Citroën C5 stari kao vino. Što je stariji, sve više godi i lakše se podvlači pod kožu, posebno ako cijenite udobnost na dužem putovanju. To što se druga generacija francuske limuzine srednje klase nudi od 2008., baš ništa ne znači. Čak ni dizajnerski, obzirom da je naš Domagoj Đukec napravio izvrstan posao, pa karoserija i danas, doduše uz dva manja redizajna u međuvremenu, djeluje zavodljivo.
Foto: Marin Tomaš
C5 s godinama odrasta i vozački, a jedan od aduta posljednjeg, ljetošnjeg dotjerivanja je BlueHDi 180. Riječ je o poznatom, ali tehnološki znatno unaprijeđenom dvolitrenom dizelašu koji sad broji, kako mu samo ime kaže, 180 KS. Iako u tvornici u prvi plan stavljaju ekologiju i normu Euro 6, što i ne čudi obzirom da je limuzina od opipljivih 1620 kg spremna u prosjeku trošiti tek 5,4 litre, više od toga zavodi čistom snagom. Zahvaljujući čak 400 Nm koji se nude od 2000/min, žestine nikad ne nedostaje. Zapravo, BlueHDi pršti od snage pa su brza i sigurna pretjecanja na otvorenoj cesti zajamčena, kao i ležerno krstarenje autocestom. A dobro stoji i kad je riječ u uglađenosti... Uz solidno brzu i preciznu 6-stupanjsku automatiku, nesklonu razvlačenju u visoke okretaje, duža putovanja prolaze kao od šale. Tako da uopće nije šteta što se uz BlueHDi sa 180 KS ne dolazi ručni mjenjač, dostupan isključivo uz izvedbu sa 150 KS.
Udobnost u vožnji jednako pridonosi i uz BlueHDi 180 serijski aktivni ovjes Hydractive III+, s dva stupnja tvrdoće. Čak i u poziciji Sport više je mekan nego tvrd, pa se ležeći policajci ili granitne kockice prolaze kao da ih nema. U svakom slučaju, C5 bespogovorno spada među najudobnije automobile u klasi, pa i šire. Pritom je u zavojima stabilan i čvrst, dobro drži željenu putanju i ulijeva sigurnost. Makar se uvijek iznova treba privikavati na upravljač pun raznih prekidača, s fiksnim središnjim dijelom. Riječ je, zapravo, o praktičnom rješenju, no dovoljno rijetkom da traži prilagodbu. Udobnosti pridonose i podatna sjedala, kao i temeljita zvučna izolacija osigurana troslojnim staklom i debelim brtvama na vratima.
Mane? Dobro bi došao koji centimetar više za putnike straga, a i prtljažnik obujma 439 litara ispod je prosjeka klase. Primjerice, Passat nudi 585, Mazda 6 520 litara...
S druge strane, vozača i putnike tetoši bogata oprema Business. Nudi med i mlijeko, no dobro je što izbor srednjeg od tri ponuđena paketa nije nužnost. Već i osnovni Seduction, naime, donosi hrpu opreme, pa i automatski klima-uređaj, aluminijske naplatke od 17 cola, tempomat... Razlika je tek u parking senzorima i navigaciji čiji se prikaz gleda na zaslonu od 7 inča. To dobro dođe, posebno senzori za parkiranje s obzirom na to da pogled kroz relativno malo stražnje staklo nije bajan, ali bez toga se može živjeti. A uz cijenu od 203.500 kuna štedi se 20.000 kn... Kako god, zaključak je da C5 svakako zaslužuje pažnju.
C5 BLUEHDI 180 TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski Obujam 1997 ccm Snaga 133 kW/180 KS pri 3750/min Moment 400 Nm pri 2000/min Mjenjač automatski, 6 stupnjeva Dimenzije 478 x 186 x 145 cm Osovinski razmak 281,5 cm Gume 225/55 R17 Prtljažnik 439 litara Masa 1620 kg Ispuh CO2 114 g/km MJERENJA Brzina 222 km/h 0-100 km/h 8,7 sekundi Potrošnja 5,4 l/100 km Cijena 224.600 kuna S doplatama 236.490 kuna
OPREMA BUSINES: 17-colni alu-naplaci * automatska klima * pomoć pri parkiranju sprijeda i straga * tempomat * putno računalo * zaslon od 7 inča osjetljiv na dodir * navigacija * maglenke * upravljač podesiv po visini i dubini, presvučen kožom * el. podizači stakala * grijani i el. preklopivi retrovizori * automatska električna kočnica * prilagodljivi ovjes Hydractive III+ * senzori kiše i svjetla * sustav kontrole tlaka u gumama * prednji i stražnji naslon za ruke
DOPLATE: metalik boja bijela Nacre * koža Claudia/tkanina Saint-Cyr Mistral Ukupno 11.890 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....