pivi Pro i kristalno bistrim staklom većeg zaslona.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Novi elementi poznate atmosfere jahtaškog ugođaja i Jaguara kao automobila za vozačke šmekere su volan kao u sportskom F-Typeu i mini ručica automatskog mjenjača. U otmjen stil uklapaju se i fina koža i alkantara čitavim interijerom i koncertno snažan hifi Meridian, a doživljaj luksuza pojačavaju decentne ukrasne površine te finoća koju tipke i gumbići ostavljaju pod prstima.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Plug-in hibridni sustav najveća je novost u pogonskom sustavu. Čine ga 3-cilindarski 1.5 turbobenzinac od 200 KS i 280 Nm te elektromotor od 109 KS i 260 Nm, s baterijom kapaciteta 15 kWh. Zbog elektrifikacije je E-Pace dobio novu platformu projektiranu za e-pogon, koji ovdje funkcionira kao i svaki drugi hibridni plug-in.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Nakon što punjenja baterije (od cca pola sata na brzom punjaču ili za dva do sedam sati na wallbox ili kućnom punjaču) perfektno sinhronizirana sinergija benzinca i elektromotora raspolaže s pozamašnih 309 KS i 540 Nm. Tko je revan s punjenjem i nježan na gasu svakodnevne relacije od oko 35 do 50 kilometara (tvornica kaže 68) može prelaziti bez kapi benzina, no realno se u praksi ukaže potreba i za benzinskim konjima i potrošnja se u tom slučaju u konačnici svede na oko 4 do 5 litara.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Može i još manje, a može i malo više, uvelike ovisno o tempu vožnje i konfiguraciji terena i samog prometa. Elektromotor je smješten straga, stražnji je i osnovni pogon kojem se u potrebi priključuje prednji, a bez obzira je li riječ o startnom ubrzanju od sportskih 6,5 sekundi ili još boljim međuubrzanjima, dvojbi u snagu pogona s punom baterijom, posebno na otvorenoj cesti, nema.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Međutim, pražnjenjem baterije djelomice splasnu i performanse, iako u bateriji uvijek ostaje malo rekuperirane i spremljene struje dovoljne za tiho kretanje ili kratkotrajni pomoćni boost pri jačem gasu.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Mali profinjeni i turbom nabrijan motor tada se sam nosi s masom od 2,2 tone pa ubrzanja nisuviše tako eskplozivna, ali ostaju dovoljno jaka da uz rezak zvuk koji dopire do unutrašnjosti, E-Pace opravda reputaciju pravog Jaguara. Automatika je fino sinhronizirana s kapacitetima motora, prebačaji su brzi i mekani, a još energičniji u sportskom profilu rada ili s ručnim prebačajima.

image
Darko Tomaš/CROPIX

Benzinac bez struje u normalnoj vožnji traži od 7 do 9 litara, a pri 130 na sat i 2200 okretaja u osmoj brzini troši oko 8 litara.

image
Darko Tomaš/CROPIX

U vozačkom smislu, E-Pace je i u hibridnom izdanju prva liga. Zbog mase u sporijoj vožnji možda nije tako živ i vižljav, ali sportski geni brenda osjećaju se čim se uhvati otvorena cesta, na kojoj duge i brze zavoje prolazi strašno brzo i kao po špagi, praktički bez naginjanja i s iskrenim osjećajem na volanu.

Sportski profil rada daje dodatnu oštrinu i pojačava osjećaj kapaciteta i stabilnosti, a kočnice oduševljavaju snagom i finoćom doziranja.

E-PACE P300E

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski 200 KS/280 Nm + elektromotor 109 KS/260 Nm

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1498 ccm

Ukupna snaga 227 kW/309 KS na 5500/min

Ukupni moment 540 Nm na 1600/min

Pogon 4x4

Mjenjač automatski, 8 brzina

Dimenzije 440 x 198 x 165 cm

Osovinski razmak 268 cm

Udlajenost od tla 21 cm

Prtljažnik 386 litara

Spremnik goriva 57 litara

Gume 235/50 R 20, Pirelli Scorpion

Masa 2125 kg

Jamstvo 3 godine

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 6,5 sekundi

Prosječna potrošnja 5,3 l/100 km

OPREMA R-DYNAMIC S

aluminijski naplaci Diamond Turned 18” • boja Borasco siva • panoramski stakleni krov • sportska maska i branici • LED sva svjetla i žmigavci • zacrnjena stražnja stakla • digitalni instrumenti 12,3 • multimedija s navigacijom i dodirnim ekranom 11,4” • stropna obloga od brušene kože i sportska sjedala u koži, sve u boji slonove kosti • sportski detalji interijera • kontrastni šavovi • električno podesiva i grijana sjedala • grijani volan • potpuni električni paket • aluminijske papučice • izbor profila vožnje • kompletan sigurnosni paket...

DOPLATE

crni polirani aluminijski naplaci Style 20” • paket Black • paket Driver Asssist • hifi sustav Meridian s 14 zvučnika • Secure Tracker Pro • Ukupno 112.405 kn

S DOPLATAMA 625.620 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 22:24