VOZILI SMO

Chevrolet Aveo 1.3 D: Mali dizelaš za veliki uspjeh za tržištu

GM-Fiatov dizelaš od 75 i 95 KS dobrodošla je novost u korejskom adutu niže klase, jer pruža pristojne performanse uz nisku potrošnju

Konačno smo to dočekali. Druga generacija korejskog aduta niže klase upotpunjena je dizelskim izvedbama. Chevrolet Aveo opremljen je dizelašem obujma 1248 ccm, kojeg GM proizvodi u kooperaciji s Fiatom. Taj se uspješan motor ugrađuje u brojne modele Fiata, Lancije i Opela te Ford Ka i Suzuki Swift.

Novi je Aveo već pokazao dobra svojstva. Atraktivniji je, masivniji i bolje izrađen od prethodnika, te gotovo ne može stati u istu rečenicu s njim. To se posebice odnosi na limuzinski model s dizelskim motorom, koji je najštedljiviji u klasi. Budući će ponuda počinjati sa 13.675 eura, ne bi smio zakazati.

Kako to izgleda u praksi, provjerili smo na prezentaciji u Švicarskoj. Izvana, a i iznutra, dizelski je model potpuno jednak benzinskom. Izgled ploče s instrumentima, koja kombinira analogni okretomjer i digitalni brzinomjer, u početku izgleda nespretno, ali s vremenom se vozač navikne.

Najprije smo vozili verziju sa 95 KS i ručnim mjenjačem s šest stupnjeva, a potom i osnovnu sa 75 KS i pet stupnjeva. Motor je nešto bučniji nego u Corsi, pogotovo hladan i kad se okretaji povise iznad 3000/min. Snažnija verzija pruža uvjerljive performanse, a ni slabija nije za podcijeniti. Pritom je potrošnja goriva više nego povoljnija. Slabili je deklariran na 3,6, a snažniji na 4,1 l/100 km. Premda u normalnom prometu treba računati na litru više, dizelski je Aveo vrlo štedljiv.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 16:05