Već devet godina, umjesto iz Kine, iz pogona kraj Barcelone godišnje izlazi desetak tisuća električnih skutera španjolskog Silencea. Dosad se, međutim, gotovo i nisu prodavali na ostalim europskim tržištima, a tek potkraj prošle na naše ih je počeo uvoziti zagrebački Move Store, dosadašnji uvoznik Harley-Davidsona. Zasad su u ponudi samo dva modela - osnovni S02 za 30.490 kuna i top-model S01 za 51.490 kuna.
S01 na prvi pogled izgleda kao obični skuter od 125 ccm. Sve dok pažljivije ne pogledate stražnji kotač u koji je ugrađen elektromotor, dok je na mjesto motora smještena litij-ionska baterija od 5,5 kWh. I to je najzanimljiviji detalj novog Silencea. Nakon što se otključa iz prtljažnika, baterija se izvlači iz ležišta i na kotačićima - jer teži priličnih 41,4 kilograma - poput putnog kovčega otkotrlja kući na punjenje. Kao da je riječ o električnom biciklu, a ne skuteru...
To ujedno rješava problem punjenja u slučaju da nemate kuću, nego stan u zgradi. A s obzirom da je motor ugrađen u kotač, u prtljažnik ispod sjedala stanu dvije jet-kacige. Toliko prostora ne nudi nijedan skuter, pa ni električni. Sve ostalo je kao i na bilo kojem skuteru novije generacije, od digitalne instrumentne ploče i vjetrobrana do prekidača i diodnih svjetala. Materijali su, baš kao i izrada, pristojni - bez oštrih rubova, jeftine plastike i nelakiranih mjesta.
Premda španjolski električni skuter teži prilična 153 kilograma, težište je izuzetno nisko, pa S01 u vožnji djeluje laganije i okretnije od običnog skutera od 125 ccm. Pritom je sa svojih 70,5 centimetara i prilično uzak, pa se lako probija kroz gradsku gužvu pred semaforom, što će sigurno cijeniti dostavljači Wolta, Glova, Bolta...
U stražnji kotač ugrađeni elektoromotor razvija 12 KS i u najbržem od triju načina rada - Eco, City i Sport - za samo 3,8 sekunde potjera španjolski električni skuter do 50 km/h, uz lijepu krajnju brzinu od 100 km/h. Sasvim dovoljno da u startu na semaforu odmaknete vozačima automobila.
Pritom je iznenađujuće udoban, čak i na udarnim rupama i ležećim policajcima. Za jurcanje, međutim, nije. S jednim punjenjem u programu City prevalit ćete 100 kilometara, što u programu Sport pada na svega 60, a punjenje baterije traje priličnih 8 sati i 45 minuta, jer je snaga punjenja ograničena na samo 600 watta. Traje, dakle, čitavu noć...
Ukratko
Za razliku od običnih skutera, S01 ima i prekidač za hod unatrag (rikverc). Tad zvuči kao viljuškar. U vožnji djeluje lagano i okretno unatoč prilična 153 kilograma
Glavna su svjetla već u serijskoj opremi diodna, kao i dnevna, odnosno stražnja svjetla, i noću sjajno osvjetljavaju cestu - važno kad znamo da u programu Sport španjolski skuter pojuri do 100 km/h
Na preglednoj instrumentnoj ploči prikazuju se podaci o stanju baterije i dosegu s odabranim programom rada, kao i trenutna brzina, odnosno broj prevaljenih kilometara
S01, topmodel španjolskog Silencea nedaleko Barcelone, nije jeftin - stoji čak 51.490 kuna. S jednim punjenjem baterije prelazi stotinjak kilometara, uz najveću brzinu od 100 km/h
Tehnički podaci - Silence S01
Motor elektromotor
Snaga 7 kW/12 KS
Baterija litij-ionska, 5,5 kWh
Vrijeme punjenja 8 sati i 45 minuta
Ovjes sprijeda teleskopska vilica
ø33 mm, straga monoamortizer
Kočnice sprijeda 1x disk ø260 mm
s 3-klipnim kliještima, straga 1x disk
ø240 mm s 1-klipnim kliještima, nema ABS
Gume sprijeda 120/70-15,
straga 140/70-14
Dužina 2000 mm
Širina 705 mm
Međuosovinski razmak 1450 mm
Visina sjedala 790 mm
Udaljenost od tla 177 mm
Težina 153 kg
Cijena 51.490 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....