URBANA MOBILNOST

Bateriju pod ruku, pa na punjenje: Silence S01 je savršen električni skuter za gradske dostave

Umjesto nimalo jeftinih električnih bicikala, dostavljači Wolta ili Glova mogli bi prijeći na udobniji i brži električni skuter
Silence S01 test
 Željko Puhovski/CROPIX

Već devet godina, umjesto iz Kine, iz pogona kraj Barcelone godišnje izlazi desetak tisuća električnih skutera španjolskog Silencea. Dosad se, međutim, gotovo i nisu prodavali na ostalim europskim tržištima, a tek potkraj prošle na naše ih je počeo uvoziti zagrebački Move Store, dosadašnji uvoznik Harley-Davidsona. Zasad su u ponudi samo dva modela - osnovni S02 za 30.490 kuna i top-model S01 za 51.490 kuna.

image
Silence S01 test
Željko Puhovski/CROPIX

S01 na prvi pogled izgleda kao obični skuter od 125 ccm. Sve dok pažljivije ne pogledate stražnji kotač u koji je ugrađen elektromotor, dok je na mjesto motora smještena litij-ionska baterija od 5,5 kWh. I to je najzanimljiviji detalj novog Silencea. Nakon što se otključa iz prtljažnika, baterija se izvlači iz ležišta i na kotačićima - jer teži priličnih 41,4 kilograma - poput putnog kovčega otkotrlja kući na punjenje. Kao da je riječ o električnom biciklu, a ne skuteru...

image
Silence S01 test
Željko Puhovski/CROPIX

To ujedno rješava problem punjenja u slučaju da nemate kuću, nego stan u zgradi. A s obzirom da je motor ugrađen u kotač, u prtljažnik ispod sjedala stanu dvije jet-kacige. Toliko prostora ne nudi nijedan skuter, pa ni električni. Sve ostalo je kao i na bilo kojem skuteru novije generacije, od digitalne instrumentne ploče i vjetrobrana do prekidača i diodnih svjetala. Materijali su, baš kao i izrada, pristojni - bez oštrih rubova, jeftine plastike i nelakiranih mjesta.

image
Silence S01 test
Željko Puhovski/CROPIX

Premda španjolski električni skuter teži prilična 153 kilograma, težište je izuzetno nisko, pa S01 u vožnji djeluje laganije i okretnije od običnog skutera od 125 ccm. Pritom je sa svojih 70,5 centimetara i prilično uzak, pa se lako probija kroz gradsku gužvu pred semaforom, što će sigurno cijeniti dostavljači Wolta, Glova, Bolta...

image
Silence S01 test
Željko Puhovski/CROPIX

U stražnji kotač ugrađeni elektoromotor razvija 12 KS i u najbržem od triju načina rada - Eco, City i Sport - za samo 3,8 sekunde potjera španjolski električni skuter do 50 km/h, uz lijepu krajnju brzinu od 100 km/h. Sasvim dovoljno da u startu na semaforu odmaknete vozačima automobila.

Pritom je iznenađujuće udoban, čak i na udarnim rupama i ležećim policajcima. Za jurcanje, međutim, nije. S jednim punjenjem u programu City prevalit ćete 100 kilometara, što u programu Sport pada na svega 60, a punjenje baterije traje priličnih 8 sati i 45 minuta, jer je snaga punjenja ograničena na samo 600 watta. Traje, dakle, čitavu noć...

image
Silence S01 test
Željko Puhovski/CROPIX

Ukratko

Za razliku od običnih skutera, S01 ima i prekidač za hod unatrag (rikverc). Tad zvuči kao viljuškar. U vožnji djeluje lagano i okretno unatoč prilična 153 kilograma

Glavna su svjetla već u serijskoj opremi diodna, kao i dnevna, odnosno stražnja svjetla, i noću sjajno osvjetljavaju cestu - važno kad znamo da u programu Sport španjolski skuter pojuri do 100 km/h

Na preglednoj instrumentnoj ploči prikazuju se podaci o stanju baterije i dosegu s odabranim programom rada, kao i trenutna brzina, odnosno broj prevaljenih kilometara

S01, topmodel španjolskog Silencea nedaleko Barcelone, nije jeftin - stoji čak 51.490 kuna. S jednim punjenjem baterije prelazi stotinjak kilometara, uz najveću brzinu od 100 km/h

Tehnički podaci - Silence S01
Motor elektromotor
Snaga 7 kW/12 KS
Baterija litij-ionska, 5,5 kWh
Vrijeme punjenja 8 sati i 45 minuta
Ovjes sprijeda teleskopska vilica
ø33 mm, straga monoamortizer
Kočnice sprijeda 1x disk ø260 mm
s 3-klipnim kliještima, straga 1x disk
ø240 mm s 1-klipnim kliještima, nema ABS
Gume sprijeda 120/70-15,
straga 140/70-14
Dužina 2000 mm
Širina 705 mm
Međuosovinski razmak 1450 mm
Visina sjedala 790 mm
Udaljenost od tla 177 mm
Težina 153 kg

Cijena 51.490 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 14:07