Kao što je to slučaj i s nekim drugim dijelovima osobnih automobila, o grijačima stražnjeg stakla malo tko vodi računa dok god oni bez problema obavljaju svoj posao. Ili, barem, dok ne zakažu, a zatrebaju vam, što s aktualnim dolaskom zime i hladnijih vremenskih uvjeta, sve češće postaje slučaj.
Zamrznuta ili snijegom prekrivena stakla, ako se malo podgriju, čiste se s lakoćom, no ako grijača nema ili su neispravni, stvar može postati problematična.
Rješenje za taj problem nude razne specijalizirane radionice, primjerice zagrebački ASC Špansko, koji, prema riječima njihova stručnog savjetnika, inženjera Nebojše Frandolića, popravak grijača obavlja brzo, jednostavno i jeftino.
Glavni uzrok potpunog kvara ili neispravnog rada grijača krije se, pojašnjava nam Frandolić, u prekidu jedne ili više njegovih niti. Do toga može doći s vremenom i njihovim slabljenjem, pri čemu one postaju podložnije oštećenjima i pucanju, no treba znati da su one i inače prilično osjetljive te ih je relativno jednostavno prekinuti.
Primjerice, jačim trljanjem kod pranja ili čišćenja, ili u slučajevima kad se straga prevoze kućni ljubimci, koji mogu nehotice zagrebati i oštetiti neku nit. Osim toga, zna se dogoditi da ljudi na stražnje staklo, s unutarnje strane, zalijepe neku naljepnicu (ili im to naprave u servisu), pa kasnije, kad ju krenu skidati, nerijetko skinu i dijelove grijaćih niti.
Zato je naljepnice bolje ili ne dirati ili odmah tražiti da vam ih ne lijepe po staklima, barem ne u blizini grijaćih niti. Velika većina osobnih automobila, izuzevši skupocjene primjerke s triplex staklima i posebnom zaštitom te metaliziranim nitima grijača, podložna je takvim i sličnim problemima.
Riječ je, naime, o kaljenim staklima kod kojih ulogu grijača ima tiskana boja koja slabo provodi struju te je vrlo osjetljiva. Kad se ošteti, kvalitetno popraviti moguće ju je jedino srebrom, odnosno polimerom koji u sebi sadrži čestice srebra i koji se u tankom sloju nanosi na oštećeno mjesto.
Oštećeni se dio grijaće niti, za početak, treba detektirati. Oštećenje se, doduše, često vidi golim okom, jer je tamo drugačija boja ili čak ponegdje i fali komad grijača, ali ima i slučajeva u kojima nije baš tako jednostavno sa sigurnošću tek golim okom procijeniti gdje se nalazi uzrok problema.
Stroga majstori prekid strujnog kruga ipak traže uz pomoć voltmetra. Najčešće je samo jedna žica u prekidu, ali ponekad ih je oštećeno i više... Na mjesto kojem je potreban tretman zatim se postavljaju odgovarajući graničnici od, primjerice, pik trake, a između njih se nakon toga pažljivo nanosi sloj polimera.
Već nakon desetak minuta moguće je provjeriti je li provodnost struje ponovno uspostavljena. Ako jest, grijač prije upotrebe treba pustiti da se sasvim osuši, najbolje 24 sata, a ako nije, instrumentom se traže dodatni prekidi, koji se zatim saniraju na isti način kao i prethodna grijaća nit.
Eventualni višak srebrnog nanosa, inače, po potrebi se skida žiletom. Ukratko, sve se to rješava jednostavno i vrlo brzo, a cijena cijelog postupka u Auto-staklo centru Špansko ovisi o tome koliko zakrpa treba napraviti, jer se po jednom prekidu, do jednog centimetra dužine, plaća svega 20 kuna.
Ukratko
Glavni uzrok potpunog kvara ili neispravnog rada grijača najčešće se krije u prekidu jedne ili više njegovih niti
Već nakon desetak minuta vidi se je li kontakt opet uspostavljen, no prije upotrebe grijač ipak treba pustiti da se posve osuši
Velika većina osobnih automobila, izuzevši skupocjene primjerke s triplex staklima i posebnom zaštitom te metaliziranim nitima grijača, podložna je problemima s ispravnošću grijaćih niti
Oštećenje se često vidi golim okom, ali ponekad nije sa sigurnošću moguće procijeniti gdje se nalazi uzrok problema. Stoga se točno mjesto prekida strujnog kruga traži uz pomoć instrumenta
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....