Općepoznata činjenica je da električni automobili zimi imaju osjetno manji doseg. Ovisno o automobilima i temperaturama doseg može pasti i do 40 posto. Ne, nije sve u grijanju. Iako ono dosta podiže potrošnju, u principu ne može smanjiti doseg za više od 10 posto. Glavni razlog za probleme je baterija.
Niske temperature nepovoljno utječu na baterije električnih vozila jer se one oslanjaju na kemijske reakcije za pohranu i oslobađanje električne energije. Litij-ionske baterije – najčešće ćelije koje se koriste u električnim i hibridnim automobilima – rade kada se litijevi ioni kreću od anode do katode; hladnoća usporava ovaj proces i ograničava učinkovitost baterije. Rezultat može biti dramatičan gubitak upotrebljivog raspona baterije, a generalno on je veći što su temperature niže.
Još jedan negativan učinak hladnoće je da brzine punjenja na brzim punjačima mogu biti sporije. Tesla je priznala da ekstremni vremenski uvjeti mogu rezultirati smanjenom brzinom punjenja na njihovim Superchargerima, a slično je i s drugim punjačima.
Mnogi testovi, ali i iskustva vozača pokazala su da nisu svi električni automobili isti kada je u pitanju pad dosega po hladnoći, pa ako ste zainteresirani za kupnju, nije na odmet proučiti i detalje o svakom pojedinom modelu.Razlike mogu biti vrlo velike, u principu od gotovo nikakvog gubitka do skoro 30 posto gubitka dosega pri temperaturi od oko 5 °C.
Važno je napomenuti da ni benzinski i dizelski automobili nisu imuni na pad učinkovitosti po hladnom vremenu i to nije samo uzrokovano povećanom potrebom za grijanjem putničkog prostora. Mnogi sustavi u modernim motorima s unutarnjim izgaranjem moraju se zagrijati prije nego što mogu raditi s maksimalnom učinkovitošću, što je proces koji će trajati duže kada je vani hladno. Ipak, njihove razlike između učinkovitosti po toplom i hladnom vremenu ipak su mnogo manje izražene nego u električnom vozilu.
Kako možete dobiti više dosega od svojeg električnog automobila tijekom zime? Jednostavan trik je zagrijati kabinu dok je vaš automobil priključen na punjač. Tako koristite struju iz mreže da zagrijete automobil, umjesto da smanjite domet korištenjem baterije nakon što krenete u vožnju.
Ovo također može pomoći u kondicioniranju baterije kako bi se ograničio gubitak energije. Naime, što je baterija toplija, veća je vjerojatnost da će raditi bolje. Automobili opremljeni toplinskim pumpama često rade bolje zimi iz tog razloga, stoga se preporučuje kupnja auta s toplinskom pumpom za sve koji žive u kontinentalnom dijelu Hrvatske i zimi mnogo voze.
Grijana sjedala i grijani upravljač električnog automobila troše mnogo manje energije od grijanja kabine. Ako to možete podnijeti, isključivanje grijanja također može značajno povećati vaš doseg.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....