Odjenete topliju jaknu, navučete gojzerice i imate li kondicije imalo više od prosjeka, uglavnom ste spremni za malo ambiciozniji vikend u prirodi. Tako je u posljednje vrijeme i s autima koje samo grublji profil guma, blago povišeno podvozje i izgled u manje ili više off-rad stilu razlikuju od standardnih modela. U probrano društvo, koje se na našim cestama puno rijeđe viđa nego na zapadnoeuropskim, a najčešći je jeftini Sandero Stepway, nedavno se učlanio Fiat 500L u izvedbi Trekking, osmišljen po naizgled istom receptu, ali ipak nešto ozbiljnijem i otmjenijem od prosjeka.
Za razliku od konkurencije, ovaj Fiat nedostatak 4x4 pogona na rahlim i klizavim podlogama sasvim dobro kompenzira Traction Plus. Uključuje se tipkom na središnjem grebenu, a radi pri brzinama do 30 km/h, nakon čega se automatski ponovno uključuje. Senzori koče kotač koji slabo ili nikako zahvaća podlogu i svu snagu i moment automatski prebacuju na onaj koji ima bolji kontakt s podlogom, simulirajući na taj način blokadu prednjeg diferencijala. Tako kaže teorija, koju smo provjerili odvezavši Trekking na blatnjavi šumski put, s kojeg smo usput skrenuli na zemljani, kišom natopljen teren. Stvar doista funkcionira, jer Trekking serijski dolazi i s grublje narezanim, cjelogodišnjim gumama M+S. Pomažu pritom, naravno, i za 1,5 centimetara povišeno podvozje i čvrst ovjes, pa povratak s makadama na asfalt nije problematičan, samo treba paziti da se s gumama gotovo sportskih dimenzija 225/45 R 17 ne zagazi preduboko. Traction Plus, naravno, nema prodornost pogona 4x4, ali za rekreativce kojima će se jedan od kotača jednom ili dvaput godišnje van asfalta zavrtjeti u prazno, sasvim dovoljno.
Trekking se nudi sa 1,3 i 1,6–litrenim dizelašima (85 KS i 200 Nm te 105 KS i 320 Nm), a bez obzira koji motor odabrali, vanjska obilježja i oprema jednaki su. U odnosu na standardni 500L, podnica je za 1,5 centimetara više odignuta od tla (14,5 cm), a karoseriju krase i izvučeniji branici s metalnom zaštitom u off-road stilu, plastikom zaštićeni lukovi blatobrana i lijepi 17-colni aluminijski naplaci. Još kad se doplati 5130 kuna za dvobojnu kombinaciju pastelne boje karoserije i crnog krova kao na testnom primjerku, Trekking pruža vizualni identitet koji jednostavno mora privući poglede. Jasno, za situacije u kakvu smo ga mi odveli, ali i za sve druge obične asfaltne vožnje, bolji je odabir veći motor. Skuplji je 7600 kuna, ali već nakon prvog ubrzanja neće vam biti žao što ste dublje zavukli ruku u džep. Posebno kada su u pitanju ubrzanja iz vožnje, koja omogućuju pretjecanja kao od šale pa način na koji se dizelaš od 105 KS i čak 320 Nm izvučenih iz 1,6-litrenog obujma nosi s karoserijom teškom priličnih 1440 kilograma i visokom čak 1,66 metar, posebno na otvorenoj cesti, gotovo da impresionira.
S druge strane, ubrzanje s mjesta za oko 12 sekundi i najveća brzina od 175 km/h zbog proračuna mjenjača ne čine se osobito dojmljvima, premda se za upravljačem te vrijednosti čine dosta boljima. Zapravo, više od tog osjećaja vrijedi lakoća vuče na visokim brzinama, kada se zakonsko ograničenje već i prekorači. Sve skupa je začinjeno niskom potrošnjom, koja se na otvorenom bez muke može spustiti ispod 5 litara, a u gradu će 7,5 litara prijeći samo u većim gužvama. Šteta što je 6-stupanjski mjenjač pomalo mlitav, a niti vožnja zavojima nije najljepše iskustvo. Da ne bude zabune, Trekking lijepo leži, gotovo da se ne naginje i vrlo je miran, ali oku ugodna prednja sjedala zapravo su vrlo kratka, pa ne samo što se ugodan položaj teško pronalazi, već se u zavojima iz njih curi. S druge strane ovjes je ugodno tih.
I ne dajte se zavarati kultnom Fiatovom oznakom 500. To je samo dobar talijanski marketinški trik, jer na malu gradsku 500-icu podsjeća tek prednji dio. A i to samo djelomice. 500L je u odnosu na standardni 500 ogroman, velik gotovo kao Scenic, pa se njegova veličina najbolje spoznaje tek kada se stane pored njega. Lijepo uređena unutrašnjost, koja otkriva visok talijanski smisao za dizajn, zadivljuje i praktičnošću uobličenom u brojnim pretincima, kliznim stražnjim sjedalima i prtljažniku, a najviše zapravo prostranošću, posebno na stražnjim sjedalima na kojima mjesta ima i za dvometraše. Doduše, briljantan motor, prilagodljivost i prostranost na razini kompaktnih monovolumena te cjelovita oprema poprilično su podigli i cijenu (151.400 kn), koja uz manji 1,3-litreni dizelaš pada na 143.830 kuna.
TREKKING 1.6 MJT
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, 4 cil.
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 77 kW (105 KS) pri 3750/min
Moment: 320 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 415x178x166 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 340/400 litara
Gume: 225/45 R 17, Goodyear
Težina: 1440 kg
Co2 ispuh: 122 g/km
Brzina: 175 km/h
0-100 km/h: 12 sekundi
Potrošnja: 6,7 l/100 km
Cijena 151.400 kn
S doplatama 159.720 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....