Motor vašeg automobila nepravilno radi, gubi snagu i povremeno trza, a na ispuhu je primjetna prekomjerna količina crnog dima?
Sve navedeno su simptomi koji upućuju na mogući kvar ventila EGR, odnosno probleme u sustavu za recirkulaciju ispušnih plinova.
Exhaust Gas Recirculation (EGR), temelji se na povratu jednog dijela, 5-15 % ispušnih plinova (ovisno da li se radi o benzinskom ili dizelskom motoru) u usisni sustav i ponovnom sagorijevanju unutar cilindara.
Posebno česti su kvarovi kod malih dizelaša koji se većinom koriste u gradu, na relacijama koje traže česte hladne i kratke vožnje, koje negativno utječu na rad sustava recirkuliranja plinova.
No, postoje i drugi razlozi, kao što je neadekvatno ulje ili njegova premala količina, potrošene košuljice cilindara ili prstenovi klipova, zbog čega dolazi do prodora ulja u komoru za sagorijevanje.
Kvar mogu izazvati i pohabane vodilice ventila, neispravan odušak uljnog korita ili turbopunjača, te uporaba goriva koje sadrži preveliku količinu sumpora.
Srećom, kvar na ventilu ne znači odmah kupovinu novog.
Ovisno o tipu motora ventil EGR stoji od 700 do 2500 kuna, a kad tome pridodamo stručne ruke (do dva sata rada) trošak se s lakoćom penje i do 4000 kuna.
Srećom, u većini slučajeva problem se može riješiti čišćenjem.
Auto će zbog toga ostati nešto duže u radionici, ali dobro obavljen posao jamči rezultat usporediv s novim ventilom i ukupni trošak u većini slučajeva debelo ispod 1000 kuna.
No, ako je došlo do oštećenja elektromotora koji pokreće ventil, jedino rješenje je zamjena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....