Krom je davnih dana bio iznimno popularan na automobilima. Skoro svaki automobil je imao kromirane odbojnike, prednje maske i niz lajsni koje bi istaknule mnoge detalje, a vlasnici su svoje automobile još više ukrašavali istima. Iako se tijekom 80-ih i 90-ih godina prošloga stoljeća automobilska industrija konačno riješila toga trenda, na kineskom tržištu krom nikada nije izumro nego je jednostavno postajao sve poželjniji.
S obzirom na jačanje kineskog automobilskog tržišta u posljednjem desetljeću, taj utjecaj je sve češće vidljiv i na europskom tržištu. Tako skoro svaki novi automobil sada ima kromirane znakove, lajsne oko prozora, a često i istaknute razne detalje na blatobranima, prednjim maskama i slično.
Takvi kromirani detalji možda jesu poželjni na azijskom tržištu, ali u Europi sve češće bilježimo da vlasnici traže tzv. „chrome-delete“ pomoću folija za automobile. Vlasnici žele da im se ukloni gotovo svaki kromirani detalj na automobilu, od znakova i lajsni oko prozora pa sve do detalja u unutrašnjosti koji samo podsjećaju na takav trend.
Zlatko Beganović, iz tvrtke Folije Zagreb, rekao nam je da je upravo „chrome-delete“ jedna od najpopularnijih opcija koju klijenti biraju da im se napravi na osobnim vozilima. Osim što se time prekrivaju kromirani dijelovi, vlasnici vrlo često traže i dodatne detalje poput prednjih lipova i splittera pa sve do stražnjih spojlera koji će se ‘folirati’ u istu boju.
Cijena uklanjanja kroma naravno ovisi o nizu dijelova na koje će se aplicirati folija, ali i o samoj zahtjevnosti posla. Beganović ističe kako folija sama po sebi nije skupa, ali da je na novijim automobilima sve zahtjevnije skinuti određeni dio kako bi se uopće mogla aplicirati folija.
Primjerice, vlasnici BMW-a vrlo često traže da se ukloni krom s poznatih „bubrega“. No dok je na starijim primjercima bilo potrebno samo ukloniti dva vijka i „bubrezi“ bi bili vani, na aktulnoj Seriji 1 je potrebno skinuti cijeli prednji odbojnik s maskom te tek su onda „bubrezi“ dostupni da se mogu normalno folirati.
Cijena za apliciranje folije na detalje poput takve BMW-ove prednje maske ili različitih lipova i spojlera je u pravilu od 800 do 1200 kn po komponenti (bez uračunatog PDV-a). Naravno, sve ovisi o zahtjevnosti posla pa je dobro znati da radni sat u pravilu košta od 200 do 250 kuna. Kromirane lajsne oko prozora primjerice zahtjevaju više truda pa foliranje istih u pravilu košta oko 1600 kn.
Brojni automobili u unutrašnjosti također imaju kromirane ili srebrne lajsne koje se s vremenom potroše ili izgrebaju pa vlasnici često žele i takve komponente prekriti ljepšom folijom. Cijena takvog postupka u unutrašnjosti ovisi o broju komponenti koje će folirati, ali prosječna cijena postupka varira između 1300 i 2000 kuna.