Zimska sezona predstavlja izazov za svako vozilo, a električni automobili posebno moraju brinuti o očuvanju dometa, o bateriji, gumama.
Ovo je pet ključnih preporuka kako maksimalno povećati doseg električnog automobila tijekom hladnih dana.
1. Iskoristite prednosti koje pruža automobil
Temperatura ima značajan utjecaj na doseg električnog vozila, posebno zbog sustava grijanja i hlađenja koji troše energiju iz baterije. Umjesto da zagrijavate unutrašnjost vozila, preporučuje se korištenje grijanih sjedala i upravljača kako bi se postigla željena toplina. Grijana sjedala i upravljač su znatno energetski učinkovitiji od grijanja kabine, čime se očuva doseg automobila.
2. Pripremite automobil za ekstremne hladnoće
Umjesto da čekate u vozilu da se stakla zamagle, preporučuje se zagrijavanje automobila dok je spojen na struju prije nego što uđete. Ovo smanjuje utjecaj na doseg vozila i sprječava nepotrebno trošenje energije baterije tijekom vožnje.
3. Vožnja prilagođena uvjetima
Način vožnje ima značajan utjecaj na potrošnju energije, baš kao i kod vozila s unutarnjim izgaranjem. Pametna vožnja, uključujući izbjegavanje naglog kočenja i ubrzanja, omogućuje regenerativnom kočenju da obnavlja energiju i vraća je u bateriju. Povećano predviđanje potreba za kočenjem također pomaže očuvanju brzine i smanjenju potrebe za snažnim kočenjem, čime se produžuje doseg.
4. Upotrijebite ekološki način rada
Mnogi električni automobili imaju ekološki način rada dizajniran za smanjenje potrošnje energije. Ovaj način rada smanjuje napajanje motora i drugih visokopotrošnih komponenti, poput grijanja kabine. Tijekom zimskih uvjeta, ekološki način rada čini vožnju sigurnijom smanjenjem snage motora i ubrzavanjem vozila na sporiji način, što smanjuje opasnost od proklizavanja na ledu.
5. Redovito provjeravajte tlak u gumama
S niskim temperaturama, tlak u gumama može opasti, povećavajući otpor kotrljanja i smanjujući doseg vozila. Preporučuje se redovito provjeravati tlak u gumama, posebno tijekom zimskih mjeseci, kako bi se osigurala optimalna performansa i smanjio gubitak dometa.
Koliko treba vremena do 20 stupnjeva?
Podsjetimo, Njemački ADAC je prošle gocine napravio zanimljiv test kojim su istražili koliko je vremena potrebno da se zagrije kabina u električnom automobilu. Testirani su modeli Fiat 500e, Renault Zoe, VW e-Up, Hyundai Kona, VW ID.3, Tesla Model Y i BMW iX.
Mjerenja su napravljena dok auti miruju, pri vanjskoj temperaturi od minus deset stupnjeva, a rezultati su pokazali velike razlike.
Temperatura od 20 stupnjeva u kabini u modelu BMX iX ostvarena je nakon samo 12,5 minuta. Volkswagen VW ID.3 do iste je temperature stigao za 24,5 minuta, a električna Hyundai Kona za 25,5 minuta.
Drugima je trebalo duže.
Primjerice, Fiatu 500e za to je trebalo nešto više od 30 minuta, a Tesla Model Y, Renault Zoe i Volkswagen e-Up niti nakon 40 minuta nisu uspjeli zagrijati kabinu na željenu temperaturu.
Putnička kabina Tesle zagrijala se samo do temperature od 15 stupnjeva, Renaulta do 14, a Volkswagena do 10 stupnjeva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....