DOBRO JE ZNATI

Koja je optimalna količina goriva u spremniku najbolja za ‘zdravlje‘ automobila? Evo odgovora

Ako vozite s relativno praznim spremnikom, pumpa za gorivo počet će skupljati prljavštinu na dnu spremnika, a onda slijede problemi

Točenje goriva, ilustracija

 Profimedia

Danas je natočiti pun spremnik vozila sve veći izazov zbog divljanja cijena goriva, pa ne čudi da sve češće jednostavno dolijevamo ponekad po "sto kuna" do idućeg tankanja.

Isto tako, ponekad je riječ samo nedostatku vremena ili našoj komociji za (ne) punjenje punog spremnika, i obično se puni do vrha prije kakvog duljeg puta.

Međutim, takva praksa nije dobra, zna to većina iskusnijih vozača, jer imati više goriva u spremnku vašeg automobila zapravo je bitnije nego što mislite, i ne tiče se samo problema sa spremnikom, već i generalnog "zdravlja" vašeg automobila.

Pritom, što je automobil stariji to je taj problem veći zbog potrošenosti i osjetljivosti komponenti. Jednostavno, vožnja većinu vremena "na rezervi" ili "blizu lampice" nije najbolja praksa.

Zato je za početak je bitno shvatiti kako funkcionira veza spremnik za gorivo - motor. Naime, spremnik goriva uključuje i pumpu koja je povezana sa sustavom paljenja. Pumpa se grije dok radi, a kada je "potopljena" u gorivo u spremniku, ono na nju djeluje kao rashladno sredstvo kako bi pregrijavanje bilo što manje. Ako u "tanku" imati manje od četvrtine goriva, pumpa će se jako grijati i posredno otkazati prije svog "roka".

image

Pumpa za gorivo

YouTube Screenshot

Štoviše, vožnja s većinom praznim spremnikom goriva stvara kondenzaciju na unutarnjim stijenkama spremnika. Ta pojava razrjeđuje gorivo i uzrokuje hrđu. To dalje dovodi i do drugih problema. Ako se vozite s relativno praznim rezervoarom, pumpa za gorivo počet će skupljati sve nečistoće s dna spremnika. To uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz spremnika što može može oštetiti pumpu za gorivo.

image

Točenje goriva, ilustracija

Tuv.com

Zato sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari funkcioniraju kako treba. Filter se ne zagrijava, motor ne radi tako teško, a oboje pomaže za veću kilometražu. Ako četvrtinu vašeg rezervoara držite punim, produžit ćete vijek trajanja komponenti sustava goriva. Možda je vrijeme da prekinete s navikom korištenja posljednje kapi goriva kako biste se prisilili na dolijevanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 07:09